Ga naar inhoud

Opzet van Fonera_Prive router uplink verbinding


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Deel-1.\r\n\r\nNu alweer enige tijd geleden heb ik deze (zie afbeelding hier direct onder) (fabrieks) sector antenne op de kop getikt, en tot aan nu toe heeft deze sector antenne dan eigenlijk ook niet meer gedaan dan stof vangen.\r\n[img]http://www.w-p-k.org/Fonera-pictures/wpk-node/sector12bbizijkant.png[/img]\r\nMaar nu heb ik eindelijk en plekje voor deze sector antenne gevonden waar hij volledig tot zijn recht kan komen als FONERA POINT.\r\n\r\nNet als zoals ik bij de Fonera-Canopii gedaan heb, wil de La Fonera hardware in de sector antenne behuizing plaatsen met als belangrijkst reden de coaxiale connectie tussen het antenne deel en d Fonera router zo kort als mogenlijk te houden (zodat er zo min mogenlijk vermogen verloren gaat).\r\nEn ook deze sector Fonera-Sector antenne zal natuurlijk PowerOverEthernet (P.o.E) gevoed worden.\r\n\r\nNa de sector antenne gedemonteerd te hebben, ben ik als eerst aangevangen met het vervangen van de aanwezige N-conntor chassiedeel voor een (aangepast (zie afbeelding hier direct onder) ) inlinecoupler.\r\n[img]http://www.w-p-k.org/Fonera-pictures/wpk-node/utp-antenne-plug.png[/img]\r\nWant deze Fonera-Sector antenne heeft alleen een utp kabel aansluiting nodig om zowel van de benodigde voedings spanning als een netwerk connectie voorzien te worden.\r\n\r\nMeer in de (komende) volgende posting\r\nGerard\r\n\r\nP.S\r\nvoor de geintresseerde is hier nog enige info omtrend de antenne.\r\nFrequency Range: 2.4~2.5GHz\r\nVersterking : 12 dBi.\r\nBeam Width V : 120 graden.\r\nBeam Widt H : 120 Graden.\r\nAfmetingen : 60 x 20 x 10 cm.\r\nGewicht : 2 Kg.\r\nVswr : 1.5 : 1\r\nPolarisatie : Vertikaal.\r\nImpedantie : 50 Ohm.\r\n\r\n\r\n :lol:
Link naar reactie
Erg interessant. Als ik het goed begrijp kan ik, als ik zo\'n ding klus en aan m\'n huis hang, met m\'n laptop aan het einde van de straat gaan zitten en daar \'n beetje draadloos internetten met m\'n eigen verbinding? Of de hele straat van een internetverbinding gebruik laten maken (niet dat dat zo handig is, snelheidstechnisch, maar goed).\r\n\r\nOverigens lijkt me dat LoS \"Line of Sight\" moet zijn (lijn van zicht) in plaats van \"Line of Site\" (lijn van plaats), maar dat terzijde.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;351853]Erg interessant. Als ik het goed begrijp kan ik, als ik zo\'n ding klus en aan m\'n huis hang, met m\'n laptop aan het einde van de straat gaan zitten en daar \'n beetje draadloos internetten met m\'n eigen verbinding? Of de hele straat van een internetverbinding gebruik laten maken (niet dat dat zo handig is, snelheidstechnisch, maar goed).[/QUOTE]\n\nWat is Fon?\nFon is de grootste WiFi internet groep in de wereld. Fon is een groep mensen die internet toegankelijk en mondiaal maakt. Het is de visie van Fon dat internet overal beschikbaar moet zijn voor en door haar leden. De leden delen hun internet verbinding thuis en hebben gratis toegang tot alle Fon Hotspots in de wereld.\n\nDelen:\nMet de Fon WiFi Router , La Fonera, bent U in staat om op een veilige manier Uw internet verbinding te delen met Uw Fon medeleden.\nHet duurt maar vijf minuten om hem aan te sluiten, en U hebt direct 2 draadloze netwerken waarvan één privé, één publiek, en gratis toegang tot internet in de hele wereld. Er zijn al meer dan 50,000 actieve hotspots. In Europa bent U bijna overal op minder dan 15 minuten afstand van een Fon Hotspot\n\nVerbinden:\nMensen met een Fon router genieten dubbel: Een perfect beveiligt draadloos netwerk voor U thuis, en overal in de wereld gratis toegang via een secure verbinding bij andere Fonero’s in de wereld.