Ga naar inhoud

Microsoft en de EU


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik lees zojuist het bericht dat de EU nog steeds niet klaar is met Microsoft: Microsoft heeft inmiddels uitstel van het ultimatum gevraagd, zodat het bedrijf meer tijd heeft aan de eisen van de EU te voldoen.\r\nPersoonlijk wordt ik er een beetje ziek van. Waarom moet je een goed draaiend bedrijf dat altijd volgens de regels heeft gehandeld en nu een groot succes heeft bereikt straffen? Monopoly positie zegt men dan. Ja en? Hebben ze toch zelf hard voor gewerkt, en niemand belet ook zo\'n positie op te bouwen?\r\nIk bedoel, zijn er echte redenen om het Microsoft zo moeilijk te maken, of is het alleen maar uit eigen belang? \"We zijn niet zo tevreden met Windows. We willen eigenlijk iets beters, maar het is er niet\". Dan maak je iets beters, of dan neem je toch genoegen met wat je hebt?
Link naar reactie
Het gaat idd om Monopoly. Het lijkt en beetje op het nederlandse KPN beleid van de telefonie. Daar was ook jarenlang geen speld tussen te krijgen. Ik begrijp nu dat sommige providers zoals Casema nu ook een greep hebben genomen naar vaste telefonie.\r\n\r\nKijk met Microsoft liggen de dingen zéér gevoelig. Omdat Microsoft een aardig vinger in de pap heeft van de software wereld. En de andere maar moeilijk mee\r\nkunnen komen. Heeft een rechtbank bepaald, omdat de wat minder goed lopende software bedrijven een zaak hebben aangespannen tegen Microsoft, dat Microsoft bepaalde dingen moet gaan weg halen of weergeven over haar bedrijf. Het weghalen van sommige dingen vind ik persoonlijk belachelijk. Het zou dan gaan om Internet Explorer en Windows Media Player. Ik denk persoonlijk zelf dat een gebruiker van software zelf wel bepaald welke browers of player ze gebruikt. Of dit nu IE is of Firefox, Opera of een soort gelijke browers. En wat aangaande player zijn er zoveel betere te vinden dan het he Windows Media Player gebeuren. Dat ik persoonlijk dat ze het Microsoft erg moeilijk maken om hun bedrijvigheid ook maar uit te voeren. Omdat je bijna 80 to 90 procent van de wereld in je macht hebt in de computer wereld. \r\nHet is in mijn ogen dan ook een teken van zwakte naar de andere bedrijven toe, die nu lopen te lobby\'en bij de rechtbank dat Microsoft aanbanden gelegd zou moeten worden. \r\nNee, ga zelf dan iets ontwikkelen dat beter is dan Microsoft, en probeer dan marktleider te worden, i.p.v. je geïnvesteerde geld te besteden aan langslepende rechtzaken. \r\n\r\nNet als het feit dat iedereen loopt te vitten op Microsoft dat er zoveel lekken zijn in de Microsoft structuur. Ik vind het allemaal niet zo raar. Het word het meest gebruikt. Dus worden daar ook de meeste virussen voor gecreeërd. Dan niet te bedenken hoeveel er word gehacked in Microsoft software, om maar achter bepaalde dingen te komen. Ga er als Microsoft enigneer maar eens aanstaan om elke dag weer lekken te dichten. Lijkt me eerlijk gezegt geen pretje. \r\n\r\nKijk ik gebruik zelf ook Microsoft, omdat zoals Eagle_Erwin al beschreef, we willen iets beters, maar het is er niet. Dus neem je genoegen met wat er idd is. \r\nIk heb jarenlang heel erg prettig gedraaid met OS2/Warp. Helaas na de opkomst van Windows 95 is deze terziele gegaan. Want het was 10 x stabieler dan welke versie van Microsoft dan ook. Maar op den duur moet je overstappen omdat er domweg niets meer draait op OS2. \r\n\r\nEn ik vind dat Microsoft het nog niet zo slecht doet, voor hun doen. Als je als wereldleider in de software op nummer 1 staat en dat al jarenlang weet te behouden. ben je in mijn ogen toch redelijk goed bezig. Voor de andere software giganten zo ik willen voor stellen, ga de uitdaging eens aan tegen Microsoft op software matiggebied en maak eens iets wat echt opbokst tegen Microsoft. Zodat ze weer een concurrent hebben. \r\n\r\nI rest my case. :-)
Link naar reactie
Nou, het is echt niet voor niets dat Microsoft onder vuur ligt. Niet wegens de kwaliteit van de software, maar vanwege hun manier om concurrenten uit de markt te drukken. Daar is nogal eens smerig spel bij gespeeld. Vraag maar aan Sun, Netscape, WordPerfect, etc etc. Niet voor niets heeft Microsoft vaak moeten schikken om te voorkomen dat de vuile was op straat kwam te liggen.\r\n\r\nMicrosoft is verplicht om Media Player en Internet Explorer apart aan te bieden, en om dat te kunnen moeten ze er ook uit gehaald worden.\r\n\r\nVergelijk het maar met een hotelkamer. Je wilt niet verplicht de minibar moeten gebruiken; het moet een optie blijven. Maar als de deur in het slot valt en je er niet meer uit kan, dan moet je je drank daar wel pakken. Dat is een koppelverkoop, en dat is verboden.
