Ga naar inhoud

DVD finaliseren ?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Halo\r\nIk heb via Nero foto\'s op dvd gezet (DVD+R) maar kan die op mijn huis DVDR77 van Philips niet bekijken.Er kom op het TV scherm een fototoestel en \"Fotozone\".Ik denk dat ik de VDV nog eerst moet finaliseren.Kan ik dat nu nog doen via Nero? en hoe gaat dat in zijn werk?Ik ben wel een beginneling met pc etc.\r\nGroetjes Rita
Link naar reactie
Mijn afstandsbediening reageert niet.Ik kan niet naar menu of zo.Er komt alleen Fotozone op het TV scherm.\r\nEen met de DVDR opgenomen dvd heb ik reeds gefinaliseerd zonder probleem.\r\nIk heb wel genien dat via nero kan gefinaliseerd worden maar weet niet of en hoe ik dat achteraf kan doen.\r\nMvg
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
We hebben de vakantiefilm opgenomen met de Canon dc100. Deze camera is onlangs gestolen, maar het schijfje hebben we (gelukkig) nog. \r\n\r\nM\'n vriend zegt de film NIET gefinaliseerd te hebben. Maar de film heeft mijn vriend aan familie laten zien, via de dvdspeler. Dit kan alleen als hij wél gefinaliseerd is, toch? \r\n\r\nIk wil de film bewerken op de pc (eventueel met het programma Pinnacle). Moet hij daarvoor eerst gefinaliseerd worden of juist niet? En zo ja, hoe kan ik hem alsnog finaliseren zónder de camera?
Link naar reactie
[QUOTE=Chi86;355780]\r\nM\'n vriend zegt de film NIET gefinaliseerd te hebben. Maar de film heeft mijn vriend aan familie laten zien, via de dvdspeler. Dit kan alleen als hij wél gefinaliseerd is, toch? \r\n[/QUOTE]\r\n\r\ndat ligt aan de dvd speler, een dvd recorder kan er in elk geval mee omgaan, misschien somige spelers ook.\r\nje kan volgens mij met nero (of ander brand software ook wel) kijken hoe het met deze dvd staat, maar het maakt volgens mij niet echt uit tenzij je er iets bij wilt branden.\r\n\r\n[QUOTE=Chi86;355780]\r\nIk wil de film bewerken op de pc (eventueel met het programma Pinnacle). Moet hij daarvoor eerst gefinaliseerd worden of juist niet? En zo ja, hoe kan ik hem alsnog finaliseren zónder de camera?[/QUOTE]\r\n\r\nvideo bewerken moet je nooit van af de dvd doen maar vanaf de harde schijf.\r\ndus stop de dvd in de pc en kopieër de film naar je harde schijf , nu kan je bewerken en hierna op dvd branden.
Link naar reactie
[quote=Chi86;355780],. \n \nM\'n vriend zegt de film NIET gefinaliseerd te hebben. Maar de film heeft mijn vriend aan familie laten zien, via de dvdspeler. Dit kan alleen als hij wél gefinaliseerd is, toch? \n \nquote]\nDeze dvd is dus gefinaliseerd ,anders kan hij hem niet in een gewone dvd speler afspelen.\nAls de dvd niet is gefinaliseerd ,dan heeft jouw vriend ook zo\'n dvd kamera (misschien de jouwe wel;)) en heeft zo de film kunnen bekijken.
Link naar reactie
Mischien werkt het volgende.\nIn de dvd brander.\nStart je brand prg op alsof je een video dvd wilt gaan branden.\nSelecteer [COLOR=black]GEEN[/COLOR] bestanden om er op te zetten .\nKies voor branden.\nNegeer de fout meldingen en ga branden.\nDe dvd wordt zo alsnog afgesloten. Zo heb ik zelf wel eens dvd\'s af kunnen sluiten ,maar ik weet niet of dat ook met zulke dvd\'s van een videokamera kan.\n \nEen betere oplossing is om met je dvd\'tje naar iemand te gaan die ook zo\'n kamera heeft ,en hem in zijn kamera af te sluiten (finaliseren) Een aardige foto/video zaak waar je klant bent kan je misschien ook wel helpen.
Link naar reactie
Ik kan het inderdaad eens proberen wat je zegt, met Nero bijvoorbeeld.\r\n\r\nIk heb er ook over nagedacht om hem te finaliseren bij iemand anders, maar heb ook gehoord dat het finaliseren van een schijfje normaal gesproken zou moeten met de camera waarmee hij gefilmd is. Dit staat ook in de handleiding van de camera. \r\n\r\nIn elk geval bedankt je reactie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...