Ga naar inhoud

Windows NT


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Veel meer, en eigenlijk heel weinig. Ik draai een server editie van Windows, en dat geeft je de mogelijkheid een eigen (netwerk)domein te draaien. Alleen op de schaal van de netwerken die wij draaien maakt dat niets uit, dan is een standaard netwerkje net zo goed.\r\n\r\nHet is niets meer waard, er zijn al zoveel verbeteringen aangebracht aan Windows Server editie dat de nieuwe servers al niet goed meer compatibel zijn met NT server.
Link naar reactie
Het voordeel van een domein t.o.v. een werkgroep is dat je niet alle accounts op alle pc\'s hoeft aan te maken.\r\nVerder, als je er windows98 machines op aansluit, zijn deze betreffende inloggen veel beter te beveiligen. Via de policy kun je aangeven dat ze zich bij het NT domein dienen aan te melden, dan komt een kwaadwillende niet meer ingelogt door simpelweg op \"annuleren\" te drukken.\r\nEr zijn natuurlijk wel andere wegen voor, maar in dat geval zou ik de printerserver ook op de NT server aansluiten en niet op een van de clients of deze client ook als gewone NT server inrichten.\r\n\r\nHet is net als AVV zegt eigenlijk. Het ligt er ook maar aan wat je er eigenlijk mee van plan bent.\r\nWat zo\'n NT server met 5 clients nog waard is? Pfff. Tja, wat de gek er voor geeft, het is al antieke software eigenlijk.
Link naar reactie
Phoe, is weer een tijdje dat ik die MCSE eens voor de grap meegedaan heb. Ik heb windows NT 4 draaien gehad op een 486 DX/4 100mhz maar dat was niet echt lekker, daarna op een pentium 1 133mhz met 64 mb geheugen.\r\n16 mb is erg grap, ik weet eigeniljk niet of ie dat gaat trekken, met 110 mb moet je er wel kunnen komen dacht ik. Ligt er aan wat je ermee wilt gaan doen.\r\n\r\nDe verschillen tussen NT workstation en win98se? Easy. Om te beginnen draait NT workstation op de NT kernel en heeft daarmee dezelfde mogelijkheden v.w.b. bijv. taakbeheer en minder blue-screens. Het heeft echter ook de nadelen, zijnde het feit dat niet alle 16bit applicaties er zomaar op draaien en compoorten niet direct aangesproken worden zoals bij win98se. NT Workstation werkt met NTFS.\r\nZoals je wellicht weet is win98se gebaseerd op DOS.\r\n\r\nJe kunt met in principe een Franse win98se met een Nederlandse NT laten samenwerken bijvoorbeeld. Ik denk echter dat je dit beter niet kunt doen als je traditioneel chinees gaat gebruiken of zoiets.:D
Link naar reactie
ok thnx voor de info,\r\n\r\ndat van die talen was omdat ik een WIN XP Pro NL edition ga koopen en ik even wilde weeten of dat wel met een FR NT werken kan, chinees kan ik niet dus dat hoeft niet :mrgreen: \r\nen denk maar niet dat ik het op 16 mb laat draaien, de pc is een pentium 100 met 32 mb ram en een HD van 3 GB in totaal waar nu Win 98 se op draait (en hoe voor wat het is)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...