Link naar reactie
[quote=avv]Vergelijk het maar met een hotelkamer. Je wilt niet verplicht de minibar moeten gebruiken; het moet een optie blijven. Maar als de deur in het slot valt en je er niet meer uit kan, dan moet je je drank daar wel pakken. Dat is een koppelverkoop, en dat is verboden.[/quote]\r\nMaar wat is in jouw voorbeeld dan het in het slot vallen van de deur? Je hebt toch de keuze om FireFox of WinAmp te gebruiken? De deur valt mijns inziens niet in het slot.
Link naar reactie
Alléén wanneer het door Microsoft totaal onmogelijk wordt gemaakt om een andere browser, mediaspeler, officepakket enz.. te kunnen installeren op een Windows computer, tja... dan is er [b]misschien[/b] reden tot klagen.\r\nAlhoewel ik \'t dan nog niet snap.\r\n\r\nStel ik heb een hele grote autofabriek. Verkoop met veel succes auto\'s van merk XYZ waar al wielen aan zitten, dan moeten andere bedrijven die ook wielen maken niet gaan zeuren dat ze geen wielen meer verkopen aan iedereen die zo\'n succesvolle XYZ heeft gekocht.\r\nWie de wielen van een ander bedrijf beter vindt, zet die er maar onder.\r\n\r\nToch.... ? :roll:
Link naar reactie
Of het nu eerlijk voor de concurentie is of niet,\r\n\r\nhet is toch van de gekke dat in een vrije wereld overheden zich gaan bemoeien wat een bedrijf wel en niet moet doen, iedereen heeft de keuze een product wel of niet aan de schaffen. Let wel ik ben GEEN microsoft fan maar heb wel een grenzeloze bewondering hoe dit bedrijf zijn huidige positie heeft weten te breiken.\r\n\r\nDaar hebben ze de overheid ook niet bij nodig gehad.\r\n\r\nVoor je het weet zit je in een wereld dat je door de regering toegewezen krijgt bij welke bedrijven je aankopen mag gaan doen, dat wordt dan doormiddel van je sofinummer bepaald zodat elk bedrijf genoeg klanten zal hebben, is dat dan waar we naar toe moeten???\r\n\r\nLaat Microsoft lekker in zijn software bakken wat het wilt en maak de keus het wel of niet te kopen. Keuze vrijheid is een belangrijk goed en waarom zou dan alleen bij de consument moeten liggen? Jaren geleden toen er voor de produckten van MS nog geen goed alternatief was hoorde je ook niemand klagen daarover...\r\n\r\nik weet nog wel dat bijvoorbeeld door de hele wereld zo\'n beetke Win95 de hemel ingeprezen werd wegens juist het intergreren van al die programma\'s als IE en de mediaplayer....\r\n\r\nen geloof maar niet wat het in prijs zou gaan schelen als er onderdelen uit het besturingsysteem zouden verdwijnen, de prijs van een pakket is tenslotten niet gebaseerd op wat het kan.....\r\n\r\nik hoop niet dat ik me weer op glad ijs begeef maar wilde dit toch even kwijt.
Link naar reactie
[quote=PhrozenCrew]ik weet nog wel dat bijvoorbeeld door de hele wereld zo\'n beetke Win95 de hemel ingeprezen werd wegens juist het intergreren van al die programma\'s als IE en de mediaplayer....[/quote]\r\n\r\nIk meen me anders te herinneren dat Netscape daar niet zo over te spreken was... Die zijn compleet van de markt gedrukt omdat MS het zich kon veroorloven om IE gratis te leveren, iets wat Netscape niet kon, omdat het geen gigantische winsten draait op andere produkten.\r\n\r\nOverigens is dat precies waar ze nu op de console-markt mee bezig zijn. De X-Box heeft nog geen cent opgebracht, het blijft één groot geld-verslindend groen-zwart gat. Maar MS kan zich dat veroorloven. Op die manier is dat geen concurrentie meer. In mijn ogen zou het concurrentie zijn als het een losstaand iets is. Dus bijvoorbeeld een besturingssysteem (Windows) waar dan géén internet-browser bij zit, en die browser moet je er dan los bij kopen. Of, als we dan nu helemaal eerlijk zijn, je mag hem nu gratis downloaden (de concurrenten zijn inmiddels ook allemaal gratis). Dán is er eerlijke concurrentie.
