Ga naar inhoud

hardware software


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[quote=TommelMOD]hmmzz.. nog een idee.. als je soft en hardware uit elkaar wilt halen... dan kan je het ook zo stellen:\r\n\r\n- Hardware: is alles wat je kapot kan maken zonder dat je (in principe) een toetsenbord en muis nodig hebt...\r\n\r\n- Software: is alleen kapot te maken dmv. invoerapparaten (zoals muis en toetsenbord)\r\n\r\nnog een voorbeeld:\r\n\r\n- Hardware heb je niet altijd stroom voor nodig om kapot te maken...\r\n\r\n- software altijd...\r\n\r\n\r\nen dat was de les weer van vandaag :twisted: :mrgreen:[/quote]\r\n\r\nDus ik kan software alleen mollen met een muis/toetsenbord en met stroom? Zal ik wel weer de wijsneus zijn, maar als ik nou eens een grote magneet op jouw harde schijf leg? De schijf mankeert niks, maar geloof maar dat je software om zeep is... 8-|\r\n\r\nTrouwens, hoe noem je het als ik met mijn toetsenbord mijn systeem in elkaar mep? :twisted:\r\n\r\nBen het verder wel eens met de stelling dat het in sommige gevallen lastig te benoemen is. Zoals Firmware. Is in principe software, maar is wél een essentieel onderdeel voor de werking van een apparaat en zit er ook in ingebakken...
Link naar reactie
[quote=JohnL]Ben het verder wel eens met de stelling dat het in sommige gevallen lastig te benoemen is. Zoals Firmware. Is in principe software, maar is wél een essentieel onderdeel voor de werking van een apparaat en zit er ook in ingebakken...[/quote]\r\nIk ben het hier niet mee eens, aangezien je de [b]software[/b] gewoon kan veranderen op zo\'n CMOS-chip. het is er niet ingebakken, en daarom is het gewoon software. kijk bijvoorbeeld naar een BIOS in de computer. die kan je gewoon veranderen (of vernieuwen.) daarbij komt nog de CD-/DVD-ROM of ReWriter en de Videokaart. hier zitten ook bios-en op (ook wel Firmware genoemd), en die kan je ook gewoon veranderen (zelfde geld voor harddisks)
Link naar reactie
[quote=TommelMOD][quote=JohnL]Ben het verder wel eens met de stelling dat het in sommige gevallen lastig te benoemen is. Zoals Firmware. Is in principe software, maar is wél een essentieel onderdeel voor de werking van een apparaat en zit er ook in ingebakken...[/quote]\r\nIk ben het hier niet mee eens, aangezien je de [b]software[/b] gewoon kan veranderen op zo\'n CMOS-chip. het is er niet ingebakken, en daarom is het gewoon software. kijk bijvoorbeeld naar een BIOS in de computer. die kan je gewoon veranderen (of vernieuwen.) daarbij komt nog de CD-/DVD-ROM of ReWriter en de Videokaart. hier zitten ook bios-en op (ook wel Firmware genoemd), en die kan je ook gewoon veranderen (zelfde geld voor harddisks)[/quote]\r\n\r\nIk zeg ook niet dat het géén software is, alleen dat in sommige gevallen de grens wat vaag is...
Link naar reactie
[quote=JohnL][quote=TommelMOD][quote=JohnL]Ben het verder wel eens met de stelling dat het in sommige gevallen lastig te benoemen is. Zoals Firmware. Is in principe software, maar is wél een essentieel onderdeel voor de werking van een apparaat en zit er ook in ingebakken...[/quote]\r\nIk ben het hier niet mee eens, aangezien je de [b]software[/b] gewoon kan veranderen op zo\'n CMOS-chip. het is er niet ingebakken, en daarom is het gewoon software. kijk bijvoorbeeld naar een BIOS in de computer. die kan je gewoon veranderen (of vernieuwen.) daarbij komt nog de CD-/DVD-ROM of ReWriter en de Videokaart. hier zitten ook bios-en op (ook wel Firmware genoemd), en die kan je ook gewoon veranderen (zelfde geld voor harddisks)[/quote]\r\n\r\nIk zeg ook niet dat het géén software is, alleen dat in sommige gevallen de grens wat vaag is...[/quote] :mrgreen: DAN IS HET GOED!!! :mrgreen:
Link naar reactie
  • 4 weken later...
[quote=gameztorrent]heb ffies een vraag wie weet er een proggama tje die automatisch muziek knipt in losse nummers. heb er ooit een gehad maar nu heb ik een paar albums gedownd met allenummers achter elkaar en ik kan geen goed proggama er voor vinden.[/quote]kan je het beste ff onder software en dan multimedia een nieuw toppic aanmaken...\r\n\r\nalvast bedankt!! (Y)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...