Ga naar inhoud

Wireles op 1.5 kilo meter kan dat?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Mijn baas wil dat ik een netwerk/adsl connectie leg naar twee andere panden op ons bedrijfsterrein.\r\nOok moet dit volgens hem draadloos kunnen. Ik dacht alleen dat de afstand te groot is want een van de twee panden ligt op een afstand van een anderhalve kilometer (er staan geen gebouwen tussen wel loopt er om elk gebouw een singel van 2 meter dik).\r\nhet tweede gebouw licht op een afstand van 150meter ook hier is een singel(bomen rij).\r\nOp dit moment gebruiken we een ZyXEL Prestige 650H deze is uit te breiden met een ZyAIR B -120 / B -101\r\n\r\nhet gebouw waar internet is zit in het midden\r\n\r\nDus mijn vraag is\r\n \r\nKan ik de huidige configuratie zo uitbreiden dat ik de beide panden met internet kan voorzien.\r\n\r\nIk heb deze vraag ook naar zyxel gestuurd
Link naar reactie
[quote]Ik dacht alleen dat de afstand te groot is want een van de twee panden ligt op een afstand van een anderhalve kilometer (er staan geen gebouwen tussen wel loopt er om elk gebouw een singel van 2 meter dik).[/quote]\r\n\r\nIs dat een kerncentrale :-P \r\n\r\nDie aftand is echt te groot. 100Meter is vaak al te veel.
Link naar reactie
[quote=rodekater]Mijn baas wil dat ik een netwerk/adsl connectie leg naar twee andere panden op ons bedrijfsterrein.\r\nOok moet dit volgens hem draadloos kunnen. Ik dacht alleen dat de afstand te groot is want een van de twee panden ligt op een afstand van een anderhalve kilometer (er staan geen gebouwen tussen wel loopt er om elk gebouw een singel van 2 meter dik).\r\nhet tweede gebouw licht op een afstand van 150meter ook hier is een singel(bomen rij).\r\nOp dit moment gebruiken we een ZyXEL Prestige 650H deze is uit te breiden met een ZyAIR B -120 / B -101\r\n\r\nhet gebouw waar internet is zit in het midden\r\n\r\nDus mijn vraag is\r\n \r\nKan ik de huidige configuratie zo uitbreiden dat ik de beide panden met internet kan voorzien.\r\n\r\nIk heb deze vraag ook naar zyxel gestuurd[/quote]als ik nou zyair b-101 in mijn adsl gatewaystop en deze kopel aan de ZyAIR EXT-118 daar kan een externe antenne op
Link naar reactie
@rodekater: vergeet het, het kan totaal niet. Niet zolang je geen eigen zendmasten gaat opzetten. Dat zijn trucjes om twee huizen te kunnen verbinden, zolang je geen hoge eisen stelt aan de betrouwbaarheid en snelheid.\r\n\r\nJe kan beter je energie stoppen in het overtuigen van je baas dat hij een ontzettende n00b is. Een echte manager die totaal niet snapt hoe dingen werken.
Link naar reactie
er is net iemant geweest die met de auto voor mij heeft gemeeten en hij zegt dat het hemels breed minder is dan 300 meter (ik dacht al dat het minder was dan 400 :-) ) en het andere bedrijf is maat 150 meter hemels breed volgens hem. (ik denk dat mijn baas niet zo best is met afstanden kom denkik door zijn prive chufeur)
Link naar reactie
maar dan kunnen ze dus geen internet hebben op die van 300 meter( daar is namelijk geen telefoon(is een op gekocht boerderij alleen de schuuren zijn eigendom het woonhuis niet). de mensen die in dat huis woonen willen niet mee werken :-@ (6) .\r\n\r\nmaar het andere pand zou dus wel willen als ik op beide een richt antenne plaats. :-) :-D
Link naar reactie
Diefstal? Je mag het proberen, maar het gaat niet werken. Zelfs die 150 meter is onwaarschijnlijk. Maar waarom is er internet nodig in een schuur?\r\n\r\nEnfin, succes ermee. Het gaat niet werken, en het geld wat uitgegeven is aan de apparatuur is dan weggegooid. Maar dat is het probleem van de baas. Ik zou hem alleen niets beloven.
Link naar reactie
Langst mogelijke LAN-kabel is geloof ik 100 meter. Daarna is het signaal te slecht aan het worden. Dat gaat trouwens ook met je draadloos gebeuren. Allerlei storende factoren en dus slechte ontvangst en lage snelheid als het al lukt.\r\n\r\nWaarom gaan jullie niet eens met professionele bedrijven hierover praten? Of mag het ook nog eens niets kosten?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...