Ga naar inhoud

spellen installeren


Anoniem2

Aanbevolen berichten

(Net terug van een een avondje bijpraten met een schoolvriend, de Palmpboompjes zijn allemaal omgezaagd (B) ).\r\n\r\nOmen, dank voor de laatste reactie. Die is een stuk prettiger van toon, en daar wil ik met alle plezier op reageren.\r\n\r\nDe vraag van Van_Dutch liet weinig twijfel over de legaliteit over, dat gaf hij zelf aan. Dat hij daarna terugkrabbelde, tja, zijn geloofwaardigheid was laag geworden. Zijn respons was daarna onprettig, en dan moet hij geen hulp verwachten. Vandaar dat het ver voorbij de potentie van illegaliteit was. Had hij een vraag over Alcohol120% of Deamon Tools gesteld, dan was hulp inderdaad geen probleem geweest en ook gegeven. Is dat dubbel? Nee, juist om de redenen die jij geeft.\r\n\r\nIk stoor me aan reacties als \"stel je niet zo aan!\". Want het is Van_Dutch dus echt wel bekend dat het niet mag!\r\n\r\nDe les voor vragenstellers is dat ze moeten proberen hun vragen zo te stellen dat hulp binnen de grenzen van het forum kan. Soms ga je daar overheen, en dan wordt je dat verteld. Wees dan ook zo sportief om sorry te zeggen, en trek je vraag terug. Dan is iedereen tevreden, en is er geen discussie over wie er wel wat mag zeggen.\r\n\r\nOver het algemeen is het mogelijk dat mijn responsen wat direct overkomen. Ik probeer dat te vermijden maar sommige vragenstellers zijn dermate hondsbrutaal dat ik me dan niet inhoud. Ik ben vanuit mijn werksituatie gewend consequent te zijn. Net als een politieman misschien prive denkt dat snelheidsovertredingen niet zo erg zijn, maar toch zijn bonnenboekje trekt. Omen, misschien kun je je ook voorstellen dat reacties als die van jou anderen zwaar irriteren? In mijn opinie kom je op voor hen die misbruik van het forum proberen te maken. Die verdienen geen steun.\r\n\r\nJammer dat je hierna weggaat. Als je de discussie kunt voeren zoals in je laatste post, dan heb je zeker wat bij te dragen aan het forum. Ik ben zelf minder gecharmeerd van je eerdere posts, maar dat zal duidelijk zijn.\r\n\r\nGoed, tijd voor het bedje. Truste.
Link naar reactie
  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hey avv,\r\n\r\nHebben we daar toch maar ns een discussie. Jammer alleen dat wederom Modje niets van zich laat horen.\r\n\r\nAls je de huisregels erop na slaat zou dit inderdaad niet mogen, daar heb ik zoals gezegd echt geen moeite mee. Ik vind ook dat Van Dutch het misschien iets genuanceerder had mogen brengen. Wat ik echter jammer en erg storend vond was dat een redelijk groot gedeelte van jouw posts direct of indirect hiermee te maken hebben. Ik vind ook dat er met deze regels onzorgvuldig wordt omgesprongen. Hoeveel berichten kom je tegen zoals \"hoe rip je een dvd of audio cd\" bijvoorbeeld, die gewoon beantwoord worden. Is dus niet echt consequent. Er wordt naar mijn mening te vaak en ook onterecht in sommige gevallen van deze regels gebruik gemaakt.\r\n\r\nMijn reactie was dus niet specifiek een antwoord op deze post maar was meer gebaseerd op de reacties van afgelopen tijd.\r\n\r\nOf mijn post anderen irriteert danwel andere gevoelens oproept interesseert me in de verste verte niet. Ik beb mijn reactie niet geplaatst om populair te zijn maar om iets aan de kaak te stellen dat naar mijn mening niet helemaal fris is. Ik vind het jammer dat niemand in dit forum in deze gevallen zijn mond opendoet en altijd pijnlijke of moeilijke discussies uit de weg gaat.\r\n\r\n[quote]Over het algemeen is het mogelijk dat mijn responsen wat direct overkomen. Ik probeer dat te vermijden maar sommige vragenstellers zijn dermate hondsbrutaal dat ik me dan niet inhoud[/quote]\r\nHebben we toch wat gemeen. Ook ik kan me, zoals je hebt gemerkt, bij sommige posts niet inhouden. ;-) \r\n\r\n[quote]Omen, misschien kun je je ook voorstellen dat reacties als die van jou anderen zwaar irriteren? [/quote]\r\nOngetwijfeld zullen er voor- en tegenstanders zijn maar nogmaals, dat was niet het motief van mijn post.