Ga naar inhoud

Verbinding met Router verbroken na nacht downloaden


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,\r\nAls ik mijn computer lekker een nachtje laat downloaden, en ik de volgende dag kijk, is mijn hele verbinding met mijn router verbroken dus ook met mijn internet. Heb gekeken in logs van dl programma\'s en de tijd dat er inactivity is, is altijd verrschillend. Ik moet dan een restart doen, en heb mijn hele verbinding weer terug :-S .. Ik gebruik een Sweex wireless router (alleen gebruik ik gewoon een kabel) met een Wanadoo Abbo. Router moet ingesteld staan op DHCP, ik heb steeds een nieuw ip aanlaten maken in CMD, en mezelf een vast ip gegeven voor de router maar geen van beiden helpt. Weet iemand hier raad mee. Plss help me :-(
Link naar reactie
Welk downloadprogramma gaat het hier om? De Sweex spullen staan nou niet bekend om hun topkwaliteit (je krijgt waarvoor je betaald), en ik heb al verschillende keren gezien dat deze routers overbelast lijken te worden.\r\n\r\nHeb je Wanadoo kabel of ADSL, en indien ADSL, wat voor modem? Probeer het aantal verbindingen in je downloadprogramma wat omlaag te zetten, en zet ook de max snelheid wat lager. Kijken of \'tie het dan wel volhoud.
Link naar reactie
De Sweex spullen worden vaak zwaar onderschat, het is prima materiaal, maar wel goedkoop en inderdaad dus geen topkwaliteit qua merk maar wel kwalitatief prima in orde. Maar dat wil niets zeggen want Compaq bijv. was een A-Merk en daar hebben we ook genoeg van meegemaakt. Wel is van bepaalde Sweex wireless routers bekend dat deze een probleem schijnen te hebben.\r\n\r\nMisschien kun je een firmware upgrade proberen. In dit geval hoeft het feit dat het eerst goed ging niet specifiek ergens naar te wijzen, als je bepaalde apparatuur (zoals avv zegt) te hoog belast, kan er op een gegeven moment iets het toch begeven.\r\nDus eerst de zaak weer instellen hoe het hoort, op DHCP en daarna zien of er een firmware upgrade beschikbaar is. Is die er niet, hang dan je pc eens rechtstreeks aan het modem en probeer nog een nacht. Komt het probleem dan niet voor dan weet je zeker dat het aan de router ligt.
Link naar reactie
[quote=BlackTiger]\r\nMisschien kun je een firmware upgrade proberen. In dit geval hoeft het feit dat het eerst goed ging niet specifiek ergens naar te wijzen, als je bepaalde apparatuur (zoals avv zegt) te hoog belast, kan er op een gegeven moment iets het toch begeven.\r\nDus eerst de zaak weer instellen hoe het hoort, op DHCP en daarna zien of er een firmware upgrade beschikbaar is. Is die er niet, hang dan je pc eens rechtstreeks aan het modem en probeer nog een nacht. Komt het probleem dan niet voor dan weet je zeker dat het aan de router ligt.[/quote]\r\n\r\nHeb rechtstreeks geprobeerd... En het ligt dus aan mijn Computer want verbinding was weer verbroken. Ik heb uitgezet dat windows mijn netwerk kaart uitmag schakelen enzo.. maar werkt ook niet. Ik heb geen idee meer. :roll:
Link naar reactie
[quote=herbert]Springt de computer niet automatisch in stand by.\r\nDownloaden gaat meestal niet constant door, misschien is er gedurende een bepaalde tijd geen activiteit en springt je pc op standby.\r\nIk weet niet zeker of het technisch ook zo werkt, maar de instellingen controleren kan nooit kwaad.[/quote]\r\nNee standby staat uit..en automatisch hardeschijf uitschakelen na .. minuten staat uit.
Link naar reactie
[quote=herbert]Springt de computer niet automatisch in stand by.\r\nDownloaden gaat meestal niet constant door, misschien is er gedurende een bepaalde tijd geen activiteit en springt je pc op standby.\r\nIk weet niet zeker of het technisch ook zo werkt, maar de instellingen controleren kan nooit kwaad.[/quote]\r\nNee, standby staat uit en automatisch uitschakelen van vaste schijven staat ook uit.. 8-)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...