Link naar reactie
Dus als je de eerste ben en het gratid weggeeft (in een pakket) moet je dat veranderen om andere ook een kans te geven?\r\n\r\nIk blijf erbij dat het voor een andere partij heel erg moeilijk is maar vind het nog steeds ongepast dat een overheid zich bemoeit met deze zaken...\r\n\r\nJaren geleden waren er landen waar alleen de overheid handelde... wl je daar naartoe dan want dat zal ongetwijfeld de volgende stap zijn.\r\n\r\nmijn standpunt is en blijft je bent er op tijd bij of te laat dat bv Netscape ook een graantje mee wilde pikken tuurlijk, wel te laat ze hadden het orgineel moeten maken was de situatie omgekeerd. Nu krijg je de situatie dat de concurenten de gekste dingen gaan doen om hun producht maar aan de markt te bregen de vraag welk produkt het beste is wordt vergeten...\r\n\r\nmaar goed zo veel mensen zoveel gedachten....
Link naar reactie
Erg naief, PhrozenCrew. Het is juist de bedoeling dat er concurrentie is. Microsoft probeert de concurrentie de nek om te draaien, en daarna gaan de prijzen omhoog. Zie inderdaad Netscape.\r\n\r\nDoor IE en WMP te integreren in het systeem en het onmogelijk te maken deze te verwijderen heeft Microsoft de grens toendertijd overschreden. Verder maken ze het de concurrentie moeilijk door de eigen utilities beter gebruik te laten maken van trucs in Windows. Dat kun je ook zien als het de concurrentie bemoeilijken.\r\n\r\nIk heb verder geen problemen met Microsoft, en kan het goed vinden met XP/2000. Maar ik sta wel achter de acties tegen Microsoft, die hopelijk het bedrijf dwingen om zich wat netter te gedragen. Laat ze de concurrentieslag maar eens winnen door [b]betere[/b] producten te maken, ipv de concurrent kapot te maken.
Link naar reactie
Ga mij nu niet vertellen dat ik naief ben wil je !!!!\r\n\r\nHet gaat omn het feit dat het ongewenst is dat de overheid gaat regelen wat wij en wel en niet mogen komen en van welke partij !!\r\n\r\nNatuurlijk is het niet gewesnt dat er een partij over zal blijven die dan maar wat aan kan rommelen, dat zeg ik ook niet maar het zou wel in vrijheid zijn gebeurt en niet door regulering van buiten af. Het zou ook eens goed zijn als bv blaadjes als een computer idee of een computer totaal een heel stuk eerlijker zouden schrijven over deze bedrijven en wat minder aan de advertentie inkosten zouden denken. \r\n\r\nZeker een club als de hcc zou een front kunnen vormen om ms aan te pakken als het gaat om klantvriendelijkheid en het verkopen van onvoledige produkten. dit werkt beter dan maar het domweg promoten van bv firefox wat een aardig programma is maar bij lange na niet zo geod en volledig werkt als IE...\r\n\r\nFeit blijft dat er nooit mensen zijn gedwongen produkten van ms te kopen en als we dat nu ook niet meer zouden doen dan lost het probleem zich zelf op, toch werk jij waarschijnlijk (net als ik) met ms produkten en houden zo hus de situatie in de hand, ga dan niet laf de oveheid laten opknappen wat je zelf laat liggen (samen met vele anderen) \r\n\r\nmen dach ook dat AMD ten onder zou gaan toen de PII op de markt kwam en dat heeft ook een heel andere wending genomen als blijft AMD nog steeds een kleintje ze groeien langzaam maar zeker en dat moeten andere bedrijven ook kunnen maar daar hebben ze wel mensen zoals jizelf voor nodig die hun producten kopen in plaats van die van ms....\r\n\r\nNee, het is heel flauw de overheid dit op te laten lossen terwijl je het zelf zo ver heb laten komen....
