Ga naar inhoud

Wireles op 1.5 kilo meter kan dat?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

400 meter? môh dat gaat wel lukken hoor. Neem twee Linksys routertjes en hang zonodig aan een of beide een mooie omni of richt antenne. Zo\'n router kost ongeveer 60 euro p/s, een omni/richt antenne maak je zelf voor een euro of 10-15. Voor zo\'n 200 eurie ben je klaar. \r\n\r\nNeem ook eens een kijkje in [url=http://forum.wirelessnederland.nl/viewtopic.php?t=7211]dit topic[/url] op het [url=http://forum.wirelessnederland.nl]Wireless Nederland forum[/url] Hier hebben ze er stukken meer verstand van :)
Link naar reactie
dit is het and woord dat ik van zyxel heb gekreegen:\r\n\r\nGeachte heer Rodenburg,\r\n \r\nEven ter info, de P650H is een uitstekende modem maar normaal gesproken toegepast als thuismodel, voor zakelijke toepassingen worden normaal gesproken andere modellen toegepast.\r\n \r\nIs er tussen de verschillende panden wel een 2-draadsverbinding aanwezig ? analoge telefoon bijvoorbeeld ?\r\nIn een dergelijk geval is het een ideale situatie voor VDSL, die tot ongeveer 1,5 km hoge doorvoersnelheden kan halen.\r\nJe normale telefonie kan gewoon blijven werken, de VDSL units zetten het datasignaal erbij op.\r\nDe ZyXEL Prestige 841C/841 worden hiervoor gebruikt, dit is een server en client die in een combinatie gebruikt moeten worden.\r\nWireless hebben we ook wel mogelijkheden, maar zijn over het algemeen vele malen duurder, wanneer u dit wilt stuur dan even een plattegrond met maten en obstakels zodat we e.e.a. kunnen bekijken.\r\n \r\n \r\nMet vriendelijke groet,\r\nKind regards,\r\n*****************
Link naar reactie
[quote=rodekater]Mijn baas wil dat ik een netwerk/adsl connectie leg naar twee andere panden op ons bedrijfsterrein.\r\nOok moet dit volgens hem draadloos kunnen. Ik dacht alleen dat de afstand te groot is want een van de twee panden ligt op een afstand van een anderhalve kilometer (er staan geen gebouwen tussen wel loopt er om elk gebouw een singel van 2 meter dik).\r\nhet tweede gebouw licht op een afstand van 150meter ook hier is een singel(bomen rij).\r\nOp dit moment gebruiken we een ZyXEL Prestige 650H deze is uit te breiden met een ZyAIR B -120 / B -101\r\n\r\nhet gebouw waar internet is zit in het midden\r\n\r\nDus mijn vraag is\r\n \r\nKan ik de huidige configuratie zo uitbreiden dat ik de beide panden met internet kan voorzien.\r\n\r\nIk heb deze vraag ook naar zyxel gestuurd[/quote]zo als je eerder kon lezen heb ik de zelfde vraag gestelt aan het bedrijf dat mijn router modem heeft gebouwd.\r\nen zuo ik het andwoord van hun ook hier plaatsen zo doen de
Link naar reactie
ik gebruik zelf een belkin router en ben in een winkel de volgende tegen gekomen. kijk zelf maar op [url=http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Merchant_Id=&Section_Id=201748&pcount=&Product_Id=144719&Section.Section_Path=%2FRoot%2FNetworking%2FDraadloosnetwerken%2F80211gdr%2E%2E%2Eetwerken%2F]belkin.nl[/url] of het wat is
Link naar reactie
[quote=rodekater][quote=rodekater]Mijn baas wil dat ik een netwerk/adsl connectie leg naar twee andere panden op ons bedrijfsterrein.\r\nOok moet dit volgens hem draadloos kunnen. Ik dacht alleen dat de afstand te groot is want een van de twee panden ligt op een afstand van een anderhalve kilometer (er staan geen gebouwen tussen wel loopt er om elk gebouw een singel van 2 meter dik).\r\nhet tweede gebouw licht op een afstand van 150meter ook hier is een singel(bomen rij).\r\nOp dit moment gebruiken we een ZyXEL Prestige 650H deze is uit te breiden met een ZyAIR B -120 / B -101\r\n\r\nhet gebouw waar internet is zit in het midden\r\n\r\nDus mijn vraag is\r\n \r\nKan ik de huidige configuratie zo uitbreiden dat ik de beide panden met internet kan voorzien.\r\n\r\nIk heb deze vraag ook naar zyxel gestuurd[/quote]zo als je eerder kon lezen heb ik de zelfde vraag gestelt aan het bedrijf dat mijn router modem heeft gebouwd.\r\nen zuo ik het andwoord van hun ook hier plaatsen zo doen de[/quote]\r\n\r\nHallo even het volgende ik overbrug een afstand van 1 km met een senao accespoint in bridge mode (pppoe verbinding)\r\nmet het originele spriet antennetje momenteel aan de andere kant staat een omni rondstraler op een flat van 15 verdiepingen.\r\nben momenteel weer een 2e buiten antenne aan het maken omdat ik de 1e verkocht had. Het is een bi-quad, waardoor het signaal nog beter word en ik de AP op een andere plaats kan zetten (staat nu op vensterbank achter het raam) senao is vrij onbekent maar heeft wel 100mw output aan de antenne)\r\nvoor meer info neem dan contact op met mij [email]info@one2serve.nl[/email]\r\nde draadloze verbinding word verzorgt door [url]www.fiberworld.nl[/url] (mijn internet provider)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...