Ga naar inhoud

NWN Hordes of the underdark.


Aanbevolen berichten

  • Reacties 347
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    348

Weer even een On-topic Hordes of the Underdark update: http://nwn.bioware.com/underdark/index.html#news Deekin's advanture deel 2, nieuwe screenshots en: [url=http://nwn.bioware.com/underdark/creature_slaad.html]Black Slaad & White Slaad[/url] De White & Black Slaad is opvallend groter als de Red, blue en Grey Slaad die we kennen uit NWN en SoU. [img:ac2bcdb19b]http://nwn.bioware.com/_global/images/gallery/hotu_creatures/blackslaad_large.jpg[/img:ac2bcdb19b] Vooral de omschrijvingen van de White & Black slaad zijn erg grappig, vergeet die niet te lezen!
Link naar reactie
Ik had ze al gezien idd, maar ik had even geen zin om te posten. Die hitpoints van de Black Slaad :o . Stats - Black Slaad Level: Outsider 29 Hit Points: 536 :o Armour Class: 49 :o Abilities: Str 42, Dex 22, Con 38, Int 29, Wis 30, Cha 31 CR: 31 Alignment: Chaotic Neutral Special Abilities: Spells and the ability to summon other Slaad Ik vond het al klotebeesten, zeker als je er een stuk of 5/6 tegen je had, allemaal zo'n rot-Slaad erbij summonen... Dan gaat het hard :-( BTW: Die sfeerteksten zijn idd weer leuk :D :D ...
Link naar reactie
Het leuke van een slaad is wel dat als je hem verslaat dat zijn summoned slaad ook meteen weg is, wel zo handig (overigens is dat normaal volgens mij bij summoned creatures) Ik vond de Grey Slaad altijd vervelend, vooral omdat ze die Stun abbility hebben, sta je daar gestunned en wel met tig Slaad om je heen. Die White en helemaal die Black slaad zullen lastige tegenstanders worden, die stats van de black slaad zijn behoolijk indrukwekkend.
Link naar reactie
Och als je zelf Lvl 31 bent dan zal het wel weer meevallen ... zolang ie alleen is ;) Bij die slaad (en andere figuren met soortgelijke vaardigheden) was idd m'n taktiek altijd de 'echte' te pakken en die 'summoned creatures' zo veel mogelijk te negeren. btw : er zijn drankjes, items & spreuken tegen 'stun'-abilities, dus als je daar op let dan stelt het niet zo heel veel voor. Het knockdown/trip-effect vind ik zelf veel linker omdat je daarvoor veel punten in moet investeren terwijl je meestal die punten op andere plaatsen veel beter kunt gebruiken.
Link naar reactie
Clarity (1st lvl Bard / 3rd Lvl Cleric, Sorcerer, Wizard) werkt tegen 'stun', 'Confusion', etc. Ik weet zeker dat er potions & scrolls voor te krijgen zijn, maar of er andere items zijn weet ik zo niet. Enige nadeel is dat het een vrij korte duur heeft. Freedom (als in de cloak) werkt alleen tegen paralysis (zeer handig bij spinnen-gevechten & andere creatures met web als spreuk).
Link naar reactie
[quote:99062eb274="Red Dragon"]Die tactiek pas ik doorgaans ook toe bij de Slaad. wat de stun betreft, een Cloack of Freedom werkt niet iig. Freedom werkt tegen Web, Entangle en Paralyze. Ik weet zo even niet wat tegen Stun en daze werkt. iets van Mind Blank of zo?[/quote:99062eb274] De spreuk 'freedom' werkt wel tegen stun: Freedom Abjuration Level: Sor/Wiz 9 Components: V, S Casting Time: 1 action Range: See text Target: One creature Duration: Instantaneous Saving Throw: None Spell Resistance: Yes The subject is freed from spells and effects that restrict his movement, including entangle, hold, imprisonment, paralysis, petrification, sleep, slow, stunning, temporal stasis, and web. To free someone from imprisonment, you must know his name and background, and you must cast this spell at the spot where he was entombed. (D&D 3.0 Players Handbook pag. 206) Dus je zou zeggen dat een cloak, ring of potion of freedom ook zou moeten werken. Maar ik neem aan dat je spreekt uit ervaring, Dragon? Heb je potion of clarity al eens geprobeerd?
Link naar reactie
de spreuk "Freedom" is heel wat anders dan een Cloack of freedom. de spreuk Freedom is een level 9 spreuk (gebruikte ik wel eens in Baldur's gate 2 als iemand Imprisonment had gedaan) De cloack of freedom werkt zoals ik al zei tegen: Paralyze, Web en Entagle. Potion of clarity werkt wel vermoed ik. tot nu toe was een hoge Saving throw ook voldoende :)
