Ga naar inhoud

Microsoft en de EU


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Je kunt zeggen wat je wilt, maar het perfecte bestruringsysteem, de perfect de computer, de perfect CPU. Die bestaan gewoon niet, dat sterker nog onmogelijk. Wat betreffende Microsoft en de EU, vind dat de EU gelijk heeft. Ik vind nou niet dat IE en MP compleet van de Windows cd-rom moeten verdwijnen, maar wel dat ze bij de instalatie optioneel zijn, zodat een gebruiker kan beslissen of die 1 van de 2 of geen wil instaleren.
Link naar reactie
Nog heel even dan,\r\n\r\nHoezo kan men de overstap naar 64 bits niet betalen?? Linux draait prima als native 64 bits en kost niets!!!\r\n\r\nDat mensen niet de moeite nemen er mee om te leren gaat want \"het is zo moeilijk\" is eveneens weer een keus....\r\n\r\nen hetzelfde gezeur heb ik al eens gehoord toen de Intel 80386 op de markt kwam, \"wie heeft nu in godsnaam 32 bits nodig\"\r\n\r\nwakker worden dit heet vooruitgang, of evolutie van de techniek.....
Link naar reactie
[quote]Want als Billy zo doorgaat, dan krijgt hij nog meer rechtzaken aan zijn broek. En drijft hij zijn klantenkring toch tot een bepaalde hoek, waarnaar ze geneigd zijn om andere wegen te bewandelen dan met Microsoft in zee te gaan, die de andere kapot concureert. [/quote]\r\nNou microsft heeft er wel wat van in de zak, Gekwordikervan. De bekenste en nog niet eens zo oud is Micrsoft vs. Sun. Sun vindt dat Microsoft hun patent heeft gebroken in microsoft\'s VM. Gelukkig heeft Sun gelijk gekregen en er mag geen VM meer worden meegeleverd bij Windows. Toen we onze huildige packard hell kregen zat ook geen VM meer op, maar de enige echte Sun Java.
Link naar reactie
Ik heb even voor de grap de mogelijke vader van GUI is Douglas Englebart. Ook het het idee van een DOS was ook niet het idee van Billy, maar van Tim Paterson. Die QDOS (Quick and Dirty operating system) uitvondt. Billy heeft idee alleen overgenomen en MS-DOS genoemd. Dus zowel DOS en de GUI zijn geen idee van Bill Gaatjes.\r\nAls je \'Bill\' vertaald naar het Nederlands krijg je heel mooi \'Rekening\', klopt wel een beetje want van al zijn software krijg je op den duur ook hele hoge \'Bill\'.\r\nEDIT: Uitendelijk komt het er op neer dat Bill Gaatjes rijk is geworden van andermans ideeen.
Link naar reactie
Ik ben in ieder geval wel weer een stuk wijzer geworden uit deze discussie, en ik heb mijn mening er iets op aangepast.\r\nIk kan me vinden in de opmerking dat Microsoft IE en WMP opdringt aan de gebruiker. Bij het toevoegen van een verwijder-optie kan dat opgelost worden, en is er weer sprake van eerlijke concurrentie.\r\nDat je door middel van verschillende delen in een bedrijf probeert de concurrentie de nek om te draaien vind ik geen probleem. Ik zie niet in wat daar illegaal aan is, en als je het risico durft te nemen (want geloof me, als het mislukt zit je met een verliesdraaiend deel in je bedrijf die je gehele bedrijf ongezond maakt) moet je het vooral proberen.\r\nEn dat Bill groot geworden is van gestolen ideëen vind ik een beetje overdreven. Kan best dat hij het idee niet zelf verzint, maar hij heeft er wel zijn eigen draai aan gegeven, op een manier waardoor de hele wereld nu zijn systeem gebruikt. Als dat inderdaad illegaal was geweest, was er in die tijd al ingegrepen. Dat is niet gebeurt, dus nu niet oude koeien uit de sloot halen. De GUI bestaat al veel meer dan 10 jaar, en DOS wordt ook al niet meer gebruikt in het dagelijks leven, dus dat hoeft voor mij niet meer mee te spelen.