Link naar reactie
Ik vertel je dat juist wel. Naieviteit is zichtbaar door je opmerking over de HCC. Multinationals als Microsoft lachen zich een breuk om een club als HCC, dat is zoiets als één mier vragen een flat om te douwen.\r\n\r\nHet gaat erom dat Microsoft met IE en WMP (en nu blijkbaar ook de XBox) niet bezig is geweest om een beter product te maken, maar vooral om de concurrentie de nek om te draaien. Ze hebben het verwijderen van IE en WMP onmogelijk gemaakt; hetgeen wat je nu kunt is de verwijzing naar IE en WMP weg te halen, maar het product zit er nog steeds.... Daar worden ze voor gestraft, en dat deel is terecht.\r\n\r\nDit moet juist gebeuren door organisaties als de EU, die zijn groot genoeg om een multinational aan te pakken.\r\n\r\nZoals gezegd ben ik een Windows gebruiker. Windows 95/98 waren matig, ME heel slecht (alleen vanwege ME is elke straf terecht), en 2000 en XP zijn heel goed. Dat geef ik met plezier aan. \r\n\r\nBottomline: als Microsoft het spelletje wat netter gaat spelen, dan is er niets aan de hand. En als ze dat niet doen worden ze aangepakt, is ook goed.
Link naar reactie
Microsoft heeft inderdaad een grote grip op de wereld. Vroeger met mijn vorige ME pc browste ik heel veel IE en ook mijn huildige XP bak een helepoos met IE. Toen heb een tijdje Netscape (7.x) gebruikt, Opera heb ik nog wel eens doogekeken en een van de 1.x Mozilla browsers (geen Firefox). Tegenwoordig gebruik ik voor muziek Mediaplayer 10. Voor internet gebruikt ik met veel plezier Firefox 1.5.0.1. Hoewel ik soms chagerijnig wordt van IE only sites, zoals de site van mijn school. Ik e-mail tegenwoordig met Thunderbird en sinds ik het heb wil echt voor nog geen miljoen meer terug naar OE. Ik heb ook al de IE 7 Beta 2 preview bekeken, maar ik vind dat het iets de \'speels\' is en te uitgebreid. Toen ik het bekeek kreeg ik alweer onmiddelijk heimwee naar de eenvoudigheid van Firefox. Zolang om het om browsers gaat blijft Firefox voor mij de Nr.1.
Link naar reactie
En netter is volgens wie zijn regels????\r\n\r\nik blijf er bij dat als je de concurentie de nek om kan draaien je verdomd goed je werk doe !!!\r\n\r\nelke bedrijf zou dezelfde positie wilen hebben op de markt, door dit niet te bereiken roepen ze nu moord en brand. \r\n\r\nen natuurlijk lacht ms om een club als de hcc (wie niet) maar mijn punt is dat het ongewenst is als de overheid zich gaat bemoeien met het zakenleven, \r\n\r\nhet wordt ook ongewenst gezien als het zakenleven zich bemoeid met de overheid dan is het opeens omkoping als het zakenleven een vinger achter de overheid wil hebben en omgekeerd wordt als normaal beschouwd....\r\n\r\nnogmaals concurentie is goed en gewenst maar dan op basis van gelijke of betre producten en een vrije keuze van hoe je wat koopt, niet op basis van een door de oveheid voor ons bedachte oplossing die niet is ingegeven door een basis van een beter produckt te bieden maar een zelf groot geworden bedrijf kleiner te willen maken terwijl een kind an kan voelen dat het ook nog eens een zinloze poging is, zelfs al zou ms in stukje worden verdeeld dan zijn die stukje samen nog steeds een geheel.. noem mij dan maar naief als ik niet wil dat de overheid voor mij beslist....\r\n\r\nik ben bang dat jij je kans gemist heb vroeger in het oostblok te hebben mogen leven, daar had je dezelfde situatie en nu ook nog voor een deel in China, de overheid beslist wat, waar, wanneer en op welke wijze iets mag worden verkocht.\r\n\r\nJa dat is een fijne situatie! laten we daar naar toe gaan....
Link naar reactie
[quote]\r\nik blijf er bij dat als je de concurentie de nek om kan draaien je verdomd goed je werk doe !!! \r\n[/quote]\r\nDe Cosa Nostra is het volledig met je eens... :lol: (en leestekens zijn gratis hier, gebruik ze dus ook gerust).\r\n\r\nJe kunt ook je concurrent uit de markt krijgen door bomaanslagen, zwart maken, infiltratie etc. Er zijn nou eenmaal wetten en regels waar ook Microsoft zich aan moet houden, en dat hebben ze niet gedaan.\r\n\r\nDie opmerking over het Oostblok zal ik maar negeren. Je leest of begrijpt blijkbaar niet goed wat ik zeg. De uit de markt-prijs strategie van Microsoft is verboden, en als ze het toch doen krijgen ze een boete; net als andere monopolisten. Het is dus geen straf voor het succesvol zijn.\r\n\r\nEdit: alhoewel ik IE gebruik is er niets mis met Firefox. Het werkt soms niet goed met slecht geprogrammeerde sites die zich niet aan de W3C regels houden. Juist ja, sites die meestal met Frontpage worden gemaakt. Wie maakte dat Frontpage ook alweer? Oh ja, die jongens uit Redmond van Billie boy...
