Ga naar inhoud

Windows 8 een vooruitgang?


anoniem

Aanbevolen berichten

Meer om mijn persoonlijke mening te ventileren en die van anderen te weten te komen: Ben je net gewend aan Windows 7, welke al een behoorlijke impact had op gebruikersmogelijkheden binnen het systeem t.o.v. XP, krijg je een Teletubby venster voorgeschoteld met (vlg. "horen zeggen"; dus geen eigen ervaring) nog minder technische mogelijkheden en rechten als gebruiker. Eerlijk gezegd moet ik er nu nog niet aan denken om te switchen van Win7 naar Win8. Windows 7 bevalt me nog prima! Sterker nog: ik heb ook nog 2 XP machines staan waar ik regelmatig gebruik van maak en waar ik nog geen beperkingen ondervonden heb. Weet iemand overigens of er methodes zijn om in Win8 dat Teletubby venster (heet dat geen "Metro"?) om te zetten naar de wat bekendere interface? Dat geneuzel met die "tegels" lijkt me absoluut niks! Ligt dat aan het feit dat ik langzamerhand bij de "oudere garde" hoor, of zijn er meer die hier liever iets anders hadden gezien?
Link naar reactie
Er zijn diverse programma's die de metro interface omzeilen in enige mate mogelijk maken, bijvoorbeeld Classic Shell. De "metro" interface is idd wennen, maar heeft zeker wel toekomst en zo zijn voordelen. De kracht gaat hem vooral zitten in de uniforme interface over alle mogelijke apparaten en over en altijd je data beschikbaar via deze zelfde interface. Dit sluit volledig aan op hoe de nieuwe generatie (zogenaamde generatie Y, mensen geboren eind jaren 70 t/m 2000) met hedendaagse technologie omgaat. Tja of je dan bij de oude gaarde hoort weet ik niet. Technologies ontwikkelingen gaan razendsnel en dit soort wijzigingen horen daar ook bij. Helaas kunnen de meeste mensen niet zo goed tegen al die grote wijzigingen, dus er ontstaat nogal snel een soort van natuurlijk weerstand. Microsoft weet dit ook wel en Windows 8 is gewoon een tussen versie die volop kritiek krijgt te voorduren. In de volgende versie hoor je niemand meer over de metro interface, zijn er voldoende kwaliteits apps en de kinderziektes er uit en dan is het ineens geweldig OS. Daarnaast heeft Microsoft helaas het vermogen dit systeem de markt op te drukken, mensen zullen namelijk ook niet heel snel overstappen op een MAC of Linux, daar zitten ook allemaal haken en ogen aan.
Link naar reactie
Ja, wat is vooruitgang. Windows 7 voldoet nog steeds voor mij. Totdat er weer zoveel updates komen, en windows 7 niet meer vooruit te branden is. De fabrikanten van software en hardware zorgen er m.i. wel voor dat er steeds vraag (noodzaak) blijft naar hun produkten. Ik heb nog een oude laptop met windows xp. Toen ik hem kocht met dezelfde xp was ie snel. Draai ik nu dezelfde software , dus alleen internet, is ie erg ,erg traag. Zelfs het opstarten. Het enige wat er is verandert is de vele windows updates. Als je van doemdenken houdt, zou je haast denken dat ze windows traag maken om de vraag naar hun nieuwe versie te genereren en te waarborgen. ... Of zie ik dit nu erg zwart wit? :wink: Dus nog maar even geen windows 8.
Link naar reactie
Ja, wat is vooruitgang. Windows 7 voldoet nog steeds voor mij. Totdat er weer zoveel updates komen, en windows 7 niet meer vooruit te branden is. De fabrikanten van software en hardware zorgen er m.i. wel voor dat er steeds vraag (noodzaak) blijft naar hun produkten. Ik heb nog een oude laptop met windows xp. Toen ik hem kocht met dezelfde xp was ie snel. Draai ik nu dezelfde software , dus alleen internet, is ie erg ,erg traag. Zelfs het opstarten. Het enige wat er is verandert is de vele windows updates. Als je van doemdenken houdt, zou je haast denken dat ze windows traag maken om de vraag naar hun nieuwe versie te genereren en te waarborgen. ... Of zie ik dit nu erg zwart wit? :wink: Dus nog maar even geen windows 8. Sorry voor de dubbele post. (Het tabletje reageert wat trager op bevestigen., en dan moet je niet 2x drukken...).
