Ga naar inhoud

Onverschilligheid en respectloosheid.


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb het gevoel dat steeds meer mensen onverschillig worden voor de dingen die om hen heen gebeuren. Ook heb ik het gevoel dat steeds minder mensen nog respect hebben voor anderen en alles wat anderen liefhebben en zuinig op zijn :^) \r\nNee, dit is geen pleidooi voor “die goeie ouwe tijd” want vroeger was echt niet alles beter al wordt dat soms wel gesuggereerd.\r\n\r\nJullie mening ??
Link naar reactie
Ik heb het idee dat de mensen hun aandacht verleggen naar minder belangrijke dingen. Een duidelijk voorbeeld vond ik DE mus, van domino. Onder invloed van onder andere de media is de hele zaak opgeblazen, en zijn er acties geweest ed. Dit vind ik gewoon nutteloos. Dat je met zo\'n beestje te doen hebt is mij best, maar om dan meteen de schutter met de dood te bedreigen, dat gaat gewoon te ver. Er gaan dagelijks musjes dood, en voor die mussen wordt ook niet steeds een condoleanceregister geopend.\r\nGewoon normaal reageren en ook je aandacht op belangrijkere dingen richten.
Link naar reactie
[quote]Ik heb het gevoel dat steeds meer mensen onverschillig worden voor de dingen die om hen heen gebeuren. Ook heb ik het gevoel dat steeds minder mensen nog respect hebben voor anderen en alles wat anderen liefhebben en zuinig op zijn Ik weet niet[/quote]\r\n\r\n..............aan de andere kant ontmoet ik gelukkig ook steeds mensen die wel respect hebben voor anderen en alles wat anderen liefhebben en ook gewoon heel aardig zijn en er zijn als het nodig is.....
Link naar reactie
Ik denk dat je wel gelijk hebt, maar.........................\r\nIk denk dat het goed komt, ik hoor steeds vaker om me heen dat men het zat is (deze ik maatschappij met héél veel ten koste van alles zichzelf verijkende graaiende zakkenvullers)\r\n\r\nHet bedrijf waar ik bij werk, doet keihard mee, gooit alles wat niet genoeg opleverd in de \"uitverkoop\", laat klanten letterlijk in kou staan en zijn bezig met maar één ding, in een zo kort mogenlijke tijd zoveel mogenlijk geld vergaren.\r\n\r\nEn daar gaat het tegenwoordig alléén nog maar om lijkt het wel, ik denk dat we met z\'n allen regelrecht naar onze eigen ondergang toe rennen. We verkrachten de paneet, driekwart van mensen lijd honger, de één gelooft dit en de ander gelooft dat en dus voeren we oorlog met elkaar, we moorden, verkrachten, plunderen, stelen, liegen, bedriegen en gaan vervolgens dood. \r\n\r\nTenzij,......................we wakker worden, en onszelf afvragen: is dit wat we willen? Is dit de vrijheid en het geluk dat we willen?\r\nIk denk dat de laatste jaren steeds méér mensen wakker zijn geworden, dus.................uiteindelijk komt het goed denk ik.\r\n\r\nZoniet? dan denk ik dat youp van het Hek gelijk heeft, en zou een vogelgriep die een gedeelte van de mensheid uitroeit misschien nog niet zo slecht zijn. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Ach, laten we een peuk opsteken en daar nog eens stevig over nadenken....\r\n\r\nMisschien interesseert het de mensen wel degelijk maar,\r\n[size=1][/size](ja daar komt tie)\r\n[size=3][/size]Hebben ze geen zin om te reageren in de topic.\r\n\r\nDus wat we aan zouden kunnen nemen is het volgende:\r\n\r\nHet interesseert de mensen maar ze hebben geen zin om te reageren over zulke onderwerpen in forums?\r\n\r\nTja,... ut leven is verwarrend.\r\n\r\nZonder topics geen bestaansrecht voor forums hmmm.....\r\n\r\nMensen die niet reageren zorgen ervoor dat forums uitsterven.\r\n\r\nHell, wat doe ik hier? :-| \r\n\r\n\r\n :-P
