Ga naar inhoud

AEG- L76680nwd was droogcombinatie storing code E73


Ga naar oplossing Opgelost door MauritsH,

Aanbevolen berichten

Beste HarryO,

Ik heb een vergelijkbaar probleem, de wasmachine verwarmt niet meer (ook bij het wassen), maar ook drogen werkt niet. Als ik bovenstaande uitvoer (start/pauze en Start uitstel) krijg ik E73 als foutmelding. Heb je een idee hoe ik dit het beste kan oplossen zonder dat hier heel veel kosten bij komen?

Zelf heb ik het verwarmingselement al vervangen, maakte helaas geen verschil.

Link naar reactie
Op 29-4-2019 om 09:24, HarryO zei:

Verwijder het bovenblad. Je ziet dan de droger unit zitten in de vorm van een https://services.electrolux-medialibrary.com/qu7D9Q54pubXfaPgp3tSy7R65wEVgsheKwMjY9puTfS6J/view/GIF/PSGBAP17EXX01BOD.gif. Hierop zitten een aantal temperatuur sensoren.(470,471, 480 en 481) Meet deze eens door en vermeld dan even de waarden. Volgens mij moeten 480 en 481 0 Ohm zijn en 470 en 471 rond de 5000 Ohm. Haal de slurf voorzichtig uit elkaar en maak deze goed schoon.

Ik heb de 480 en 481 doorgemeten, geven bijde 0 Ohm aan inderdaad. De 470 en 471 geven beide rond de 5.000 aan. Daarnaast heb ik het warmteelement (incl. thermometer) al vervangen. Niets lijkt te werken, ideeën? 

Link naar reactie

Welkom op de community @MauritsH

Ik heb de reacties welke je in dit oude topic en het andere topic had geplaatst, verplaatst naar dit nieuwe topic. Zo blijft het overzichtelijk. De vraag kan dan hier verder behandeld worden.

Off-topic. Leuk dat je een vraag hebt gesteld op de community. Deze maand kun je te gekke prijzen winnen door een vraag te stellen en jij maakt nu kans. Meer informatie vind je hier

Link naar reactie
  • 2 weken later...

E73 is alleen voor het niet warm worden van de droger.

E73 betekend dat of de inlaat temperatuur sensor defect is (maar die had je al gemeten en is goed) of dat het verwarmings element niet warm word omdat er of geen spanning vanuit de elektronica module komt of omdat het droger element defect is. 

Heb je het element vervangen onder in de kuip of boven in de droger unit?

Ik zie geen relatie tussen het droger element en was element, beide word apart van elkaar geschakeld.

Enige wat ik me kan bedenken is dat de waterhoogte meting niet klopt, de machine zal dan in het geheel niet verwarmen.

Rechts boven zit de nivo regelaar. Trek hier het dunne slangetje van af, blaas het slangetje goed door en zet hem weer terug.

Is er nu verschil bij het verwarmen?

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar reactie

@MauritsH je hebt dit topic niet op 'volgen' gezet. Daardoor ontvang je geen notificaties wanneer iemand reageert op dit topic. Je kunt dit doen door het vinkje aan te zetten bij 'volg topic' onder het reactie veld.

HarryO heeft hierboven een reactie geplaatst waar je hopelijk wat aan hebt. Laat je weten of het hiermee wordt opgelost?

  • Like 1
Link naar reactie
  • Oplossing
Op 5-11-2021 om 21:03, HarryO zei:

E73 is alleen voor het niet warm worden van de droger.

E73 betekend dat of de inlaat temperatuur sensor defect is (maar die had je al gemeten en is goed) of dat het verwarmings element niet warm word omdat er of geen spanning vanuit de elektronica module komt of omdat het droger element defect is. 

Heb je het element vervangen onder in de kuip of boven in de droger unit?

Ik zie geen relatie tussen het droger element en was element, beide word apart van elkaar geschakeld.

Enige wat ik me kan bedenken is dat de waterhoogte meting niet klopt, de machine zal dan in het geheel niet verwarmen.

Rechts boven zit de nivo regelaar. Trek hier het dunne slangetje van af, blaas het slangetje goed door en zet hem weer terug.

Is er nu verschil bij het verwarmen?

Beste HarryO, dank voor de tips. Heb alles geprobeerd, helaas niet gelukt. Wij hebben inmiddels een nieuwe wasmachine + droger (twee losse apparaten) besteld.

  • Like 1
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...