Link naar reactie
Leuk, die verschillende reacties. Wat betreft het item "snelheid": zoals ik al meldde heb ik ook nog 2 XP systemen staan. 1x XP Pro (Tower), 1x XP Home (Laptop). Die XP Pro is ongelofelijk snel, zowel met opstarten als met Internet. Het systeem (zoals ook al mijn andere systemen) is volledig bijgewerkt. Maar zelfs mijn snelle Win7 Pro systeem kan er niet aan tippen. Alles is dus relatief. "Niet meer vooruit te branden" is bij mij een onbekend fenomeen. Ik heb tot nu toe nooit, met geen enkel systeem, een vermindering in snelheid in prestaties en snelheid waar kunnen nemen. Misschien heb ik altijd geluk gehad, maar ik heb "zelfs" een Win ME systeem 6 jaar prima aan de praat kunnen houden. Maar prettig om te weten dat die "Classic Shell" (is/was er ook voor Win7 overigens) ook korte metten kan maken met die Metro interface. Ik hoop dat de gebruiker nog wat in te brengen heeft m.b.t. het systeem.
Link naar reactie
[quote:0ee822f4aa="f.ramaekers"]Ja, wat is vooruitgang. ...... Ik heb nog een oude laptop met windows xp. Toen ik hem kocht met dezelfde xp was ie snel. Draai ik nu dezelfde software , dus alleen internet, is ie erg ,erg traag. Zelfs het opstarten. ...........[/quote:0ee822f4aa]Is wel herkenbaar. Wat ons telkens enorm helpt, is af en toe kritisch te kijken naar de lijst van programma's en toepassingen die in de opstartlijst staan. Voor zeker het grootste deel onnodig, maar ze sluipen er bij gebruik van die toepassingen geleidelijk in. Even verwijderen (met msconfig) en we merken een niet geringe verbetering.
Link naar reactie
Je hoeft niet over te stappen hoor. Neem aan dat je ook niet naar de garage rent als er een nieuwe model van je favoriete auto op de markt komt? Windows 7 heeft nog ondersteuning tot 2020, dus je kan er nog lange tijd mee vooruit, en zelfs daarna kan je het nog gewoon gebruiken. Windows stopt echt niet met werken na datum X hoor.
Link naar reactie
...Bij de laatste versies van Windows hoor je steeds minder over technische verbeteringen.... Alleen nieuwe grafische grapjes de laatste jaren ... Windows 8 is een natuurlijke verandering en zal goed ontvangen worden door de mensen die nu al de hele dag met hun neus op een touchscreen van hun mobiele telefoon zitten te drukken.... Aangezien ik die dure hobby niet heb is Windows 8 alléén maar achteruitgang.... en blijf ik Windows 7 misbruiken... Windows 8 is een commercieel verhaal om straks de laatste eurootjes bij de klanten weg te halen en weinig tot geen verbetering ten opzichte van Windows 7... Ik vraag me af wat Bedrijven gaan doen met deze manie... maak me sterk dat de grote administratieve bedrijven (zoals degene waar ik nu werk) hierop overgaan. Wij werken overigens nog steeds met windows en office XP... en dat draait prima... en raadt eens.. Microsoft blijft daar wel in ondersteunen.... ;-)
Link naar reactie