\nZelfs zonder router kunt U genieten van Fon. Eenmaal aangemeld en geregistreerd kunt U voor een klein bedrag 24 uur lang verbinden bij een Fon Hotspot.\n\nGewoon doen:\nMaak deel uit van deze wereldweide groep mensen. Samen met hen bouwt U het grootste WiFi netwerk in de wereld. Deel ook Uw ervaringen op de Fonboard’s, lees de blogs, en maak gebruik van de handige accessoires.\nHet Fon concept is verreweg de goedkoopste manier om een draadloos netwerk in Uw huis aan te leggen en de wereldweide internet toegang heeft U er helemaal gratis bij.\n\nVoor wie is Fon een ideale oplossing?\nIedereen met een breedband aansluiting kan meedoen, maar voor sommige mensen is het wel héél handig. Steeds meer mensen zijn met een laptop of PDA op stap tegenwoordig, en die zijn bijna allemaal voorzien van een WiFi ontvanger.\nHandelreizigers kunnen bij elk Fon Hotspot snel contact opnemen met de zaak of thuis, orders mailen of hun e-mail bekijken.\nLangere tijd op vakantie met caravan of camper? Dan is zo nu en dan even een briefje aan het thuisfront altijd welkom. Of de mooiste vakantie foto als groet aan het thuisfront sturen. Even chatten met de kleinkinderen of hun stemmen horen via Skype.\nOndernemers in toeristen industrie bieden met een Fon router een prima service aan hun gasten voor een minimale investering. Van alle betaalde verbindingen via Uw router deelt U ook nog eens de opbrengst met Fon. En een Fon router kost U geen manuren, en dat is misschien wel de grootste winst. Fon voor terras, pension, hotel, camping, restaurant\n\nHotspot zoeken:\nHoe kunt U een Fon Hotspot vinden, en hoe vinden andere Fonero’s Uw hotspot?\nDe locatie van Uw hotspot wordt gepubliceerd op [url]http://maps.fon.com[/url] Een groene stip op een satellietfoto van Uw omgeving geeft de positie aan. Als U nog dingen wilt melden aan bezoekende Fonero’s, is die informatie aan uw groene stip te koppelen. Dat kan een woord van welkom zijn, maar ook dat leuke aanbod voor Uw Bed&Brochje arrangement. Ook de URL van Uw bedrijf of persoonlijke website kan er bij vermeld worden.\nOp Maps.fon kunt U ook bestanden downloaden (POI’s) van alle hotspots per land die in Uw TomTom of andere autonavigatie apparatuur toepasbaar zijn. U rijdt er dan zo naar toe.\n\nVerdienen:\nNaast medeFonero’s kunnen ook betalende bezoekers gebruik maken van Uw Hotspot. Als U dat aangeeft door uw registratie als “Bill” deelt Fon de opbrengst met U. Slechts weinige Fonero’s zullen daar echt iets mee verdienen. Tenzij U op een heel gunstige plek woont. Bijvoorbeeld aan een haven, bij een station, of tegenover een wegrestaurant. In dat geval zou een richtantenne, die het signaal in de goede richting straalt, iets voor U zijn. Zo bereikt U nog meer klanten. Daarvoor heeft Fon de Fontenna ontwikkeld.\n\nWat kost het?\nU kunt de La Fonera in twee verschillende versies kopen in de webshop van Fon. De simpele versie, La Fonera kost €34,-- , de iets uitgebreidere versie La Fonera+ €43,--.\nMaar als U een Fonero kent, dan kunt U deze vragen om een kortingscode, voor de simpele router betaald U dan maar €20,-- Wilt U toch de Fonera+ versie , dan is de Fontenna voor €2,-- er bij te bestellen. De kosten zijn eenmalig, en verder is de service gratis.\n\nInformeer Uzelf op [url]www.fon.com[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...