Ga naar inhoud

-= Nieuwe generatie videokaarten topic deel 13 =-


Aanbevolen berichten

[quote:466a83b614="Vandread"][quote:466a83b614="r.marijnissen"]Hier bij de eerste plaatjes van de x1900 ofwel r580 http://www.hkepc.com/bbs/viewthread.php?tid=528266[/quote:466a83b614] Jij hebt ook altijd alleen maar linkjes in dit topic lijkt het wel :P en ik denk dat 80% van de kijkers in dit topic die toch wel gezien heeft ^^ Nofi etc he ;)[/quote:466a83b614] Dit is het nieuwe videokaarten topic en er staat nog geen link naar. Maak van die 80% maar 4%. afgifte topic =28-12-2005. uhh ja dan heeft echt 80% die link al gevonden :-? . Grappig om te zien dat jij altijd als ik zon link zet die net nieuw is begint over: Die heeft iedereen al gezien. Er zijn er genoeg die zon link op prijs stellen zeker als ie net vrij komt op een site. Ik geef geen link van een al 6 maande oud artikel maar eerder 2 dagen. Dus ...... beetje onzinnig mischien? :wink:
Link naar reactie
  • Reacties 326
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    327

[quote:0577415824="Vandread"]Goh ik dacht dat dit een discussie topic was ;) Vandaar m'n reactie. En ik geef zelden commentaar op die links die je post :roll: Ben benieuwd of ATI al een beetje voorraad heeft opgebouwd van de x19[/quote:0577415824] Oke dan zeg ik niks maar het kwam wat aanvallend over. Sommige houden zich met dit topic op de hoogte dus dan leek me zon link wel op zijn plaats. Of ze al wat voorraad hebben opgebouwd daar ben ik ook benieuwd naar. Dan is het ook veel intresanter om zon dure nieuwe kaart te kopen. De vga ontwikkeling gaat al mega hard maar nu een net goed verkrijgbare x18 kopen terwijl je mischien al over korte tijd een x19 kan kopen. Want de opvolger van de x18 komt door zijn vertraging veel sneller dan dan dat er een opvolger voor de x19 zal komen mits hij optijd wordt geleverd. Ben je toch wat langer de snelste :D . De tijd zal het leren. 8)
Link naar reactie
[quote:84f4e9cb7b="Sander1337"]Komen dr ook nog een keer onboard videokaarten met SM3.0 onsteuning?[/quote:84f4e9cb7b] Als je lang genoeg wacht vast wel, maar ik denk niet dat dit een prioriteit is. Onboard is toch meestal bedoelt voor office toepassingen etc en niet voor games waar practisch altijd toch een andere videokaart voor word gekocht.
Link naar reactie
Nee hoogstwaarschijnlijk niet, onboard videokaart zijn er om te besparen op de hardware voor een normaal videokaartje die je voor bv office toepassingen gebruikt. Tevens zou een onboard kaart waar op gegamed zou worden weer extra warmte genereren wat dan ook weer verwerkt moet worden wat weer niet kostenbesparend werkt ;) Waarom komt het er niet? Er is geen markt voor, mensen kopen toch wel een agp/peg videokaart als ze willen gamen.
Link naar reactie
Ik neem aan dat als die kaarten er wel zouden zijn en goed presteren tov de losse kaarten, en omdat ze geintegreerd in mobo zijn goedkoper worden icm moederboord, dus onboard vga = goedkoper dan zelfde VGA los + mobo los, zou het misschien toch wel een markt kunnen worden? En komt er ook nog een keer een soort van SLI tussen onboard en losse videokaart, zoals je nu al bij de XPRES200 een soort van hebt, maar dan echt dat de kaarten kracht delen/splitsen....?
Link naar reactie
Tja op die manier wordt het misschien wel goedkoper ja, maar of de fabrikanten van videokaarten hier op zitten te wachten? :lol: Daarbij denk ik net zoals Vandread dat het gewoon niet zal gebeuren vanwege de simpele redenen dat een onboard videokaart is bedoeld als goedkoop en voor systemen waarin niet veel videopower nodig is.
Link naar reactie
Onboard gpu's zijn nooit erg sterk geweest.... is er een markt voor? Blijkbaar niet anders hadden ze het al lang gevonden ;) Ze komen met de gekste dingen, maar dat niet.... het is ook niet boeiend, je betaald dan een meer voor een mainboard, ingewikkelde onboard gpu's integreren kost alleen maar weer meer voor iets waar de gamers toch niet op zitten te wachten, die kopen voor een tientje meer wel een losse kaart. Maar voor bedrijven die 1000 pc's kopen is een tientje besparen per pc wel interesant.
Link naar reactie
[quote:459166b221="Vandread"]Bespaar? Wie zegt dat: -je koopt een duurder mainboard -vga kaart kan je weer verkopen -nieuwe kaart kost dus alleen maar extra?[/quote:459166b221] tock is het duurder, als je dan later een extra videokaart koopt dan zitdie betere onboard chip (en duurdere) dan maar op je mainboard wonder enig nut, kunt hem moeilijk lossolderen en vrkopen he , evenals het RAM geheugen probleem, je kunt moeilijk nog eens extra (heel snel) ram geheugen monteren op het mobo, dit zou veel teveel geld kosten en je moederbord zou bijna verdubbelen in prijs . de laatste jaren hebben eigenlijk het omgekeerde uitgewezen, men steekt gewoon geen onboard videochips meer op jet mobo
Link naar reactie
[quote:a9db54933f="tomtom137"]Wat is het overigens stil geworden rondom de 7800GS! Komt deze op de G70-core of G71?[/quote:a9db54933f] komt die ook nog?? bruut, komt erook nog een keer een GeForce 7600GT ofzo?? oh en over dat onboard videokaarten gezeik, om dr maar weer over verder te gaan:P, kunnen ze het niet zo doen dat je net als bij een processor de GPU kan vervangen, gewoon op een losse socket, die klik je dan gewoon zo in je moederbord, gewoon een GPU met geheugen dr los bij, zo als een soort van DPS kaartje, das wel aanzienlijk goedkoper, en dan de rest op het moederbord integreren.
Link naar reactie
[quote:d83a420d8b="Sander1337"][quote:d83a420d8b="tomtom137"]Wat is het overigens stil geworden rondom de 7800GS! Komt deze op de G70-core of G71?[/quote:d83a420d8b] komt die ook nog?? bruut, komt erook nog een keer een GeForce 7600GT ofzo?? oh en over dat onboard videokaarten gezeik, om dr maar weer over verder te gaan:P, kunnen ze het niet zo doen dat je net als bij een processor de GPU kan vervangen, gewoon op een losse socket, die klik je dan gewoon zo in je moederbord, gewoon een GPU met geheugen dr los bij, zo als een soort van DPS kaartje, das wel aanzienlijk goedkoper, en dan de rest op het moederbord integreren.[/quote:d83a420d8b] Daar heeft al eens een artikel over gestaan in tweakers nieuws brief. Alleen dan niet op de mobo maar een losse vga kaart waar je verschillende gpu,s en geheugen op kunt drukken. Ze waren er toen mee aan het ontwikkelen. Verder nooit niks meer van gelezen/gehoord. Voor op een mobo lijkt het me grappig maar een losse vga kaart niet. Omdat een nieuwe gpu erop dan wel met de oude kaart moet werken. Van de x18 naar de x19 serie wordt ook niet alleen de gpu vervangen. Gewoon omdat de kaart betere condensatoren etc etc krijgt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...