Ga naar inhoud

hardware software


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik zie regelmatig een software vraag bij hardware.\r\nIk ben eigenlijk benieuwd of iedereen het verschil tussen hardware en software weet.\r\n\r\nEigenlijk is hardware alles wat je met je handen kan vastpakken. Nu is dit wel iets te simpel gezegd, maar je bent al een heel eind.\r\n\r\nSoftware kan je niet vastpakken, wel de drager waar het op zit natuurlijk.
Link naar reactie
is wel een goed punt.. je kan er niet veel aan doen denk ik dan idd gwoon [b]GOED[/b] uitleggen... (is je niet kwalijk genomen hoor... ;-) )\r\n\r\nbij deze: \r\n\r\nHardware:\r\nDit zijn de spullen waar je de computer mee in elkaar zet (of laat zetten). zoals een Videokaart, geheugen, behuizing, CD-/DVD-ROM/-Brander, harde schijf, moederbord, geluidskaart, netwerkkaart, internetverbinding, etc... , maar ook randaparatuur.. zoals toetsenbord, muis, boxen, monitor, joystick, etc...\r\n\r\nSoftware:\r\nDit zijn de programma\'s op je computer.. zoals Windows, Office (Word, Excel, etc..), Brandprogramma\'s zoals nero en Alcohol120%...\r\n\r\ndit hopenden dat jullie het [b]ALLEMAAL[/b] goed zullen kunnen begrijpen... :mrgreen:
Link naar reactie
[quote=TommelMOD] (is je niet kwalijk genomen hoor... ;-) )\r\n\r\n :[/quote]\r\n\r\nIk weet het verschil wel, maar je ziet zeer regelmatig een vraag in de verkeerde topic.\r\nVandaar dat ik enkele tips wilde geven.\r\nWant ook muziek, wat je hooft, is software. En er is nog veel meer software.\r\nUSB stick is zowel hardware als drager.\r\n\r\nVandaar dat ik het zo simpel mogelijk had neergezet.\r\n\r\nHardware (en ook de dragers) kan je in je handen vastpakken. Je kan het aanraken.\r\nSoftware kan je nooit met je handen aanraken of vastpakken.\r\n\r\nMet deze uitleg en de uitleg hieronder, moet het mogelijk zijn dat iedereen zijn of haar vraag in de juiste topic zet. ;-) (B)
Link naar reactie
[quote=Rawit]@ Kater, \r\nHoi soft-hardwaregoeroe...., ik mis 1 schroefje van m\'n pc kast..., heb em wel in m\'n handen gehad maar nu kan dat dus niet meer..., is \'t nu software geworden.... :-S ??? \r\n(kon de juiste topic niet vinden.... :mrgreen: lol :mrgreen: ....geintje)\r\n\r\nGrtz[/quote]\r\nSimpel, als je hem hebt gevonden, kan je hem weer vasthouden.\r\nHet hoeft niet in de buurt te liggen, maar je moet het in je handen kunnen houden.\r\nDus hardware. ;-) \r\nMaar ik hoop dat je waardeerd dat ik enkele tips geeft aan mensen die het moeilijk vinden om te bepalen of het hardware of software is. ;-)
Link naar reactie
[quote]\r\nMaar ik hoop dat je waardeerd dat ik enkele tips geeft aan mensen die het moeilijk vinden om te bepalen of het hardware of software is. \r\n[/quote]\r\nDat zit wel goed hoor.. :wink: , maar ik denk dat de ene altijd wel wat te maken heeft met de ander en dat veel vragen (niet alle ) daarom moeilijk in hokjes te plaatsen is. \r\n\r\nGrtz
Link naar reactie
[quote=Rawit][quote]\r\nMaar ik hoop dat je waardeerd dat ik enkele tips geeft aan mensen die het moeilijk vinden om te bepalen of het hardware of software is. \r\n[/quote]\r\nDat zit wel goed hoor.. :wink: , maar ik denk dat de ene altijd wel wat te maken heeft met de ander en dat veel vragen (niet alle ) daarom moeilijk in hokjes te plaatsen is. \r\n\r\nGrtz[/quote] Daar ben ik het helemaal mee eens.\r\n\r\nEn wat een toestand zeg?? wat bedoel je? We vallen toch niemand aan. Het zijn alleen maar tips.\r\nNiet iedereen weet het verschil en dat is ook helemaal niet erg hoor.\r\nIk weet ook echt niet alles (gelukkig). :lol: :lol: ;-)
