Ga naar inhoud

Adres zoeken bij e-mail


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\nIk heb op 18 oktober een ps3 spel gekocht via marktplaats, maar ben dus opgelicht:mad:. Ik heb wel het geld overgemaakt naar de rekening van de verkoper maar geen spel ontvangen. Sinds ik het bedrag heb overgemaakt laat de verkoper niets meer van zich horen. Ik heb geen huisadres of telefoonnummer van de verkoper, alleen zijn e-mail adres (etienbos@yahoo.com).\r\n\r\nMijn vraag is nu: Kan je iemand zijn adres achterhalen via zijn e-mailadres (via zijn ip-adres ofzo) ?\r\n\r\nGroet Ronald
Link naar reactie
Neen dat is niet te achterhalen. Via zijn ip adres is wel zijn provider te achterhalen.\r\nWat je dus kunt doen is het volgende:\r\n1.) Melding hiervan maken bij marktplaats zodat ze evt. maatregelen tegen deze gebruiker kunnen ondernemen.\r\n2.) Aangifte doen bij de politie, deze kunnen aan de hand van de gegevens bij Marktplaats bij zijn provider de adresgegevens achterhalen als ze er een rechtszaak van willen maken.
Link naar reactie
Banken verstrekken ook geen N.A.W. gegevens.\r\nDat met dat terugboeken klopt, maar doen alleen bij automatische incasso\'s, als je zelf geld overmaakt doen ze het meestel niet terugboeken omdat er dan van uit mag worden gegaan dat je ook zelf weet waar je mee bezig bent.\r\n\r\nProberen kost niks maar ik geef je 5% kans.
Link naar reactie
Beroepshalve hou ik me af en toe bezig met het terughalen van betalingen welke wij als bedrijf op het verkeerde rekeningnummer hebben gestort. Het volgende advies;\r\n\r\nNeem contact op met Interpay tel.nr.[B] 020-5631712[/B]\r\n\r\nType het rekeningnummer in en je krijgt van de computer het telnr. van het bankfiliaal of hoofdvestiging van de bank waar de rekening loopt. \r\n\r\nAls je dan contact opneemt met dat nr. zal je geen NAW gegevens krijgen maar wel vaak het adres van het bankfiliaal... \r\n\r\nHet is geen PeterRdeVries oplossing maar waarschijnlijk kom je zo weer een stuk dichter bij de oplichter in de buurt....\r\n\r\nMisschien is hij wel zo stom geweest zijn eigen naam te gebruiken, dit icm het bankfiliaal (bijv Etien Bos - Rabobank Kudelstaart) ....you\'ll never know...\r\n\r\nBuiten dit uiteraard aangifte doen bij de politie en Marktplaats verwittigen....\r\n\r\nIK HAAT het als mensen je zuur verdiende centjes afpikken....:evil:
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik heb helaas hetzelfde probleem gehad als Compuman, maar bij mij heette hij Richard van Hingel. Naast mij staat er nog iemand op Marktplaats die ook door hem is opgelicht ([URL=\"http://computer-software.marktplaats.nl/games-sony-playstation-en-psp/125628873-opgelicht-door-etien-bos-peters-uit-menaldum-maastricht.html?return=eJwljVsKgzAQRfci6KcmURuNhGJ3EtRiMJrBidS2dO%2Bd4Nd9HbhGcfW1inWouGxVgpPZh7mbQwBVFIuHactXsy8BnDEB880VF5LDDPfTaZ6NqINPyz4tH6O91AXSjwWy%2BByRAicLsWVkVhr67Vin3Q6RPiPAatnKmN6UqpuoRESXV9xEyxpZVw0VHuOHyAAOzbKAmifd7w8u5Drc&df=1&fta=eNo1jkFugzAQRe8yC9a2A8H8EVfoFZAV09SqAQubhAZx99hVuxmNRv%2B%2FNwYaR8yDttUPD%2BMjcUTXgHbfy8rGPi1g68A%2B4eUCx08bITkkCJ4C5m0aV3djv0OKpu1a9j%2Bor6pWgr%2BfkKoTum1qzUt0UFUIWy%2BqFHtZNDUomPtI7DIx4gJyNvsNJA6X%2BfkRkFTNVWndXojPbM6htARj4%2BDH%2BZ6%2BSrkkpQDdtnUd3GzH%2Ff%2Ba%2B5PZh2LJYPurUSDzJP74Wx9FKHCc5xvzilD0&fta_ind=1&fs=1\"]hier te vinden[/URL]).\r\n \r\nHij verteld mij dat het rekeningnummer (129087548 ) van zijn moeder (PETERS) zou zijn en dat het daarom op een andere naam stond. Hij vertelde mij uit Maastricht te komen.\r\n\r\nVia Interpay ben ik er inmiddels achter dat zijn rekening loopt bij de Rabobank in Valkenburg (limburg), telefoonnummer 043-6099500. \r\n\r\nIk heb hem tot morgen de tijd gegeven om het geld terug te storten, anders stap ik naar de politie toe.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...