Ga naar inhoud

alcatel usb 330 en internetverbinding maken met 2 pc's


Anoniem2

Aanbevolen berichten

(cry) hoi,\r\nik heb een alcatel usb modem en wil hier een internet verbinding delen met een andere pc,\r\nben al een week bezig om het voor elkaar te krijgen maar werkt voor geen meter 8o| .heb alle sites al gehad .\r\nheb op de hoofd pc de usb modem dus en een netwerk kaart, op de andere pc ook een net werkkaart en die zijn verbonden met een crossover kabel, wel kunnen we bestanden delen maar geen internet, wie kan me helpen wat ik allemaal moet instellen,\r\nwil het zonder een hub of een route doen, krijg over een half jaar kabel internet en vind het zonde van het geld om hiervoor iets aan te schaffen en weet dat het ook zo moet kunnen,
Link naar reactie
Nee, zo gaat het niet werken. Allereerst: schakel de firewalls uit, ook die van XP.\r\n\r\nWat je moet doen gaat met de optie Internet Connection Sharing (weet niet hoe het in NL windows heet). Je inkomende netwerkverbinding gaat via het USB modem, en die verbinding moet je delen op die PC. Dat gaat via rechtermuistoets op \"Mijn Netwerkverbindingen\", rechtermuistoets op de internetverbinding, Tabblad uitgebreid, en dan een vinkje bij ICS zetten. De netwerkkaart op de tweede PC moet staan op automatisch netwerkadres verkrijgen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...