[quote:6a3818e577="Fabian-NL"]Je hoeft niet over te stappen hoor. Neem aan dat je ook niet naar de garage rent als er een nieuwe model van je favoriete auto op de markt komt? Windows 7 heeft nog ondersteuning tot 2020, dus je kan er nog lange tijd mee vooruit, en zelfs daarna kan je het nog gewoon gebruiken. Windows stopt echt niet met werken na datum X hoor.[/quote:6a3818e577] Inderdaad, je hebt zelf de keuze. Overstappen of niet. Sommige gaan voor het nieuwste van het nieuwste. Ipodje, mobieltje, cameraatje. Ieder zijn pleziertje. Ik zelf kan altijd moeilijk afscheid nemen van dingen die nog niet versleten zijn en nog functioneren . Generatie verschil? :wink: Vr.gr
Link naar reactie
[quote:68ac5b2f7c="Fabian-NL"]Windows stopt echt niet met werken na datum X hoor.[/quote:68ac5b2f7c] Dat niet, maar na die datum ben je wel zelf verantwoordelijk voor de beveiligingsupdates. En hangt het af van de levensduur van de pc. Want als een Windows versie niet meer wordt ondersteund door Microsoft, dan zal deze waarschijnlijk ook niet meer ondersteund worden door hardwarefabrikanten. Bijvoorbeeld Windows XP met Service Pack 3 wordt ondersteund tot 8 april 2014. Dan hoeven hardwarefabrikanten na die datum, geen XP drivers meer uit te brengen. De meeste mensen kopen waarschijnlijk een pc/laptop/netbook met Windows voor-geïnstalleerd. Zolang daarop Windows 7 nog als keuze wordt aangeboden, hoeft er inderdaad niet te worden overgestapt op Windows 8. Degene die een pc (laten) samenstellen, kunnen 'm eventueel bestellen zonder Windows. Alleen wordt soms over het hoofd gezien dat je alleen retail versies van Windows naar de volgende pc mag verhuizen. Met de goedkopere OEM versies van Windows mag dit niet.
Link naar reactie
[quote:72d05273cb="jolo"]De meeste mensen kopen waarschijnlijk een pc/laptop/netbook met Windows voor-geïnstalleerd. Zolang daarop Windows 7 nog als keuze wordt aangeboden, hoeft er inderdaad niet te worden overgestapt op Windows 8.[/quote:72d05273cb] En zelfs als Win 8 daar op zou staan niet.......! Er staat een aardig artikel in de zaterdag editie van het AD over Win 8. In a nutshell even een paar punten eruit gelicht: - Gebruikers van pc's zonder touchscreen hebben het nakijken. Veel van de functionaliteit is nutteloos zonder touchscreen. - Veel nieuwe systemen worden uitgebracht met Win 8. Microsoft heeft onder druk toestemming gegeven dat kopers mogen [u:72d05273cb]downgraden[/u:72d05273cb] naar Win 7. - Het irritante is dat vanuit de Metro interface wel overgeschakeld kan worden naar de klassieke desktop lay-out, maar pas NA het opstarten en niet als default instelbaar. Dit is dus niet aan te passen, ondanks de adviezen van oud medewerker/oprichter Paul Allen van Microsoft. - Het bedrijfsleven (fabrieken, instellingen als ziekenhuizen, etc., etc.) zijn pas recent een switch aan het maken van XP naar 7. Die zitten dus de eerste jaren echt nog niet te wachten op 8. En mijn eigen inschatting is dat 't voor de huis-tuin en keuken computeraar thuis absoluut niet zinvol en interessant is om over te schakelen. Zeker in deze dure, onzekere tijden niet. Kort samengevat denk ik dat Microsoft te vlot is geweest. Misschien leuk voor mobiele hardware zoals smartphone of tablet, maar niet voor de laptop, desktop of tower thuis of op kantoor!
