Ga naar inhoud

Puzzle: CD via LTP-poort?


Aanbevolen berichten

Ik vermoed dat het mogelijk moet zijn om een extern CD-toestel aan te sluiten via ouderwetse LTP printerpoort. Snelheid onbelangrijk, het gaat om een mogelijkheid tot data-invoer vanaf CD, bijvoorbeeld op ouderwetse laptops zonder CD.\r\n\r\nIk vind hier niets over op Net, ben toch wel erg benieuwd of een techneut hier al mee bezig is geweest en wellicht een oplossing heeft gevonden .... ??
Link naar reactie
[QUOTE=Toolman;335401]Ze bestaan (bestonden) wel. Heb er misschien nog ergens 1 liggen op mijn werk.\r\nKan wel ff kijken of ie compleet is. Interesse? (kan hem gratis, voor nop hebben. Gaat anders toch de schroothoop op.)\r\n\r\nOok al eens gedacht aan Netwerk via LPT-poort?[/QUOTE]\r\nNou en of ik interesse heb voor zo\'n stukje \"antiek\"; als je het inderdaad kunt bemachtigen, mail me dan even (zie poppetje onder mijn avatar) waar ik het kan komen afhalen.\r\n\r\nNetwerk via printerpoort: crosskabel vermoed ik en wel eens gebruikt; nee, niet echt interessant, via router gaat beter.
Link naar reactie
Zal maandag ff kijken of ik hem kan opsnorren.\r\n\r\n\"Netwerk via printerpoort: crosskabel vermoed ik en wel eens gebruikt; nee, niet echt interessant, via router gaat beter.\"\r\n\r\nNee Willem, Echt netwerken via de LPT-poort, dus met ip-adres, internet toegang etc.\r\nIs ook nog een mogelijkheid bij het installeren van oudere laptops.
Link naar reactie
Ja, IP-adres moet, had ik al een keer begrepen toen ik 2 computers verbond met crosskabel op seriële poorten.\r\nOok, toen ik met 2 computers \"legaal\" achter een ouderwetse hub zat, vroeger verplicht systeempje bij @home toen routers daar nog verboden waren ....\r\n\r\nHet lijkt mij toch tamelijk ingewikkeld om een netwerk op LPT-poorten uit te werken en te hanteren?\r\n\r\nEen netwerkkaart, desnoods via cardbus en een router erbij lijkt mij wel zo gemakkelijk. Of bestaan er ook computertjes die zoiets zelfs niet (kunnen) hebben?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...