\r\n\r\nKortom: Laat MS ervoor zorgen dat IE en WMP optioneel worden in Windows, en de rechtzaak is schluss wat mij betreft.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Misschien is MS niet het beste, maar wel qua gebruikersvriendelijkheid hoog aan de top. Je installeert het spul zonder dat er diepgaand inzicht bij nodig is en het WERKT.\r\n\r\nVoornaamste tegen-voorbeeld Linux is, wat er ook door fans beweerd wordt, niet gebruiksklaar voor gewone gebruikers en zal dat ook nooit worden: je MOET er techneut voor zijn.\r\nSympathiek wel: Linux is freeware.\r\nO.k, ik had er wat van aan boord en heb ook CDs Knoppix en Ubuntu gedownload en geprobeerd; met Knoppix geen geluid èn geen Internet, hoewel de op mijn compu aanwezige hardware feilloos werd gedetecteerd en benoemd en met Ubuntu zowaar wèl geluid maar geen Internet, omdat ik geen ingang vond voor de benodigde 26-pos HEX beveiligingscode voor mijn WLAN. \r\nMijn conclusie: ik ben te dom voor Linux.\r\n\r\nOngeveer 8 jaar geleden verloor ik 2 trouwe kroegmaten en flinke Techneuten, aan Linux. \r\nIk zie ze nooit meer buiten en een e-mail komt hooguit door in \"platte tekst\". \r\n\r\nWèl goed dat zij thuis nimmer Alcohol zouden innemen, Linux houdt ze dus op het rechte pad.\r\n\r\n:)
Link naar reactie
[quote=willem1940]Misschien is MS niet het beste, maar wel qua gebruikersvriendelijkheid hoog aan de top. Je installeert het spul zonder dat er diepgaand inzicht bij nodig is en het WERKT.\r\n\r\nVoornaamste tegen-voorbeeld Linux is, wat er ook door fans beweerd wordt, niet gebruiksklaar voor gewone gebruikers en zal dat ook nooit worden: je MOET er techneut voor zijn.\r\nSympathiek wel: Linux is freeware.\r\nO.k, ik had er wat van aan boord en heb ook CDs Knoppix en Ubuntu gedownload en geprobeerd; met Knoppix geen geluid èn geen Internet, hoewel de op mijn compu aanwezige hardware feilloos werd gedetecteerd en benoemd en met Ubuntu zowaar wèl geluid maar geen Internet, omdat ik geen ingang vond voor de benodigde 26-pos HEX beveiligingscode voor mijn WLAN. \r\nMijn conclusie: ik ben te dom voor Linux.\r\n\r\nOngeveer 8 jaar geleden verloor ik 2 trouwe kroegmaten en flinke Techneuten, aan Linux. \r\nIk zie ze nooit meer buiten en een e-mail komt hooguit door in \"platte tekst\". \r\n\r\nWèl goed dat zij thuis nimmer Alcohol zouden innemen, Linux houdt ze dus op het rechte pad.\r\n\r\n:)[/quote]\r\nwillem: tegenwoordig is één van de gebruikersvriendelijke versies van linux toch wel Suse... die werkt perfect... :) zonder enige zooi erbij.. het partitioneren gaat ook vrijwel zonder problemen (alhoewel... evenveel problemen als met windows :P).. noem maar op... :) het probleem is tegenwoordig gewoon de compatibiliteit van de programma\'s... voor de rest niets... :)
Link naar reactie
Ik blijf erbij dat ik geen enkel probleem heb met Windows.\r\nik heb er zelf voor gekozen om dat besturingssysteem te gebruiken.\r\n\r\nDat gezeur van de EU vind ik overdreven, wanneer beginnen ze te zeuren over MS PAINT ??\r\n\r\nDan hoor ik iedereen denken \"Ja... hallo... niemand gebruikt PAINT omdat er betere alternatieven zijn\"\r\n\r\nDat bedoel ik maar...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...