Ga naar inhoud

Pc kopen via de zaak?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo medeforum leden ,\r\n\r\nGraag zou ik binnekort een nieuwe computer willen aanschaffen voor thuis gebruik. Nou vroeg ik me af of het mogelijk is om die via de zaak aan te schaffen? (gunstig met de btw enz.) dat zou een stuk schelen in de kosten namelijk.\r\n\r\nHeeft hier iemand ervaring mee of weet hoe het in elkaar steekt?\r\n\r\ngraag hoor ik het!\r\n\r\nb.v.d
Link naar reactie
Als je doelt op het PC-Prive project, dat bestaat niet meer.\\\r\n\r\nDus er is niks meer via de zaak te kopen.\r\n\r\n\r\nAls je het over je eigen bedrijf heb zijn er misschien wel mogelijkheden. Koop in dat geval een computer op naam van de zaak met de (schijn) bedoeling deze voor de zaak te gebruiken. Dan btw aftrekken zoals met andere aankopen voor het eigen bedrijf.
Link naar reactie
[QUOTE=DaVaRiOuS;350700]of als je het helemaal safe wil doen.. gewoon een pc via de zaak kopen en dan een factuur opmaken op naam van een famielid (vader/moeder/partner/broer/zus/etc..)\r\ndan bereken je gewoon de inkoopsprijs door als \'verkoopprijs\'.\r\n\r\ndan mag je hem zoveel privé gebruiken als je zelf maar wil :)[/QUOTE]\r\n\r\nDus het word voor mij niet moeilijk :) mn baas is namelijk me oudere broer, dus het is sowieso al een stuk makkelijker. of begrijp ik dat verkeerd?
Link naar reactie
[quote=teupje;350889]Erg goed ;) \n \nMaar kan iemand het nog is heel simpel uitleggen? Ik ga bijvoorbeeld naar Alternate, koop daar een pc op de bedrijfsnaam en geef dan geld aan me broer, moet ik het me zo voorstellen?[/quote]\n \nJe betaald dan gewoon hetzelfde als dat je geen zaak hebt.\nAlleen je broer kan mischien de btw terug krijgen ,en de laptop in zijn boekhouding verwerken .\nHij betaald dan voor de prijs van de laptop geen omzetbelasting.\nMaar je broer zal dat allemaal zelf wel weten hoe dat moet.\nEn een eenmans zaak die twee laptop\'s koopt per jaar zal bijvoorbeeld niet werken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...