Ga naar inhoud

Waarom dowload jij muziek (of niet)?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik zal me even voorstellen: ik ben Rutger Docter en schrijf op dit moment een scriptie over het download gedrag door middel van p2p programma’s. In het kader hiervan heb ik besloten om door middel van een forum discussie meer te weten te komen dit download gedrag. \r\n\r\nDit topic heeft daarom de centrale vraag: Download jij muziek met p2p programma\'s? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet? \r\n\r\nIk wil je vragen de volgende stappen te ondernemen voordat je een reactie toevoegt: \r\n\r\n1) Denk enige tijd geconcentreerd na hoeveel muziek je de laatste tijd hebt gedownload (of op andere manier hebt vergaard) en welke gedachten en beslissingen hierbij een rol speelden \r\n\r\n2) Lees de eventuele reacties van dit topic door \r\n\r\n3) Als je besluit ergens op te reageren, probeer altijd als eerste aan te geven wat jouw redenen zijn (hierbij juich ik uitgebreidheid toe) Vervolgens kan jij aan de hand hiervan een reactie geven op een posting.
Link naar reactie
Ik download geen muziek met p2p programma\'s, wel een enkele keer via een newsserver, maar dat valt niet binnen de hier genoemde categorieën. Dat is eerder een keer of twee per 6 maanden ofzo.\r\nWaarom zo weinig? Ik doe bijna niets meer met muziek, zou ik het wel doen, dan zou het ook via de newsservers gaan.\r\nWaarom niet via p2p programma\'s? Omdat het veel te traag gaat en omdat de meeste van die programma\'s spyware of andere ongein bevatten zoals virussen.\r\n\r\nWaarom muziek downloaden en niet kopen? Omdat de prijs van een cd-single gewoon veel te hoog is net zoals vaak de prijs van een album. Ik download dan wel eens aan album voor mijn dochter.\r\nZijn ze in de aanbieding in de winkel, dan koop ik ze vaak, gewoon omdat het toch leuk is om origineel te hebben.\r\nAls je het met de prijzen van singles en lp\'s vergelijkt kostte een single jarenlang fl. 6,50. Een LP ongeveer fl. 25,-.\r\nMet de komst van de euro is dat snel verandert en is het 5 euro voor een single, dat is zowat een verdubbeling en we zullen het dan maar niet hebben over de prijs van een album a € 34,95 ofzo.\r\n\r\nIk ben bekend met de productieprijzen van een en ander, er komt natuurlijk nog wel wat meer bij kijken zoals rechten en distributie, maar de huidige prijzen worden gewoon kunstmatig veel te hoog gehouden, onnodig.\r\nDus al had ik geen internet, dan nog zou ik liever bij de \"kennis op de hoek\" een cd\'tje halen dan dat ik het in de winkel zou gaan kopen. Hetzelfde geld voor de meeste spellen.\r\n\r\nJe wilde uitgebreide uitleg, nou ik hoop dat deze uitgebreid genoeg is.:)
Link naar reactie
Ik download soms muziek. P2P ja, nieuwsgroepen nee, maar vooral via allofmp3.com. Dat laatste is legaal in Rusland, alhoewel wat discutabel in Nederland. Prijs: $ 0.02 per Mb.\r\n\r\nDownloaden via Nederlandse aanbieders of iTunes: onder geen beding. Ik vind het veel te duur, en onacceptabel dat er beperkingen op het nummer worden gezet (zoals op hoeveel PCs ik het mag hebben, of dat het niet op een mp3 speler kan).
Link naar reactie
Als je de vraag strikt neemt en vraagt of ik muziek download [u]via p2p programma\'s [/u]dan is het antwoord: Nee..... Dat heb ik dus ook gestemd. - edit.... was de bedoeling is me niet gelukt ; ik ben een n00b (cry) )\r\nEvenwel.... via newsservers: Ja!\r\n\r\nRedenen (niet noodzakelijkerwijs in dezelfde volgorde):\r\n- de prijs van CD\'s (voor mij niet op te brengen....)\r\n- als je download op genre (bijv. Folk), dan ontdek je via andere liefhebbers nieuwe artiesten, die je op een radio nooit hoort....\r\n- niet alles wat ik graag wil hebben is nog verkrijgbaar in de winkel.\r\n- is wellicht sowieso niet verkrijgbaar in de winkel hier.... Is niet \"populair\" genoeg....of wordt uitgegeven in eigen beheer....\r\n- wordt nu niet opgescheept met CD-vulling... bewaar alleen dat wat ik echt goed vind...