Link naar reactie
Dat het verboden is dat klopt, de juist daar ben ik tegen. Ik heb heel lang zelfstandig gewerkt en dat merk je hoe belangrijk het is beter te zijn dan je concurent, dat je daar voor gestaft wordt is in mijn ogen onjuist.... \r\n\r\ndoor regels op dat gebied wordt je dus als ondernemer gestraft voor je harde werken en goede strategie.. dar heb ik een probleem meer.\r\n\r\nen vergeet niet het gaat hier om mijn mening, niet om iets wat ik de wereld op wil dringen!! \r\n\r\nen sorry maar heb een goedkoop internet abo ik betaal per leesteken 8o|
Link naar reactie
De meeste producten van microsoft zijn nou eenmaal gevoelig voor lekken. Hackers vallen dit aan en vooral omdat ze dan ruim 80-90% van alle computers als doelwit kunnen hebben. Oplossing laat de hele wereld op linux of macos draaien, maar dan gaan de hackers zich daar op concetreren. Dus dat zou weinig zin hebben.\r\nBedrijven Proberen hun positie te vesterken. Intel is er een heel goed voorbeeld van. Mac\'s gebruiken al heel lang IBM en Motorola CPU\'s. De enige reden waarom deze bedrijven nog steeds staande worden gehouden in de CPU markt is omdat Apple hun CPU\'s nog steeds gebruiken. Maar nu de eerste Mac met een Intel CPU is gekomen denk ik dat deze relatie nog beter wordt. Ook kan dit het einde betekenen van de IBM en Motorola CPU\'s, wat ik echt zonde vindt want dit geeft Mac\'s toch een unieke uitstraling.
Link naar reactie
Begrijp mij vooral niet verkeerd ms mag van mij zelfs kompleet verdwijnen (mijn werk even net meegerekend)\r\n\r\nHet gaat mij om het feit dan de overheid bepaald op welke manier een particulier bedrij zaken doet en wat hij op welke manier mag verkopen, dat stuit mij tegen me borst. \r\n\r\nHetzelfde met de campange tegen het roken, de belastinf die de rokers opleveren worden ook niet teruggegeven of zuiver gebruikt voor de volksgezondheid laat een mens zelf kiezen wat hij of zij wil kopen of doen dan reguleerd het zich echt zelf wel, bij het voorbeeld van het roken, als de verzekeringsmaatschapijen niet onder controlle van de overheid stonden konden die bijvoorbeeld rokers een hogere premoe laten betalen dan niet rokers dat staat dan ook in verhouding met de kans op claims (en wees gerust ik rook zelf ook)\r\n\r\nmaar goed sommige wille graag naar een maatschapij waar alles door de overheid bepaald en geregelt wordt en daar moet je respect voor hebben. Mijn mening is denk wel duidelijk en die hoef ik verder niet te verdedigen en laat het hier bij.\r\n\r\nzij die een biertje gaan nemen groeten u (B)
Link naar reactie
Ik vrees dat het monopoly van Micrsoft toch binnen de volgende 2 jaar redelijk op haar kont ligt, met uw welneme. \r\n\r\nAlleerst ce vernieuwingen naar 64 bits, welke mens kan dat straks nog betalen. \r\n¾ van de software in de wereld is een kopie.\r\n\r\nWant als Billy zo doorgaat, dan krijgt hij nog meer rechtzaken aan zijn broek. En drijft hij zijn klantenkring toch tot een bepaalde hoek, waarnaar ze geneigd zijn om andere wegen te bewandelen dan met Microsoft in zee te gaan, die de andere kapot concureert. \r\n\r\nIk wil nu niet klinken als mijn eer voorgaande president, maar \"rwead my lips, NO MORE MICROSOFT\" \r\nZoals een NL spreekwoord luid. \"gestolen goed gedijt niet\" \r\nWant daar is Microsoft groot mee geworden overd e rug van andere, nu wil hij over diezelfde ruggen gaan klimmen naar de top. \r\nEn ik durf bijna 100% zeker te zeggen dat de \"rest\" dit niet overzich heen laat komen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...