anoniem Geplaatst: 5 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2003 :oops: Stom, ik heb de FM wel gelezen, maar was me gewoon niet opgevallen dat het kon (overheen gelezen), ik wist dat het bij het orgineel niet kon, was al verbaasd dat het bij SoU wel kon. Ik ga het zo spoedig mogelijk uitproberen, zo word je henchman wel een stuk bruikbaarder. Deekin loopt bij mij dus nog steeds met de zelfde oude brakke spullen rond als vanaf het begin. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2003 LOL ... een van de eerste dingen die ik tijdens het spel deed was ervoor zorgen dat m'n henchman wat beter wapens & armour had. De oude methode was wat mij betreft te beperkt, maar de nieuwe variant vind ik zelf weer wat te veel van het goede. Het wordt te veel 'babysitten' en daarnaast had ik de neiging om de huurling te misbruiken als een pak-ezel (iets dat ik van Dungeon Siege leuk vond). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2003 Bij het orgineel veranderde de outfit en equipment van je hechman naarmate deze in lever omhoog ging, dat was op zich ook wel makkelijk, hij had altijd redelijke spullen bij zich, nu ben je meer geld kwijt wil je je henchman fatsoenlijk equipen. maar ik vind dat wel beter. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 6 november 2003 [quote:a094ae4e74="Hu'uruun"][quote:a094ae4e74="JaFO"]ja idd met die verdwijnende muren. Ik vermoed dat het ook de combinatie van R8500 & NWN is geweest. Er schijnen wel meer performance problemen te zijn geweest, maar in dat level had ik er echt last van. Achteraf had ik idd al eerder aan die stone-to-flesh optie moeten denken toen dat van die medusa duidelijk werd. :( Ik had die dwerg, Deekin was wel grappig kwa commentaar, maar hij lag veel te gauw plat :([/quote:a094ae4e74] Toch had mijn 8500 er geen last van... Met welke instellingen speelde je nou? Btw: Mijn Henchman was die dwerg (ben d'r naam even kwijt), die was Cleric/Thief. Handig tegen traps én handing vanwege haar healende spreuken. Ook kon ze nog een aardig robbertje vechten :-).[/quote:a094ae4e74] Ik had ook last van verschrikkelijke vertraging op dat level. Mijn videokaart is een GF 4 Ti4200. Ik heb alle videofranje uitgezet en ook wat gespeeld met de geluidsinstelling van NWN, maar dat scheelde nog weinig. Uiteindelijk in DXdiag wat dingen uitgezet en weer aan (start>uitvoeren>dxdiag>beeldscherm>DirectDraw-versnelling uitschakelen en gelijk weer inschakelen(NIET eerst booten!!!). Dit schijnt er voor te zorgen dat DirectX en de drivers van de videokaart weer op elkaar aansluiten; Het fijne weet ik er niet van, zoek daarvoor even in het forum van bioware ([url]http://nwn.bioware.com/forums/viewforum.html?forum=49[/url] ) en toen werd het wel iets beter. . Ik was blij dat ik het level achter me kon laten. Ik ben momenteel trouwens een vrouwelijke elf lvl 7 rogue lvl 5 shadowdancer en ga zo the temple of the winds binnen voor de finale. Als helper heb ik die vrouwelijke dwerg rogue lvl1 cleric lvl9 (of 10?). Erg handig met al die ondoden. Ik heb geen cent uitgegeven aan equipment voor haar, gewoon alles gegeven wat ik niet kon of mocht gebruiken; blackguard armour en helm en een of ander warhammer. Op naar Hordes of the Underdark!! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 7 november 2003 Ik vind het juist leuk om de spullen op een zo tactisch mogelijke manier te verdelen. En wat geld betreft heb ik meer dan 100.000 goudstukken. Even snel een hoop dure ringen kopen voor je je character exporteert en je begint HotU als een rijk man. :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 7 november 2003 100.000 gold? waar haal je dat vandaan, zoveel heb ik nog niet vergaard. Overigens speel ik HoU weer met een nieuwe character dus als arm man :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 7 november 2003 Als ie alle wapens & items verkocht heeft die ie kon 'vinden' plus daarbij ook werkelijk alle beesten, npc's & queestes heeft afgemaakt zou ie best zover kunnen komen qua geld :) Daarnaast kun je met de botten van skeletten een val maken en die vervolgens verkopen ... dat levert al meer geld op dan dat ene goudstuk voor die vinger. Voor alle andere items geld hetzelfde. Daarnaast helpt een vriendelijke relatie met de verkoper ook wat bij het verkopen & kopen van items :) Items & spreuken die je appraise-skill, intelligence & je charisma verbeteren zijn verdomd handig hiervoor ... Of anders begin je in de officieele campagne, verzamelt wat experience en exporteer dat karakter voor gebruik in HotU ... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2003 Ik heb NWN 3x gespeeld. Als je voordat je exporteerd dure goederen koopt (bijv. ringen en kettingen), wordt je elke keer steeds rijker. Na 10x NWN spelen zou je zo'n beetje miljonair moeten zijn :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2003 [quote:981ef1e43b="bigstaal"]Ik heb NWN 3x gespeeld. Als je voordat je exporteerd dure goederen koopt (bijv. ringen en kettingen), wordt je elke keer steeds rijker. Na 10x NWN spelen zou je zo'n beetje miljonair moeten zijn :)[/quote:981ef1e43b] Dat vind ik persoonlijk een beetje lame manier van geld verdienen... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2003 NWN 10x spelen is een hele klus. Daar mag best wat tegenover staan :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2003 Mjah, puur in tijd is dat wel een klus ja, maar qua moeilijkheid(sgraad) is het een eitje. Zeker met een lvl 20 mage ofzoiets... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2003 De moeilijkheidsgraad van het spel groeit wel met je karakter mee. Als level 1 kar. moet je bijv. een paar weak zombies afmaken. Als je als level 20 kar. het spel overnieuw speelt zal je nu met hordes zombie lords geconfronteerd worden (maar dat zal de pret niet drukken :) ). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2003 Zit je te dollen? Wil je beweren dat het aantal NPC's groeit naarmate je start met een hoger level? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2003 nee, serieus. Het aantal vijanden wordt meer en sterker. Exporteer/save je kar. maar eens en start NWN opnieuw met je geëxporteerde kar. In hoofdstuk 1 zal je in de wijk met zombies geen weak zombie meer tegen komen, maar allemaal sterkere soorten. Probeer het maar. Hetzelfde geld ook voor de gevangenis-wijk met boefjes. En om het nog gekker te maken: je krijgt als level 20 kar. ook minder ervaringspunten voor elke kill die je maakt. Alleen vijanden die heel heftig zijn leveren dan nog punten op. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2003 Je krijgt inderdaad minder XP naarmate je in verhouding tot je tegenstander sterker bent, dat vind ik erg goed gedaan van de 3th edtion AD&D rules. Persoonlijk zou ik nooit 10x met de zelfde character NWN uitspelen, beetje saai, ik doe het liever met een andere nieuwe character, veel verassender omdat je problemen dan op een andere manier moet aanpakken. Ik ben geen Power player zoals Big staal, meer een echte role player. Power player = iemand de zoveel mogelijk geld wil en zo hoog mogelijke level en zo best mogelijke Equipment Role Player = Iemand die zo goed mogelijk zijn rol wil spelen lettende op Alaigment, ras en classe, je gaat dan helemaal op in het avondtuur, experience points is leuk maar een bijzaak. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2003 Er valt zelfs mischien een serieuze discussie te voeren of t nut van een hogere class niet komt te vervallen als je toch sterkere/taaiere tegenstanders krijgt. Hoewel je sterker bent, blijkt volgens Bigstaal verhoudingsgewijze je tegenstanders evenredig sterker te worden: ergo, wat heeft upgraden voor zin? Het gehele systeem begint dan toch te wankelen, of niet? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2003 Precies daarom vind ik het ook niet leuk om een "power Player" te zijn, dan word het vanzelf saai, dan kan je net zo goed Diablo 2 of Dungeon Siege spelen, dat zijn echte Power player RPG's Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2003 Ach, ik doe van allebei iets. Ik heb graag de beste spullen, omdat ik anders altijd het gevoel heb dat ik iets mis... Hoog lvl is ook leuk, maar hoeft niet persé. Voor de rest ben ik een grote fan van roleplaying, daarom ben ik ook zo tevreden met verhaal van SoU (en niet met dat van NWN zelf)... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2003 Iemand die altijd de beste spullen wil verzamelen heet 'Munchkin' in vaktermen ;) 't zit in ieder geval in dezelfde familie als de 'powergamer' // El-Broosha Als je als lvl 20 karakter aan de originele campagne begint zul je idd voor een deel andere (sterkere) monsters zien. De uitzondering zijn de geplande encounters, maar dan geld dat de moeilijkheidsgraad van het encounter/queeste er voor zorgt dat je gewoon minder XP's krijgt. Als lvl 20+ door het 'oude' avontuur wandelen zal niet echt leuk zijn. Maar een avontuur dat gericht is op lvl 20+ kan/moet dan juist dingen gebruiken die alleen vanaf dat niveau mogelijk zijn. Dat probleem zie je niet alleen bij rpg's. Ook tv-series, superhelden & films hebben er last van ... Naar mate de serie 'ouder' wordt en de tegenstanders 'fantastischer' worden wordt het gewoon stukken moeilijker om het nog leuk te houden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2003 Dat klopt inderdaad, ik heb gisteren NWN SoU uitgespeeld, en ben toen weer opnieuw begonnen met de zelfde character; Level 6 fighter/Level 1 Sorcerer/Level 6 Arcane Archer (een level 13 Character dus) Er komen wel meer tegenstanders en iets zwaardere in Chapter 1 maar met " Greater Cleave " hak je er doorheen alsof het niets is. Best wel saai dus. De "boss" monsters in chapter 1 stellen ook niets meer voor, de hill giant (de de dwerg vrouw ontvoerd) was zo gevloerd en de vrouw die onder de Gnoll cave woont was ook zo uitgeschakeld, zonder dat ik het verzwakkende middel van de draak gebruikte. Ik heb nog niet tegen een draak gevochten met deze character maar ik verwacht dat ook dat niet al te moeilijk word in chapter 1. Het overnieuw spelen met een hoge level character is dus niet veel aan. Laat NWN HotU maar komen! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen