Ga naar inhoud

Smurf Attack


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Daar zijn we weer. :-@ \r\nIk heb een tijdje geleden ook een vraag gesteld over Smurf Attacks.\r\nHet is een paar maanden goed gegaan, maar ik heb er weer last van.\r\nNu ben ik iets vreemds tegengekomen \"routing table\" van mijn router/modem.\r\n\r\nIk vind namelijk de volgende gegevens:\r\nRouting Table\r\n\r\nList Routing Table:\r\n\r\nFlags\r\n Network Address\r\n Netmask\r\n Gateway\r\n Interface\r\n Metric\r\n \r\nC\r\n 0.0.0.0\r\n 0.0.0.0\r\n directly\r\n ATM1\r\n ---\r\n \r\nC\r\n 62.58.222.91\r\n 255.255.255.255\r\n directly\r\n ATM1\r\n ---\r\n \r\nC\r\n 62.0.0.0\r\n 255.0.0.0\r\n directly\r\n ATM1\r\n ---\r\n \r\nC\r\n 192.168.2.0\r\n 255.255.255.0\r\n directly\r\n LAN\r\n ---\r\n \r\nC\r\n 127.0.0.1\r\n 255.255.255.255\r\n directly\r\n Loopback\r\n ---\r\n \r\nFlags : \r\n C - directly connected, S - static, R - RIP, I - ICMP Redirect \r\n \r\n \r\nIk heb het 62.58.222.91 adres gecontrolleerd, en het blijkt een adres van Comcast.net te zijn.\r\n\r\nHoort dit adres hier???? \r\nEn zo nee, waar kan ik het verwijderen???\r\n\r\nHoe kan het dat ik met mijn desktop niet op internet kan (vanwege de attack) en met de laptop wel?\r\n\r\nAls iemand ideën heeft hoor ik het graag.\r\n\r\nGroeten Jorie
Link naar reactie
Verkeerd gekeken. Ja dat adres hoort er waarschijnlijk wel in als je een Versatel abo hebt.\r\nnslookup 62.58.222.91 geeft:\r\nName: dar03ht.versatel.net\r\nAddress: 62.58.222.91\r\n\r\nVoor zover ik het momenteel zie is er geen sprake van een attack, c.q. ik kan uit de huidige gegevens geen bewijzen noch aanleiding hiervoor vinden om dat vermoeden te staven.\r\n\r\nAls je met de desktop niet op internet kan en met je laptop wel, dan is er iets anders aan de hand, je kunt daarbij denken aan hardware problemen of zelfs ook spyware.
Link naar reactie
Ik weet niet wat het is. Het systeem is spyware vrij.\r\nHardware zou het wel kunnen zijn natuurlijk.\r\nMaar de desktop valt soms weg, zonder dat de laptop aanstaat.\r\nAls ik dan via de laptop inlog en kijk bij de \"status\" van het modem, komt daar de smurf attack naar voren.\r\nEr staat dan bv. Smurf 127.0.0.1 => poort 80, en dan mijn IP adres.\r\n\r\nHoe zou ik kunnen controleren of het een hardware probleem is.\r\n\r\nPS. De connectionspeed valt tijdens de attack terug van 48Mbps naar 1 Mbps.\r\n\r\nBvd Jorie
Link naar reactie
Als er staat Smurf 127.0.0.1 heb ik zo het idee dat er een smurf attack van binnen uit, dus van je eigen pc plaatsvind, waarschijnlijk ook naar je eigen pc als er poort 80 staat en dan je ip adres.\r\nOf dat er van jouw systeem af een smurf attack naar buiten word uitgevoerd. In dat geval zou je besmet kunnen zijn met zo\'n botje.\r\n\r\nHardware probleem? Hmmz.. zou kunnen. Maar hoe bedoel je dat de desktop weg valt als de laptop niet aan staat? Hoe kan iets wegvallen wat er niet is? Want als de laptop niet aan staat kan er ook geen desktop zijn, daar moet ie immers voor aan staan, of begrijp ik nu iets verkeerd?\r\n\r\nGezien de terugval van je connectionspeed zou je wel zeggen dat er iets aan de hand is, met een linuxmachine zou ik wel weten hoe je dan verder zou moeten, maar voor windows heb ik me daar eigenlijk nooit echt mee bezig gehouden.\r\nHet enige wat je kunt doen is kijken of in elk geval je eigen systeem niet besmet is door bijv. een uitgebreide scan met The Cleaner uit te voeren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...