Ga naar inhoud

Mijn externe schijf wordt niet meer herkend


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een externe HD aangeschaft een tijd terug. Zo'n met een softcase (rubber). Helaas heb ik niet gezien, dat de mini-usb niet ondersteund werd met een extra beveiliging tegen ruw werk. De mini-usb is nu afgebroken. Ben ermee naar Informatique geweest om te vragen of zij het konden repareren. Ze hebben de connector er wel weer opgezet, maar er bleek ook een spoor gebroken te zijn (weet niet welke, doordat de connector er weer op zit). Nu zie ik op de PCB ook 5 contactputen (onderkant zogezegd) 2 links en 3 rechts. Kan ik die contactpunten (als het dat zijn) gebruiken om hieraan een usbkabel op te solderen? Het enige wat ik dan nodig heb, is een uitleg welke contactpunten op welk draad van de usbkabel moet solderen. De printplaat vervangen zou ook kunnen. Als iemand er zo'n heeft, waarvan de HD is gecrashed. printplaat moet dan nog wel goed zijn natuurlijk. Dan kan ik de HD gewoon gebruiken. of de data overzetten. of beide. :-) De HD is een miniHD. Samsung (Seagate denk ik) HM502JX 500GB Volgens mij een S2 serie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...