Ga naar inhoud

1 pc kan niet op de andere in het netwerk komen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,\r\n\r\nIk ben al een dag aan het stoeien.\r\n\r\nIk heb een netwerk met 2 notebooks (NB1 en NB2) en in vaste Computer (PC). PC is met een kabel aangesloten op een draadloze netwerk router en de notebooks via draadloze netwerk kaarten. Ik heb van allemaal de map \"Mijn Documenten\" gedeeld.\r\n\r\nEergisteren heb ik NB2 geformateerd en alles er weer opnieuw opgezet. Internet werkt en het netwerk gedeeltelijk. Ik kan van NB2 wel op NB1 komen, maar niet op PC.\r\n\r\nVan NB1 kan ik op NB2 en PC komen en van PC kom ik op NB1 en NB2.\r\n\r\nHet lukt me niet via de wizard Netwerklocatie toevoegen als ook niet via het zoeken naar Computers in werkgroepen.\r\n\r\nHet uit- en aanzetten van de firewall in de router heeft ook geen enkel effect. De firewall van windows heb ik op alle computers uitstaan.\r\n\r\nHet hele vreemde is, dat ik vanaf NB2 wel de netwerk printer die op PC is aangesloten heb kunnen aansluiten. Daar kon ik gewoon de verbinding leggen, door \"\\\\PC\\printer\" in te typen. Bij het toevoegen van de Netwerklocatie (\\\\PC\\Documenten) werkt dit echter niet, terwijl dit op NB1 wel zo is gelukt.\r\n\r\nWie kan mij verder helpen? Ik wordt er echt knettergek van.\r\n\r\nAlvast bedankt,\r\n\r\nBas
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...