Ga naar inhoud

Mooi weer ---Motor kriebels.


Anoniem2

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
Ik heb ook pas later mijn A gehaald, veel later.\r\nHeb nog wel een poos zwart gereden.\r\nIn \'69 kocht ik dit modelletje, nieuw in de winkel in Rotterdam.\r\nWas zeevarend, kon hem mooi meenemen.\r\nMaar werd om de haveklap aangehouden.\r\nOok in Nederland.\r\nDus eigenlijk niet veel meer opgereden, ook geen rijbewijs.\r\nHeeft een tijd staan weg te roesten, later weer opgeknapt.\r\nMaar alks je ouder wordt heb je toch echt wel last dat je benen in je nek zitten.\r\nLater wel paar andere echte motoren gehad, maar weer weg moeten doen, geldgebrek.\r\n\r\nFred.
Link naar reactie
Motor rijden is goedkoper dan brommer rijden.\r\nEr is redelijke keus in tweede handsjes tussen de 500 en 1000 euro .(die van mij was 800).\r\nEen motor wa verzekering is goedkoper als een brommer automaat verzekering ,en vaak krijg je ook nog dezelfde noclaim als je al voor je auto hebt.\r\nAls je de wegenbelasting in een keer betaald is dit maar 58 euro per jaar (anders het dubbele).
Link naar reactie
Het vervelende is wel dat je een potje achter de hand moet hebben, want (laten) sleutelen aan zo\'n ding is duur.\r\nIk spreek uit ervaring, kon je al met al een (goedkope) auto voor kopen wat het mij gekost geeft.\r\nIk had een gescheurd carter, wat maar niet dicht wilde, terwijl het proffesioneel gelast was.\r\nDiverse keren het zaakje moeten opsturen.\r\nWat een ellende allemaal.\r\nWas overigens aan een suzuki SP 370, die dingen trillen als de nete, 1 cil.\r\nZoiets wil ik absoluut niet meer hebben, dat aantrappen leek mij ook al niets.\r\nMinimaal 2 cil. en 400cc. zou mij zwaar zat zijn en druk op de knop starten.\r\nMaar toch, aan de buitenkant kun je niet bekijken of er binnenkort inwendige problemen komen, blijft altijd een risico.\r\nZelf maakte ik geen grote afstanden, veel te bang dat je met pech kwam te staan.\r\nMaar dat lost de ANWB dan eventueel op.
Link naar reactie
We hadden tot 3 maanden geleden een oude Chrysler Voyager SE, geweldige auto (m\'n moeder heeft m ingeruild voor korting op een opel agila :( ) de laatste zomervakantiein Frankrijk laat hij het ineens afweten, hij starte niet of slecht en kwam vaak na 100 meter tot stilstand, garage gebeld, ANWB gebeld, auto naar garage 200 kilometer verderop, gerepareerd, kosten voor ons, 50 eurocent voor een nieuw zekeringetje, kosten voor de verzekeraar, 200 euro wegsleepkosten (en voor ons natuurlijk 2 vakantie dagen). Wij blij, probleem opgelost, gaan verder met vakantie vieren, na 2 dagen precies hetzelfde probleem, m\'n vader denkt slim te zijn, vervangt het zekeringetje van de startmotor, maar nee hoor doet het nog steeds niet, wij balen, weer garage opgebeld weer opgehaald, na 2 dagen weer opgehaald, ze konden niks ontdekken, zou wel ouderdom zijn (de auto was van \'91). Ondertussen deed ie het wel weer, ANWB opgebeld, blijkt dat een of andere benzinepomp in Belgie vervuilde benzine heeft afgegeven :S:S:S. Uiteindelijk hebben we na een hoop gesputter en gekraak (en geschud van de auto dat bleek te helpen) toch nog een fijne vakantie gehad, maar tanken in Belgie doen we niet meer (gelukkig gaan we dit jaar naar Zweden)\r\n\r\n(P.S. 1 t was zeer grappig om de auto vanaf een helling te zien worden weggesleept, de sleepwagen had er nogal moeite mee en die hebben we moeten duwen om op de helling te komen)\r\n\r\n(p.s.2 Ik baal wel, net als ik dit jaar m\'n rijbewijs ga halen is die auto weg, mijn droom viel in duigen, rijden in een Chrysler)
Link naar reactie
[quote=Thijs]We hadden tot 3 maanden geleden een oude Chrysler Voyager SE, geweldige auto (m\'n moeder heeft m ingeruild voor korting op een opel agila :( ) de laatste zomervakantiein Frankrijk laat hij het ineens afweten, hij starte niet of slecht en kwam vaak na 100 meter tot stilstand, garage gebeld, ANWB gebeld, auto naar garage 200 kilometer verderop, gerepareerd, kosten voor ons, 50 eurocent voor een nieuw zekeringetje, kosten voor de verzekeraar, 200 euro wegsleepkosten (en voor ons natuurlijk 2 vakantie dagen). Wij blij, probleem opgelost, gaan verder met vakantie vieren, na 2 dagen precies hetzelfde probleem, m\'n vader denkt slim te zijn, vervangt het zekeringetje van de startmotor, maar nee hoor doet het nog steeds niet, wij balen, weer garage opgebeld weer opgehaald, na 2 dagen weer opgehaald, ze konden niks ontdekken, zou wel ouderdom zijn (de auto was van \'91). Ondertussen deed ie het wel weer, ANWB opgebeld, blijkt dat een of andere benzinepomp in Belgie vervuilde benzine heeft afgegeven :S:S:S. Uiteindelijk hebben we na een hoop gesputter en gekraak (en geschud van de auto dat bleek te helpen) toch nog een fijne vakantie gehad, maar tanken in Belgie doen we niet meer (gelukkig gaan we dit jaar naar Zweden)\r\n\r\n(P.S. 1 t was zeer grappig om de auto vanaf een helling te zien worden weggesleept, de sleepwagen had er nogal moeite mee en die hebben we moeten duwen om op de helling te komen)\r\n\r\n(p.s.2 Ik baal wel, net als ik dit jaar m\'n rijbewijs ga halen is die auto weg, mijn droom viel in duigen, rijden in een Chrysler)[/quote]\r\nHeel mooi verhaal, maar volgens mij helemaal niets met motoren te maken. :lol: Of zIe ik dat helemaal verkeert? :lol: ;-)
Link naar reactie
Een Suzuki SP370 heb ik ook gehad ,,heel lang geleden ,een nieuwe.\r\nZo\'n motor is ook niet bedoeld om op de grote weg te rijden ,is ook niet comfortabel bij lange afstanden.\r\nIs echt een luxe mannen speeltje om af en toe eens lekker over onverharde wegen te crossen.\r\nHet aantrappen viel inderdaat in het begin niet mee ,maar als je dan eenmaal weet hoe dat werkt ,dan is het een trap en hij liep.\r\nHet was een fijn ding ,maar vanwege gezinsuitbreiding is toen het motor rijden gestopt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...