Ga naar inhoud

Tot welke temperatuur kan een warmtepomp gaan?


Bbg
Ga naar oplossing Opgelost door StijnHeatTransformers,

Aanbevolen berichten

L.s.,

Zo'n warmtepomp lijkt me wel interessant, alleen is ons huis 45 jaar geleden gebouwd met een conventionele CV-installatie waaronder 2 convectorputten.
ik meen dat er toen gerekend werd met 90 gr C aanvoer- en 70 gr C retourtemperatuur

Alle vloeren er uit breken beneden om er een vloerverwarming in te leggen, lijkt me geen optie.

WAT zijn de andere mogelijkheden?  grotere radiatoren? geblazen convectoren zou kunnen in de beide convectorputten - moeten er dan over de volle lengte van het verwarmingslichaam ventilatoren komen zitten? of is het voldoende om een paar van die ventilatoren er onder te monteren? Iets geheel nieuws?

In de badkamer zou ik met een IR-paneel aan het plafond aanvullend kunnen verwarmen, zolang de convector de boel maar vorstvrij houdt....

Onder de 65 graden Celsius (aanvoertemperatuur) krijg ik het hier niet goed (20 graden C) op temperatuur binnen als t buiten echt koud is.

Tot welke temperaturen kan zo'n warmtepomp goed (rendabel) gaan? (hoe hoger die temperatuur, des te minder moet ik aanvullend verwarmen)

tot de 24-11!

 

groeten

Harrie

Link naar reactie
  • Alex wijzigde de titel naar Tot welke temperatuur kan een warmtepomp gaan?
  • 2 weken later...
  • Oplossing
Op 17-11-2021 om 08:57, Bbg zei:

L.s.,

Zo'n warmtepomp lijkt me wel interessant, alleen is ons huis 45 jaar geleden gebouwd met een conventionele CV-installatie waaronder 2 convectorputten.
ik meen dat er toen gerekend werd met 90 gr C aanvoer- en 70 gr C retourtemperatuur

Alle vloeren er uit breken beneden om er een vloerverwarming in te leggen, lijkt me geen optie.

WAT zijn de andere mogelijkheden?  grotere radiatoren? geblazen convectoren zou kunnen in de beide convectorputten - moeten er dan over de volle lengte van het verwarmingslichaam ventilatoren komen zitten? of is het voldoende om een paar van die ventilatoren er onder te monteren? Iets geheel nieuws?

In de badkamer zou ik met een IR-paneel aan het plafond aanvullend kunnen verwarmen, zolang de convector de boel maar vorstvrij houdt....

Onder de 65 graden Celsius (aanvoertemperatuur) krijg ik het hier niet goed (20 graden C) op temperatuur binnen als t buiten echt koud is.

Tot welke temperaturen kan zo'n warmtepomp goed (rendabel) gaan? (hoe hoger die temperatuur, des te minder moet ik aanvullend verwarmen)

tot de 24-11!

 

groeten

Harrie

Hallo Harrie, je hebt er al goed naar gekeken. Tot welke temperaturen hebt je de 65graden aanvoer getest. Een hybride warmtepomp schakelt meestal standaard af bij 4gr buiten temperatuur. Je zou kunnen kijken wat jouw huis 'aankan' bij een aanvoer van 50graden. Houd daarbij de thermostaat svp 2 dagen op 1 temperatuur. Als het dan nog steeds niet comfortabel warm blijft zou een warmtepomp niet goed een optie. Dat zou ik eerder kijken naar isolatie mogelijkheden. Verder zijn radiator / convector ventilator best een optie zijn. 

  • Thanks 1
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...