Ga naar inhoud

NWN Hordes of the underdark.


Aanbevolen berichten

:oops: Stom, ik heb de FM wel gelezen, maar was me gewoon niet opgevallen dat het kon (overheen gelezen), ik wist dat het bij het orgineel niet kon, was al verbaasd dat het bij SoU wel kon. Ik ga het zo spoedig mogelijk uitproberen, zo word je henchman wel een stuk bruikbaarder. Deekin loopt bij mij dus nog steeds met de zelfde oude brakke spullen rond als vanaf het begin.
Link naar reactie
  • Reacties 347
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    348

LOL ... een van de eerste dingen die ik tijdens het spel deed was ervoor zorgen dat m'n henchman wat beter wapens & armour had. De oude methode was wat mij betreft te beperkt, maar de nieuwe variant vind ik zelf weer wat te veel van het goede. Het wordt te veel 'babysitten' en daarnaast had ik de neiging om de huurling te misbruiken als een pak-ezel (iets dat ik van Dungeon Siege leuk vond).
Link naar reactie
[quote:a094ae4e74="Hu'uruun"][quote:a094ae4e74="JaFO"]ja idd met die verdwijnende muren. Ik vermoed dat het ook de combinatie van R8500 & NWN is geweest. Er schijnen wel meer performance problemen te zijn geweest, maar in dat level had ik er echt last van. Achteraf had ik idd al eerder aan die stone-to-flesh optie moeten denken toen dat van die medusa duidelijk werd. :( Ik had die dwerg, Deekin was wel grappig kwa commentaar, maar hij lag veel te gauw plat :([/quote:a094ae4e74] Toch had mijn 8500 er geen last van... Met welke instellingen speelde je nou? Btw: Mijn Henchman was die dwerg (ben d'r naam even kwijt), die was Cleric/Thief. Handig tegen traps én handing vanwege haar healende spreuken. Ook kon ze nog een aardig robbertje vechten :-).[/quote:a094ae4e74] Ik had ook last van verschrikkelijke vertraging op dat level. Mijn videokaart is een GF 4 Ti4200. Ik heb alle videofranje uitgezet en ook wat gespeeld met de geluidsinstelling van NWN, maar dat scheelde nog weinig. Uiteindelijk in DXdiag wat dingen uitgezet en weer aan (start>uitvoeren>dxdiag>beeldscherm>DirectDraw-versnelling uitschakelen en gelijk weer inschakelen(NIET eerst booten!!!). Dit schijnt er voor te zorgen dat DirectX en de drivers van de videokaart weer op elkaar aansluiten; Het fijne weet ik er niet van, zoek daarvoor even in het forum van bioware ([url]http://nwn.bioware.com/forums/viewforum.html?forum=49[/url] ) en toen werd het wel iets beter. . Ik was blij dat ik het level achter me kon laten. Ik ben momenteel trouwens een vrouwelijke elf lvl 7 rogue lvl 5 shadowdancer en ga zo the temple of the winds binnen voor de finale. Als helper heb ik die vrouwelijke dwerg rogue lvl1 cleric lvl9 (of 10?). Erg handig met al die ondoden. Ik heb geen cent uitgegeven aan equipment voor haar, gewoon alles gegeven wat ik niet kon of mocht gebruiken; blackguard armour en helm en een of ander warhammer. Op naar Hordes of the Underdark!!
Link naar reactie
Als ie alle wapens & items verkocht heeft die ie kon 'vinden' plus daarbij ook werkelijk alle beesten, npc's & queestes heeft afgemaakt zou ie best zover kunnen komen qua geld :) Daarnaast kun je met de botten van skeletten een val maken en die vervolgens verkopen ... dat levert al meer geld op dan dat ene goudstuk voor die vinger. Voor alle andere items geld hetzelfde. Daarnaast helpt een vriendelijke relatie met de verkoper ook wat bij het verkopen & kopen van items :) Items & spreuken die je appraise-skill, intelligence & je charisma verbeteren zijn verdomd handig hiervoor ... Of anders begin je in de officieele campagne, verzamelt wat experience en exporteer dat karakter voor gebruik in HotU ...