Link naar reactie
maar op die saving throw heb je niet echt invloed (meer dan een +3 enhancement heb ik niet gezien), bovendien weet je bij clarity zeker dat het werkt en heeft een bard/cleric/sorcerer er in geval van nood zo veel bij de hand als z'n level hem toestaat. Freedom (spreuk) mag dan wel helpen, maar aangezien je toch wel wat beters hebt dan zo'n utility-spreuk op dat level. 't is trouwens een spreuk die niet eens in NWN voor komt. Daarnaast is het 'maar' een spel om te gebruiken *nadat* je dat effect op je hebt gehad (en het is een instant-effect !!!). Clarity daarentegen werkt preventief.
Link naar reactie
[quote:518c544989="JaFO"] Freedom (spreuk) mag dan wel helpen, maar aangezien je toch wel wat beters hebt dan zo'n utility-spreuk op dat level. 't is trouwens een spreuk die niet eens in NWN voor komt. Daarnaast is het 'maar' een spel om te gebruiken *nadat* je dat effect op je hebt gehad (en het is een instant-effect !!!). Clarity daarentegen werkt preventief.[/quote:518c544989] Weet ik, maar ik dacht dat als je een cloak of ring hebt met hetzelfde effect als de spreuk 'freedom', wat ik dacht dat de cloak of freedom had, dan zou je dus constant de voordelen van 'freedom' ondervinden. Helaas is dit niet zo. Ik heb de cloak of freedom trouwens niet gezien in SoU, ik heb wel een cloak of arachnide (die geeft immuniteit tegen web en +2 tegen poison.) Wel grappig trouwens: De spreuk 'freedom' komt inderdaad niet voor in NWN, maar de spreuk 'clarity' zie ik weer niet in het D&D Playershandbook staan. Ik denk dat Bioware het scala spreuken heeft aangepast aan wat handig was in NWN. Als dief/shadowdancer had ik niet de beschikking over spreuken dus heb ik maar potions of clarity aangeschaft, want ik werd regelmatig gestunned en niet alleen door slaads.
Link naar reactie
Heren weer veel nieuws op http://nwn.bioware.com/underdark/index.html#news Deekin's Big Adventure Part 3 is uit. Nieuw monster: Eyeball [img:ae624cf6cf]http://www.planetbaldursgate.com/mridalmn/nwn//eyeball.jpg[/img:ae624cf6cf] [list:ae624cf6cf]AC: 17 Hit Points: 5 Abilities: Str 6 Dex 16 Con 9 Int 3 Wis 10 Char 10 CR: 2 Alignment: Neutral Evil Class: 1 Aberration Special Abilities: Eyestalk ray attack Known for causing a lot of embarrassing running and screaming in seasoned adventures who mistake this monster for its soul-devouring older cousin the Beholder, it is much less powerful and should not be feared by veterans of the deep dungeon. Intrepid mages can even take along an Eyeball as a familiar![/list:u:ae624cf6cf] Geen krachtig monster maar wel cool :) Er zijn ook 3 nieuwe feats bekend: [list:ae624cf6cf]Epic Damage Reduction I Type of Feat: General Prerequisite: 21st level, Con 21+ Specifics: The character gains damage reduction 3/-. Use: Automatic. Epic Damage Reduction II Type of Feat: General Prerequisite: Epic Damage Reduction I Specifics: The character gains damage reduction 6/-. Use: Automatic. Epic Fortitude Type of Feat: General Prerequisite: 21st level Specifics: The character gains a +4 to all Fortitude saves. Use: Automatic. Epic Skill Focus Type of Feat: General Prerequisite: 21st level, 20 ranks in the chosen skill. Specifics: The character gains a +10 on all skill checks with the chosen skill. Use: Automatic. Bane of Enemies Type of Feat: Class Prerequisite: 21st level. Specifics: Any weapon the character wields against any of their favored enemies is treated as a bane weapon for that creature type (+2 to hit and it deals +2d6 damage). Use: Automatic. Improved Combat Casting Type of Feat: Spell Prerequisite: 21st level, Combat Casting, Concentration 25+ ranks Specifics: The character does not incur attack of opportunity for casting spells while threatened. Use: Automatic. [/list:u:ae624cf6cf] Die Epic Damage Reduction II is erg prettig :) En Bane of Enemies lijkt me ook handig. Last but not least, de transactie tussen dag en nacht. Dit moet je even zien, klik [url=http://nwn.bioware.com/_global/images/gallery/hotu_screens_1/hordespanorama.jpg]hier[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...