Ga naar inhoud

Waarom dowload jij muziek (of niet)?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik download idd al mijn muziek via een p2p want ik vind het te belachelijk voor woorden dat schreeuwend veel moet betalen voor een CD hier in Nederland. \r\nAls je in vergelijking naar andere landen kijkt is de prijs per CD aanzienlijk lager. Waarom kan dat in NL niet dan. Omdat NL de aczijnsen hoog heeft gegooit.\r\n\r\nEn niet alleen op CD\'s maar ook op games, ps2 en Xbox, noem maar op. Neem u alleen naar de benzine prijzen, NL staat op nummer 1 als duurste land voor een liter benzien. RONDUIT BELACHELIJK.
Link naar reactie
[quote=Gekwordikervan]Ik download idd al mijn muziek via een p2p want ik vind het te belachelijk voor woorden dat schreeuwend veel moet betalen voor een CD hier in Nederland. \r\nAls je in vergelijking naar andere landen kijkt is de prijs per CD aanzienlijk lager. Waarom kan dat in NL niet dan. Omdat NL de aczijnsen hoog heeft gegooit.\r\n\r\nEn niet alleen op CD\'s maar ook op games, ps2 en Xbox, noem maar op. Neem u alleen naar de benzine prijzen, NL staat op nummer 1 als duurste land voor een liter benzien. RONDUIT BELACHELIJK.[/quote]\r\n\r\nmet aftrek van belasting zijn wij nog 20 ct. duurder dan duitsland. (dus zonder accijns e.d.)\r\n\r\nMuziek is hier veel te duur. In Engeland is het al een stukje goedkoper (games ook) en In amerika helemaal.
Link naar reactie
[quote]\r\nJa ik download lekker via p2p, en wel om dezelfde reden als de meeste mensen...een cd is me gewoon veel te duur. Ik ben student en als ik voor alles moet gaan betalen dat ik heb gedownload dan ben ik nog een paar jaar bezig met afbetalen. \r\n[/quote]\r\nToch is dit geen goede reden. Als je niet alle modekleding kan kopen die je wilt hebben, dan heb je toch ook geen recht om het dan maar uit een winkel te jatten? Je wilt dus meer muziek dan je draagkracht toelaat, dan moet je zorgen dat je draagkracht omhoog gaat of tevreden zijn met wat je wel kunt betalen. Als student mag je toch ook niet eten stelen, omdat je er geen geld voor hebt? Als je zo redeneert, dan ook niet klagen over de junk die je fiets of laptop of autoradio steelt. Die heeft geld nodig voor zijn of haar shot.\r\n\r\nEn nee, dit is niet moraliserend bedoeld. Maar als je aangeeft waarom je download, geef dan geen drogreden. Ik download ook, zoals aangegeven. Maar niet omdat ik het niet kan betalen, ik heb het er niet voor over. Daar wil ik eerlijk voor uitkomen. Nu gebruik ik allofmp3.com, omdat het bedrag daar wel overeenkomt met wat ik er voor over heb. (Y)
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Geachte mensen van dit topic,\r\n\r\nOp basis van deze forumdiscussie heb ik, de topicstarter, ervoor gekozen ook een enquete te ontwerpen om een betere analyse te maken voor mijn scriptie Communicatiewetenschap (Universiteit van Amsterdam)\r\n\r\nDus als je muziek download met p2p programma’s zou je dan zo aardig willen zijn op \r\n\r\ndeze link ([url]http://www.studentenonderzoek.com/?qid=5374&ln=ned[/url]) \r\n \r\nte klikken om een enquête in te vullen? Het zou me heel erg helpen als je deze invult, het kost niet meer dan 8 minuten van je tijd! De enquete is volledig anoniem, je moet alleen een emailadres of unieke naam opgeven (mag je verzinnen :-)) zodat ik de resultaten uit elkaar kan houden.\r\n \r\nOok wil ik je vragen dit mailtje door te sturen aan je MSN contacten lijst, zodat mijn enquête door zo veel mogelijk mensen kan worden ingevuld (ik hoop dat jouw contacten deze mail dan ook weer doorsturen etc. etc.)!\r\n\r\nNogmaals: het zou me erg helpen als je de enquete zou willen invullen. Voor vragen etc. kan je altijd mailen [email]rutger.docter@student.uva.nl[/email]
Link naar reactie
Nog iets:\r\nEr wordt altijd door BREIN geroepen dat mensen GRATIS muziek downloaden. Maar je moet er wèl een PC voor aanschaffen, je moet er wèl een abonnement voor hebben en de PC+modem verbruiken ook nog electriciteit. Verder kosten CDtjes ook geld (en meer dan in het buitenland door een extra heffing t.b.v. notabene de rechten van de artiesten!). Hoezo: gratis!?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...