Link naar reactie
[quote]Zonder topics geen bestaansrecht voor forums hmmm..... \r\n\r\nMensen die niet reageren zorgen ervoor dat forums uitsterven.[/quote]\r\nMensen komen op dit forum voor computerproblemen, niet voor vragen des levens, dus zo vreemd is het niet dat niet veel mensen erop reageren.\r\nPersoonlijk heb ik er weinig zin in om hier ook nog eens te moeten discussieren over dingen die me in het dagelijks leven al genoeg irriteren. ;-) \r\n\r\n[quote]Ach, laten we een peuk opsteken[/quote]\r\nNee dank je.. :mrgreen:
Link naar reactie
[quote=Syntax Terror][quote]Dus je beweert dat vragen des levens geen computerproblemen kunnen behelsen? [/quote]\r\n :lol: Zo kan je het ook zien. :-D\r\n\r\n[quote]Maar je doet toch mee[/quote]\r\nIk heb alleen laten weten waarom ik zelf niet mee doe.. :-P[/quote]\r\n\r\n (liar) Maar daardoor doe je ook mee, al kan het zo zijn dat het dan niet over de topic gaat. Maar desondanks houden we dan wel de forums in leven. Eigenlijk verichten we bijzonder goed werk *-) \r\n\r\nBij deze is ontdekt dat zelfs onzin noodzakelijk bestaansrecht moet hebben om het Internet overeind te houden ;-)
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote=ronmar]Ik heb het gevoel dat steeds meer mensen onverschillig worden voor de dingen die om hen heen gebeuren. Ook heb ik het gevoel dat steeds minder mensen nog respect hebben voor anderen en alles wat anderen liefhebben en zuinig op zijn :^) \r\nNee, dit is geen pleidooi voor “die goeie ouwe tijd” want vroeger was echt niet alles beter al wordt dat soms wel gesuggereerd.\r\n\r\nJullie mening ??[/quote]\r\n\r\nDie vraag/stelling vernam ik totnogtoe vrijwel uitsluitend van mensen die zichzelf \"gevoelsmensen\" plegen te noemen, waarmee zij dan HUN gevoel bedoelen dat zij aan anderen willen opdringen.\r\n\r\nTamelijk vaak werd ik daar eigenlijk moe van, maar sommigen konden toch wel ff lachen om dit raadseltje:\r\n\r\n- wat is het verschil tussen onwetendheid en onverschilligheid?\r\n\r\n- geen idee en het kan mij ook geen donder schelen!
Link naar reactie
[quote]waarmee zij dan HUN gevoel bedoelen dat zij aan anderen willen opdringen.[/quote]\r\nNee dat zie ik nu totaal niet op die manier. Het is geen gevoel wat je aan anderen wilt opdringen.\r\nHet is een gevoel van normen en waarden en daar heerst bij een aantal mensen een behoorlijk gebrek aan.\r\n\r\nRespect is ver te zoeken in deze tijd en het ik-gevoel (ikke ikke ikke en de rest bekijkt het zich maar) is al veel groter geworden en nog steeds stijgende.\r\n\r\nDaarmee wil ik bijv. aan niemand opdringen dat ze nu opeens roomser moeten worden dan de paus of allemaal heel netjes moeten zijn ofzo. Maar wel meer respect hebben voor andermans eigendommen, wat socialer denken, weiniger agressie.\r\n\r\nVroeger was zeker niet alles beter. Maar vroeger was er wel veel meer respect voor ouderen waaronder voor je ouders, de politie en meer fatsoen. Uitzonderingen daargelaten.\r\nNu heb ik meer de indruk dat de uitzonderingen meer net diegenen worden die wel nog deze zaken bevatten en de stroom mensen die het allemaal wel welletjes vind en niets interesseert en het egoïstisch denken en handelen naar de meerderheid lijken te gaan.\r\n\r\nMisschien bekijk ik het te negatief ik weet het niet, maar dat gevoel bekruipt me wel steeds meer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...