Link naar reactie
nee, serieus. Het aantal vijanden wordt meer en sterker. Exporteer/save je kar. maar eens en start NWN opnieuw met je geëxporteerde kar. In hoofdstuk 1 zal je in de wijk met zombies geen weak zombie meer tegen komen, maar allemaal sterkere soorten. Probeer het maar. Hetzelfde geld ook voor de gevangenis-wijk met boefjes. En om het nog gekker te maken: je krijgt als level 20 kar. ook minder ervaringspunten voor elke kill die je maakt. Alleen vijanden die heel heftig zijn leveren dan nog punten op.
Link naar reactie
Je krijgt inderdaad minder XP naarmate je in verhouding tot je tegenstander sterker bent, dat vind ik erg goed gedaan van de 3th edtion AD&D rules. Persoonlijk zou ik nooit 10x met de zelfde character NWN uitspelen, beetje saai, ik doe het liever met een andere nieuwe character, veel verassender omdat je problemen dan op een andere manier moet aanpakken. Ik ben geen Power player zoals Big staal, meer een echte role player. Power player = iemand de zoveel mogelijk geld wil en zo hoog mogelijke level en zo best mogelijke Equipment Role Player = Iemand die zo goed mogelijk zijn rol wil spelen lettende op Alaigment, ras en classe, je gaat dan helemaal op in het avondtuur, experience points is leuk maar een bijzaak.
Link naar reactie
Er valt zelfs mischien een serieuze discussie te voeren of t nut van een hogere class niet komt te vervallen als je toch sterkere/taaiere tegenstanders krijgt. Hoewel je sterker bent, blijkt volgens Bigstaal verhoudingsgewijze je tegenstanders evenredig sterker te worden: ergo, wat heeft upgraden voor zin? Het gehele systeem begint dan toch te wankelen, of niet?
Link naar reactie
Iemand die altijd de beste spullen wil verzamelen heet 'Munchkin' in vaktermen ;) 't zit in ieder geval in dezelfde familie als de 'powergamer' // El-Broosha Als je als lvl 20 karakter aan de originele campagne begint zul je idd voor een deel andere (sterkere) monsters zien. De uitzondering zijn de geplande encounters, maar dan geld dat de moeilijkheidsgraad van het encounter/queeste er voor zorgt dat je gewoon minder XP's krijgt. Als lvl 20+ door het 'oude' avontuur wandelen zal niet echt leuk zijn. Maar een avontuur dat gericht is op lvl 20+ kan/moet dan juist dingen gebruiken die alleen vanaf dat niveau mogelijk zijn. Dat probleem zie je niet alleen bij rpg's. Ook tv-series, superhelden & films hebben er last van ... Naar mate de serie 'ouder' wordt en de tegenstanders 'fantastischer' worden wordt het gewoon stukken moeilijker om het nog leuk te houden.
Link naar reactie
Dat klopt inderdaad, ik heb gisteren NWN SoU uitgespeeld, en ben toen weer opnieuw begonnen met de zelfde character; Level 6 fighter/Level 1 Sorcerer/Level 6 Arcane Archer (een level 13 Character dus) Er komen wel meer tegenstanders en iets zwaardere in Chapter 1 maar met " Greater Cleave " hak je er doorheen alsof het niets is. Best wel saai dus. De "boss" monsters in chapter 1 stellen ook niets meer voor, de hill giant (de de dwerg vrouw ontvoerd) was zo gevloerd en de vrouw die onder de Gnoll cave woont was ook zo uitgeschakeld, zonder dat ik het verzwakkende middel van de draak gebruikte. Ik heb nog niet tegen een draak gevochten met deze character maar ik verwacht dat ook dat niet al te moeilijk word in chapter 1. Het overnieuw spelen met een hoge level character is dus niet veel aan. Laat NWN HotU maar komen!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...