Link naar reactie
Ik maak gebruik van planet music stream, abonnees van planet internet (adsl standart en hoger) krijgen wat \"credits\" per maand en daarvan kan je muziek downloaden.\r\nafhankelijk van het type ( op mp3 speler zetten of 1maal afspelen) betaal je meer credits.\r\n en je kan ook credits bijkopen.\r\n\r\nmaar het is niet groot genoeg om alles te kunnen vinden, en mijn mp3 speler accepteert het niet.\r\n\r\ndus soms donwload ik wel via newsservers of l***wire
Link naar reactie
[quote=BlackTiger][quote]Dat heb ik dus ook gestemd.[/quote]\r\n[quote]Folks.... waar kan ik klikken op de polll ... ik kan helemaal niks invullen.... [/quote]\r\n???? Je hebt toch gestemd zeg je net, waar wil je dan nog op klikken?[/quote]\r\n\r\n,,,, dat wil ik wel ff aanpassen.... ik wou dat gelijk doen na het posten... lukte niet, dus mijn gehele post verwijderd en opnieuw geplaatst en nog geen mogelijkheid gezien om de poll in te vullen....\r\nnou ja... zo belangrijk is het nu ook weer niet....
Link naar reactie
Als ik muziek download, dan download ik een heel album per keer (usenet)\r\n\r\nIk download niet vaak muziek maar als ik dat wel doe dan haal ik even van een paar populaire mp3 nieuwsgroepen all headers op :-) \r\n\r\nWaarom download ik muziek?\r\n\r\nOmdat ik mijn geld liever uitgeef aan hardware :mrgreen: \r\n\r\nMaar het is ook veels te duur bah als ik al mijn muziek had moeten betalen had ik op mijn 16e in de schulden gestaan.\r\n\r\nGeen geld ervoor! (over?)
Link naar reactie
[quote]nou ja... zo belangrijk is het nu ook weer niet.... [/quote]\r\nNee, eenmaal gestemd krijg je de mogelijkheid niet opnieuw, ook niet als je je bericht weghaalt. Is wel instelbaar in de meeste forumsoft of mensen hun stem mogen wijzigen maar standaard staat dit meestal uit, en terecht eigenlijk.\r\nMaarja, zoal je al zegt, zo belangrijk is het niet en als je de eerste keer op \"niks\" hebt gestemd omdat je geen p2p gebruikt klopt je stem toch eigenlijk en ach de onderzoeker zal het toch wel zien neem ik aan.:)
Link naar reactie
Ik download ook met p2p (lime**re) Makkerlijk en goedkoop (proud) . Ik heb simpelweg het geld niet voor een album en als ik weer rijk ben dan koop ik liever weer wat hardware voor m\'n pc. Ik koop wel \' s legaal als het in de aanbieding is maar anders... pfff te duur. Heb laatst het album meteora van Linkin park gekocht. Was in de aan bieding voor E 14.95 dat vind ik nog kunnen maar normaal kost ie E 25,- \r\n\r\nAls ik download dan haal ik vaak wel meteen een compleet album binnen en maak er wat moois van.
Link naar reactie
Ik download af en toe wat nummers via p2p. De meeste muziek heb ik al maar als ik een verzamel CD wil maken moet ik alle (legale) in mijn bezit zijnde CD\'s af om te zien welke muziek ik wil hebben. Dan is downloaden veel sneller. Ook zijn er CD\'s die in Nederland niet verschijnen die ik wel wil hebben. Die worden dan gedownload. Ook kan je muziek bestellen via internet voor een lager prijs dan hier gebruikelijk is.\r\n\r\nDe meeste CD\'s koop ik wanneer ze in de aanbieding zijn. De prijzen weten ze hier nl lekker hoog te houden. Voor de nieuwste CD\'s in bijvoorbeeld Amerika betaal je maar de helft.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...