\r\n\r\n[quote] In mijn opinie kom je op voor hen die misbruik van het forum proberen te maken. Die verdienen geen steun.[/quote]\r\nAbsoluut niet, ik kom op voor niemand. Ik vind alleen dat een vraag als deze, ondanks dat het tegen de regels is, gewoon moet kunnen. Als men echter van mening is dat het niet kan moet er alleen consequent en in alle gevallen tegen worden opgetreden door iemand die daarvoor op welke manier dan ook is aangesteld.\r\n\r\nAls jij de taak van publieke mod op je wilt nemen zou je dit ns moeten voorstellen. Als jij het uniform van de mod zou dragen zou bijvoorbeeld ik veel meer \"directe responsen\" van jou accepteren. (B)
Link naar reactie
Hou er even rekening mee dat Modje hier niet altijd kan zijn, dit is niet haar baan. Om te voorkomen dat vragen die niet mogen toch beantwoord worden, is er juist het verzoek aan de gebruikers om te \"modereren\". Dat gebeurt ook via het mailknopje, maar dat kan betekenen dat er alsnog geantwoord wordt door mensen die de grenzen van de regels niet kennen. En dan staat het een of twee dagen op het forum, wordt mogelijk meegeindexeerd in zoekmachines, en dat willen Admin/Modje voorkomen.\r\n\r\nVandaar dat er door ervaren leden duidelijk wordt gemaakt dat iets niet mag. Vaak eerst op een ludieke manier (zie de post van JohnL), en vaak pikken mensen dat wel op. Zo niet, tja, dan moet het duidelijker worden gezegd.\r\n\r\nPublieke Mod, ach. Teveel mensen met Mod-mogelijkheden wil je ook weer niet. Misschien zou het een beter (en simpeler) idee zijn om een paar mensen (pub Mods of hoe je ze noemt) de mogelijkheid te geven een discussie tijdelijk te blokkeren, totdat Modje/Admin hebben gekeken of het wel of niet kan.\r\n\r\n[quote]\r\nOf mijn post anderen irriteert danwel andere gevoelens oproept interesseert me in de verste verte niet. Ik beb mijn reactie niet geplaatst om populair te zijn maar om iets aan de kaak te stellen dat naar mijn mening niet helemaal fris is. \r\n[/quote]\r\nHoe herkenbaar is dit? (proud) Zo kan ik ook mijn posts karakteriseren.
Link naar reactie
[quote]Hou er even rekening mee dat Modje hier niet altijd kan zijn, dit is niet haar baan.[/quote]\r\nPrima, maar dan kom je toch eigenlijk weer terug op wat ik eerder zei om enkele vaste bezoekers als Mod aan te stellen en beperkte rechten te geven.\r\n\r\n[quote]Publieke Mod, ach. Teveel mensen met Mod-mogelijkheden wil je ook weer niet. Misschien zou het een beter (en simpeler) idee zijn om een paar mensen (pub Mods of hoe je ze noemt) de mogelijkheid te geven een discussie tijdelijk te blokkeren, totdat Modje/Admin hebben gekeken of het wel of niet kan. [/quote]\r\nSorry, misschien niet helemaal duidelijk, maar dat is precies wat ik ook bedoelde. Uiteraard wil je niet teveel mods, dan ben je weer terug bij de situatie zoals die nu is. Ik denk dat 1 of 2 mensen die meerdere malen per dag het forum kunnen bezoeken voldoende is.\r\n\r\nIk vind dat er in veel gevallen wel wat meer met de tijd meegegaan zou mogen worden. Door de steeds verdere ontwikkelingen op technologisch gebied is er een groot juridisch grijs gebied ontstaan waar toch wat zorgvuldiger mee omgesprongen zou moeten worden. Alle begrip voor de regels maar door vragen als deze zal er echt geen influx ontstaan van spammers, verspreiders van illegale software en ander fout volk dat hier komt om problemen te veroorzaken.\r\n\r\nIk zit al jaren op een ander \"respectabel\" forum, dat grofweg dezelfde huisregels hanteert en problemen als deze komen we daar gelukkig nooit tegen. Vragen als deze worden in dit soort grensgevallen gewoon beantwoord. Dit forum wordt actief gemodereerd.\r\n\r\nMaar goed, ik denk dat we er uiteindelijk toch nog redelijk uit zijn gekomen. (Y)
Link naar reactie
Tjoekse,\r\ndat gevoel is wederzijds. Ik zie jou als topicverzieker met je reacties, en i.t.t. Omen is er met jou nog geen echte discussie mogelijk geweest.\r\n\r\n@Omen:\r\nOK wat mij betreft, we zitten redelijk op een lijn. Nu aan Modje en Admin om hun grenzen aan te geven en eventueel actie te ondernemen n.a.v. deze discussie.
Link naar reactie
@avv:\r\nok, ik hoop dat mn post dan toch uiteindelijk heeft geholpen en er daadwerkelijk wat gaat veranderen. Let\'s wait and see!\r\n\r\n@tjoekse:\r\nBedankt voor je reactie maar ik ben bang dat tenzij mod of admin in actie komen de situatie niet zal verbeteren. Als modje of admin veranderingen aanbrengen kom ik echter zeker weer terug.
Link naar reactie
Ik zit hier met verbazing dit topic eens door te kijken en het valt me op dat er toch weer een paar opduiken die helemaal niets bijdragen aan de discussie... En je kunt zeggen wat je wilt over het feit dat Avv zich \"gedraagt als een oud wijf\", maar hij heeft gewoon gelijk. Ik denk dat we dat hier allemaal wel in de gaten hebben, maar sommigen willen daar liever niet aan.\r\n\r\nEn ik blijf bij mijn eerste reactie, namelijk dat je niet bij ons moet komen zeuren als je illegale kopieën niet werken. Uit de verschillende reacties van Van_Dutch denk ik dat we er vanuit kunnen gaan dat hij de originele schijven niet langer in zijn bezit heeft, wat dus gewoon wil zeggen dat hij illegale kopieën gebruikt. Zo simpel zit het. Door hem te helpen maak je jezelf - als je het puur volgens de letter van de wet gaat bekijken - medeplichtig aan diefstal. En daar pas ik voor.\r\n\r\nEn daarmee wens ik iedereen een goede avond.
Link naar reactie
Bedankt dat ook jij een discussie die al afgesloten was weer oprakelt.\r\n\r\nVolgens mij moet je wat beter lezen, John L. Je mist compleet waar het hierom gaat. Het gaat er niet om of iets mag of niet mag, echter het gaat erom wie en op welke manier reageert als ze iets zien dat niet toegelaten is.\r\n\r\nEn wees svp nou niet zo schijnheilig met je medeplichtigheid van diefstal. Ik durf te verwedden dat jij plenty illegale mp3\'s, software, films etc. hebt. Dat je er hier niet over praat maakt echt niet uit. Diefstal is diefstal. Komop zeg met je dubbele moraal.\r\n\r\nPrecies dit soort kortzichtig gedrag zorgt ervoor dat ik pas voor dit forum Jullie missen mij niet en ik mis jullie niet.\r\n\r\nsayonara
Link naar reactie
[quote=omen]Bedankt dat ook jij een discussie die al afgesloten was weer oprakelt.\r\n\r\nVolgens mij moet je wat beter lezen, John L. Je mist compleet waar het hierom gaat. Het gaat er niet om of iets mag of niet mag, echter het gaat erom wie en op welke manier reageert als ze iets zien dat niet toegelaten is.\r\n\r\nEn wees svp nou niet zo schijnheilig met je medeplichtigheid van diefstal. Ik durf te verwedden dat jij plenty illegale mp3\'s, software, films etc. hebt. Dat je er hier niet over praat maakt echt niet uit. Diefstal is diefstal. Komop zeg met je dubbele moraal.\r\n\r\nPrecies dit soort kortzichtig gedrag zorgt ervoor dat ik pas voor dit forum Jullie missen mij niet en ik mis jullie niet.\r\n\r\nsayonara[/quote]\r\n\r\nDie weddenschap ga je verliezen maat. Op mijn PC-tje draait een legale retailversie van Windows XP, die ik destijds voor bijna driehonderd euro heb gekocht, en alle software is legaal. In de kast achter me staan zowat 150 legale, in de winkel gekochte DVD\'s en muziek downloaden doe ik niet omdat ik P2P software niet vertrouw. Veel te veel troep op die netwerken en de meeste P2P programma\'s bevatten mij teveel spyware.\r\n\r\nDus welke dubbele moraal bedoel je eigenlijk?
Link naar reactie
Haha, als je echt de waarheid spreekt geef ik me daarin gewonnen. Maar je weet natuurlijk wel dat je dan behoort tot een statistische minderheid? Wil ik toch nog ns vragen of je nooit copies van vinyl, cassettes, VHSjes, fotokopies van boeken e.d. hebt gemaakt?\r\n\r\nFeit blijft helaas nog wel dat het je niet duidelijk is dat het mij nooit is gegaan om de illegaliteit van media maar om wie reageert en op welke manier. Ik verdedig hier dus absoluut illegale software of andere media niet, of de gebruikers daarvan. Het moet echter wel mogelijk zijn over e.e.a te praten. Het is onnodig dat er meteen een taboesfeer omheen wordt gecreeerd door sommige gebruikers.
Link naar reactie
Tja, ik was er zelf ook al klaar mee na mijn discussie met avv. Helaas begon JohnL er toch ook weer over en ook hij, net zoals jijzelf, beste modje, schijnen helaas niet te begrijpen waar ik het hier over heb. Nogmaals en voor de allerlaatste keer, het gaat mij niet om de huisregels. Die zijn allemaal prima, Het gaat mij echter om de stijl en manier waarop sommige mensen reageren. In sommige gevallen is dat gewoon ronduit bot. Vandaar dat ikzelf na vele posts te hebben gelezen ook zo terug reageerde. Klaarblijkelijk is dit forum niet klaar om zichzelf te modereren als je bekijkt hoe vaak inderdaad dit probleem de kop op steekt en hoe inconsequent er tegen wordt opgetreden. Teken aan de wand dat het niet goed werkt denk ik.\r\n\r\nGeen zorgen, ikzelf heb hier ook absoluut geen zin in en tijd voor. Ik wilde itt anderen echter wel mn posts beantwoorden. Ik ben ook geen persoon die normaal gesproken op forums aan het flamen is maar de manier waarop op dit forum te werk wordt gegaan is helaas uitermate onprofessioneel.\r\n\r\nOndanks alles wens ik allen hier veel succes in de toekomst. (F) \r\n\r\nOver en uit.
Link naar reactie
inderdaad, dit gaat nergens over, wij gaan je niet helpen met het spelen van gedownloade games, of games die jij niet in je bezit hebt. Als je dat toch wilt ga je maar lekker naar GoT, waar ze je ook niet zullen helpen!\r\n\r\nga maar lekker spelen met je [url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1057044/]bulgaarse ondertitels[/url] ofzo
Link naar reactie
[quote=Petertjevanes]inderdaad, dit gaat nergens over, wij gaan je niet helpen met het spelen van gedownloade games, of games die jij niet in je bezit hebt. Als je dat toch wilt ga je maar lekker naar GoT, waar ze je ook niet zullen helpen!\r\n\r\nga maar lekker spelen met je [url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1057044/]bulgaarse ondertitels[/url] ofzo[/quote] :lol: :lol: :lol:
Link naar reactie
[quote=omen]Van Dutch is denk ik ondertussen al met de zuidoosterzon vertrokken naar Bulgarije. <;:o) \r\n\r\nWachten is alleen op de volgende \"Van Dutch\" en die daarna. Ik hoop dat het in die gevallen wat gestroomlijnder wordt opgelost.[/quote]\r\n\r\nOftewel: regels zijn regels en daar houden we ons allen aan en helpen elkaar er ook aan te houden.
Link naar reactie
Dat is leuk in theorie maar helaas werkt dat gewoon niet in de praktijk. Er moet gewoon op een publieke plaats als deze iemand rondlopen die de boel controleert en ook eventueel een topic kan sluiten voordat de boel escaleert. Zoals het nu gaat loopt iedereen maar door elkaar te roepen met weinig resultaat. \r\n\r\nMaar goed hierover verschillen we dus van mening.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...