Ga naar inhoud

DVD image branden


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Dan zou je ze er ook mee uit kunnen pakken en de inhoud op een DVD kunnen branden, alleen werkt dat denkelijk niet met films, dan zul je de VOB\'s etc. moeten omnummeren, weet alleen niet of ze het dan nog doen, zelf nooit gedaan.\r\n\r\nOok met Isobuster kun je er files van 2 ISO\'s in die ene kunnen zetten.\r\n\r\nOok werkt het alleen met DVD iso\'s niet met CD iso\'s, dan is die Daemon tools weer een oplossing, beide dan wel te verstaan.
Link naar reactie
Helaas werkte het niet met poweriso.\r\n\r\nHet had geen zin om deze iso bestanden als data te \r\nbranden. Dit stond uitgelegd op de site waar ik deze\r\nbestanden vanaf gehaald heb.\r\nWat zijn daemontools en het begrip mounten ken ik\r\nook niet, heeft het wel zin dit uit te proberen, omdat \r\nhet geen zin heeft om de iso bestanden als data dvd\r\nte branden.
Link naar reactie
Daemontools is een freeware programma dat een virtuele DVD-speler aanmaakt op je PC. Je kunt daar een ISO inladen als was het een echte schijf en dan ook gebruiken als was het een echte schijf. (Dus als de ISO een film is, kun je die afspelen in je player, als het een game is kun je die gewoon installeren en spelen als de ISO in de virtuele speler is ingeladen).\n\nEen ISO in een virtuele speler laden heet Mounten.\n\nAls ik je vraag zo lees, lijkt het alsof het 3 ISO\'s zijn die eigenlijk bij elkaar horen en dat het daarom geen zin heeft om als Data te branden op één DVD?\n\nAls ik jou was zou ik\n- Daemontools installeren\n- Een ISO inladen\nen kijken of je er iets mee kunt als je maar één ISO gebruikt.\nAls dat geen problemen geeft en je de 2e en 3e ISO ook zo kunt gebruiken, zou ik alle 3 de ISO\'s gewoon als data branden op één DVD om te bewaren (moet het totaal wel minder zijn dan 4.3 Gb).\nHet kan je hoogstens één DVD\'tje kosten om het uit te proberen.\n\nStaat er op de site niet, hoe je het dan moet gebruiken? Staat er dat je ze moet mounten? Of dat je de Iso\'s één voor één moet branden op afzonderlijke schijven? CD misschien?
Link naar reactie
[quote=hulppiet;353279]Helaas werkte het niet met poweriso..[/quote]\nPowerIso werkt wel. net geinstalleerd en geprobeerd\nje moet wel de geregistreerde versie hebben , en laat ik die nou net vinden !!!\n \nadd : de iso\'s die je wilt branden.\nsave : opslaan IN een map naar keuze.\nopslaan : ALS een iso.\nOpslaan \n \ndan het branden\nnieuw : ......popupvenster nee klikken\nadd : het bestand vanuit de map welke je gekozen hebt\nburn :\nin het venster weer burn\n \nen je hebt netjes twee of meer iso\'s op je cd/dvd ;)
Link naar reactie
maar als je de iso als data brand is het dus echt alleen maar voor opslag en niet snel en makkelijk te gebruiken.\r\ndan zet je namelijk 3 virtuele schijven op een 1 echte schijf. Als je \'m dan wil gebruiken moet je:\r\nde dvd in je speler doen van daar af de iso mounten en dan kan je pas kijken ,spelen of wat dan ook.\r\n\r\nmisschien is het handiger als hulppiet aangeeft wat er op staat en wat ie wil.\r\n\r\nik zal vast één andwoord geven. Als het dvd\'s zijn, gaat dit niet zomaar lukken, de inhoud van dvd mappen \r\nhebben de zelfde namen.\r\ndan moet je echt die dvd\'s opnieuw \"opbouwen\" , als je dat wil is dvdRemakePro een heel handig tooltje.\r\n\r\neen handige regel is \"als iets dezelfde naam heeft kan je het niet op dezelfde plaats zetten\"
Link naar reactie
[quote=turn;353348]misschien is het handiger als hulppiet aangeeft wat er op staat en wat ie wil.[/quote]\nHulppiet wil gewoon meerdere iso\'s op een dvd/cd branden , en dat gaat prima met Power Iso\ndie maakt een Iso met daarin meerdere iso\'s.\nvoor de duidelijkheid een plaatje dan maar .?\neen : New Image File .iso : met daarin twee iso\'s\n[ATTACH]11605[/ATTACH]
Link naar reactie
@ reintje\r\nwe kunnen er ook van uitgaan dat ie gewoon een home video heeft , is niks iligaal\r\n\r\n@ tjoekse\r\nnee was/is niet duidelijk\r\n[QUOTE=hulppiet;353279]\r\nHet had geen zin om deze iso bestanden als data te \r\nbranden. ....\r\nhet geen zin heeft om de iso bestanden als data dvd\r\nte branden.[/QUOTE]\r\nbovendien is het denk ik meestal zo dat als iemand een iso wil branden, hij/zij er dan iets mee wil doen, en een data iso hoef je niet in je dvd speler te gooien en je kan er ook geen games vanaf spelen etc etc.\r\n\r\ndaarom vroeg ik dus wat het was en wat ie er mee wil,\r\nmaar gezien de bovestaande reactie ga ik er maar vanuit dat het een back-up is.
Link naar reactie
nee dat schreef ik eerder ook al\r\nals je nou eerst vertelt wat voor bestanden het zijn!!\r\n\r\nik denk dat het nu wel duidelijk is wat je er mee wilt, maar voor de duidelijkheid:\r\nje wilt 3 films op 1 dvd schijfje en die wil je kunnen kijken op je stand alone speler die aan je tv hangt....klopt dit??\r\n\r\nals je op dvd-rw wilt branden moet dit formaat uiteraard ook daar je stand alone ondersteunt worden.
Link naar reactie
@ turn,\r\n\r\nIk had al eerder op dit forum geschreven dat het om iso bestanden ging,\r\nJou omschrijving klopt helemaal hoor. Mijn standalone dvd speler leest\r\nwel dvd + rw. Ik kwam erachter dat hij de bestanden als dvd rom had\r\ngebrand en die leest een standalone dvd speler niet. \r\nWil toch proberen om te mounten, waar kan ik een handleiding hiervan\r\nvinden, want ik heb hier geen ervaring mee.
Link naar reactie
[QUOTE=hulppiet;355100]@ turn,\r\n\r\nIk had al eerder op dit forum geschreven dat het om iso bestanden ging,\r\nJou omschrijving klopt helemaal hoor. Mijn standalone dvd speler leest\r\nwel dvd + rw. Ik kwam erachter dat hij de bestanden als dvd rom had\r\ngebrand en die leest een standalone dvd speler niet. \r\nWil toch proberen om te mounten, waar kan ik een handleiding hiervan\r\nvinden, want ik heb hier geen ervaring mee.[/QUOTE]\r\n\r\nwaar het voornamelijk om gaat is het volgende\r\niso is een soort van inpakken , het gaat er dus om wat er in de iso zit.\r\nals er een avi in zit (of een mpg) dan kan je deze -dus niet de iso- op een schijf branden. als je speler divx / xvid ondersteunt kan je op deze manier kijken.\r\n\r\nals er dvd bestanden in de iso zitten (en dit zal wel) dan kan je deze dus niet samen op één schijf branden (tenzij je eerst gaat video bewerken).\r\n\r\nmaar het komt er altijd op neer : als je de iso\'s als data op een schijf brand, dan spelen ze niet in je stand alone.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...