Link naar reactie
[quote=edmoor]Als je dan toch bezig bent Kater.\r\nLeg ook even uit wat Firmware is.\r\nHebben we alles maar gehad :lol:[/quote]\r\nheeyyy.. das wel een mooie vraag voor mij... :-P \r\n\r\nFirmware is een stukje Software dat bijv. op een CMOS (ook wel BIOS) staat. dit valt in principe onder Software, maar aangezien er toch geen Bios-software als onderwerp bij staat (onder software) kan je het beste één stap terug kijken.. gewoon de CMOS-chip dus... en dat kan dan gewoon tussen hardware (proud) :mrgreen: \r\n\r\n[quote=Tjoekse]En Tupperware dan?[/quote]\r\nik denk dat dit toch hardware is... je kan er namelijk aardig hard meej gooien ;-) :-P :twisted:
Link naar reactie
Had ik het dééls goed: dacht altijd: cijfers-(nullen en énen)-data-info-gegevensverwerking-allemaal denkwerk; abstract en dús \'soft\'. Hoofd en hersens vallen onder \'bést hard\' maar wat daarbinnen (bij gelegenheid) gebeurt is \'sof(t)\'.. en een klap met hardware (hamer .) doet alles teniet... P.S. Bij nader inzien vraag ik me af of \'intellect\' (denkvermogen) nou onder \'software\' of onder \'drager\' moet worden gerangschikt...
Link naar reactie
hmmzz.. nog een idee.. als je soft en hardware uit elkaar wilt halen... dan kan je het ook zo stellen:\r\n\r\n- Hardware: is alles wat je kapot kan maken zonder dat je (in principe) een toetsenbord en muis nodig hebt...\r\n\r\n- Software: is alleen kapot te maken dmv. invoerapparaten (zoals muis en toetsenbord)\r\n\r\nnog een voorbeeld:\r\n\r\n- Hardware heb je niet altijd stroom voor nodig om kapot te maken...\r\n\r\n- software altijd...\r\n\r\n\r\nen dat was de les weer van vandaag :twisted: :mrgreen:
Link naar reactie
  • 4 weken later...
[quote=tjoekse][quote=kater]Het valt mij op dat er steeds meer Software vragen onder Hardware staan. Of ligt dat aan mij? ;-)[/quote]\r\nja Kater dat ligt aan jou \r\nniet meer doen dus 8o|[/quote]\r\n\r\nIk denk het niet.\r\nEn je hoeft niet boos te worden, doe ik ook niet. ;-) \r\n\r\nZoals je al gemerkt hebt, zit ik al veel minder op het forum.
Link naar reactie
[quote=kater][quote=tjoekse][quote=kater]Het valt mij op dat er steeds meer Software vragen onder Hardware staan. Of ligt dat aan mij? ;-)[/quote]\r\nja Kater dat ligt aan jou \r\nniet meer doen dus 8o|[/quote]\r\n\r\nIk denk het niet.\r\nEn je hoeft niet boos te worden, doe ik ook niet. ;-) \r\n\r\nZoals je al gemerkt hebt, zit ik al veel minder op het forum.[/quote]\r\n :lol: boos nee hoor\r\nhet was toch meer een schot voor open doel
Link naar reactie
[quote=tjoekse][quote=kater][quote=tjoekse][quote=kater]Het valt mij op dat er steeds meer Software vragen onder Hardware staan. Of ligt dat aan mij? ;-)[/quote]\r\nja Kater dat ligt aan jou \r\nniet meer doen dus 8o|[/quote]\r\n\r\nIk denk het niet.\r\nEn je hoeft niet boos te worden, doe ik ook niet. ;-) \r\n\r\nZoals je al gemerkt hebt, zit ik al veel minder op het forum.[/quote]\r\n :lol: boos nee hoor\r\nhet was toch meer een schot voor open doel[/quote]\r\n\r\n :lol: :lol: Nu heb ik hem pas door. :lol: :lol: \r\n ;-) (Y) (B) (B) (B) (B) (B) (B) (B)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...