Ga naar inhoud

Europees parlement steunt verbod op benzine- en dieselmotoren per 2035


Aanbevolen berichten

jp-valery-_s5aRlUXtyg-unsplash.thumb.jpg.0b113d7135f383ec230e3d8439ddba60.jpgEuropees parlement steunt verbod op benzine- en dieselmotoren per 2035

Ben jij op zoek naar een auto? Vanaf 2035 mogen er alleen nog maar uitstootvrije auto's verkocht worden. Hierdoor kan jij uitsluitend elektrische auto's of auto's op waterstof kopen.

Het Europees Parlement heeft hier nu definitief mee ingestemd. Hiermee wilt het Europees parlement de CO2-uitstoot van auto's flink verminderen. Hierdoor zullen autofabrikanten hun productie en toekomstplannen moeten aanpassen om steeds meer uitstootvrije auto's te maken.

Het hele artikel is hier te vinden: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/europees-parlement-steunt-ban-op-verbrandingsmotoren-per-2035/

Kies jij bewust voor een elektrische auto vanwege de CO2-uitstoot? Of heb jij ervaring met de aanschaf van een elektrische auto?

  • Like 1
Link naar reactie

Nee, en ik vindt dit op dit moment nog een buitengewoon slecht idee. Ik ben vóór het verlagen van CO2 en dergelijke, maar er moeten wel goede alternatieven zijn. Om maar een paar dingen te noemen die ik toch regelmatig weer tegen kom:

  • De techniek van electrisch rijden is nog erg duur (vergelijkbare auto is electrisch veel duurder)
  • De actieradius is nog relatief beperkt (vergelijk met een diesel auto bijv. voor de veelrijders)
  • Het laden / 'tanken' kost nog relatief veel tijd (zelfs met snelladen nog minimaal 20-30 minuten --> 80%)
  • Electrische auto's mogen vaak nog weinig tot niets trekken (laat staan een caravan van 1000, 1500 KG of zelfs meer)
  • Etc.

De hele electrificering staat eigenlijk nog maar in de kinderschoenen lijkt mij. Zodra voor al die punten goede oplossingen zijn, kan je pas een datum prikken en gaan verbieden vind ik ...

Klusser - Motormuis - IT-er - Fotograaf - Gadgets liefhebber - Techneut - Nieuwsgierig - ...

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...