Link naar reactie
[quote:b3a27ff7af="lion"][quote:b3a27ff7af="jolo"]De meeste mensen kopen waarschijnlijk een pc/laptop/netbook met Windows voor-geïnstalleerd. Zolang daarop Windows 7 nog als keuze wordt aangeboden, hoeft er inderdaad niet te worden overgestapt op Windows 8.[/quote:b3a27ff7af] En zelfs als Win 8 daar op zou staan niet.......! Er staat een aardig artikel in de zaterdag editie van het AD over Win 8. In a nutshell even een paar punten eruit gelicht: - Gebruikers van pc's zonder touchscreen hebben het nakijken. Veel van de functionaliteit is nutteloos zonder touchscreen. - Veel nieuwe systemen worden uitgebracht met Win 8. Microsoft heeft onder druk toestemming gegeven dat kopers mogen [u:b3a27ff7af]downgraden[/u:b3a27ff7af] naar Win 7. - Het irritante is dat vanuit de Metro interface wel overgeschakeld kan worden naar de klassieke desktop lay-out, maar pas NA het opstarten en niet als default instelbaar. Dit is dus niet aan te passen, ondanks de adviezen van oud medewerker/oprichter Paul Allen van Microsoft. - Het bedrijfsleven (fabrieken, instellingen als ziekenhuizen, etc., etc.) zijn pas recent een switch aan het maken van XP naar 7. Die zitten dus de eerste jaren echt nog niet te wachten op 8. En mijn eigen inschatting is dat 't voor de huis-tuin en keuken computeraar thuis absoluut niet zinvol en interessant is om over te schakelen. Zeker in deze dure, onzekere tijden niet. Kort samengevat denk ik dat Microsoft te vlot is geweest. Misschien leuk voor mobiele hardware zoals smartphone of tablet, maar niet voor de laptop, desktop of tower thuis of op kantoor![/quote:b3a27ff7af] Weet niet wie dit artikel heeft geschreven, maar er staat een berg onzin in. Welke van de vele nieuwe functie werken niet zonder touch? Kan er namelijk niet 1 bedenken? Metro is volledig aan te sturen met muis en keyboard, ok je moet er even aan wennen, maar het werkt prima. Microsoft bied idd mogelijkheid voor downgrade, dit tot 1 jaar na het uitkomen van nieuw OS. Dit doet men niet onder druk, want dit is bij eerdere versies ook al het geval geweest, alleen niet bekend bij het grote publiek. Gewoon beleid van Microsoft zelf, niets onderdruk, dat is complete onzin. Je kan gewoon doorstarten naar de desktop, alleen zit niet standaard in Windows 8, er zijn gewoon gratis tools dit dit netjes verzorgen. Kortom, slecht journalistiek, geen onderzoek, domme conclusie. Enige wat wel klopt, bedrijven gaan hier idd niet op overstappen, Windows 7 is voorlopig wat daar gebruikt gaat worden de komende 5 tot 10 jaar. Bedrijven kunnen nu eenmaal niet zo snel switchen, dit kost enorm veel geld. Wat wel interessant is zijn de tablets, die zijn namelijk prima te integreren in bestaande Windows omgevingen, in tegenstelling tot de concurrentie, dus denk dat daar wel winst voor microsoft ligt. Ze hebben een ijzer sterk beheers platform en er is geen enkel andere leverancier die daar op dit moment kan aan tippen.
Link naar reactie
Toen windows 95 en windows XP uitkwamen werd totaal niet gesproken over downgraden.... dat werd pas een optie toen Vista uitkwam wat een mislukking bleek ivm te zware systeembelasting enz... dus downgraden had en heeft gewoon te maken met een systeem wat niet bevalt.. gelukkig kan ik mijn eigen systemen bouwen en zelf voor de besturing kiezen.... maar ik heb echt medelijden met mensen die een systeem moeten kopen met windows 8 erop geïnstalleerd... dan is downgraden echt bruikbaar om een beter bruikbaar systeem te krijgen.... :roll: Ik vind Windows 8 een stap terug in de ontwikkeling van besturingssoftware en is alleen bedoeld om straks in de toekomst de mobiel en de tablet en de pc te laten samensmelten tot een goed commercieel product waar we niet meer mee kunnen rommelen... ...waarom is het trouwens niet mogelijk om een soort android of IOS op een pc te zetten? dan heb je thuis ook de vertrouwde mobiele telefoonomgeving en zijn we lekker compatible... want daar gaan we nu met zijn allen wel heen... daarom hoop ik echt dat windows 8 nog erger flopt dan windows Vista... dat was tenminste nog bedoeld voor een PC... :evil:
Link naar reactie
[quote:0bf78163b8="outlaw99"]...........waarom is het trouwens niet mogelijk om een soort android of IOS op een pc te zetten? dan heb je thuis ook de vertrouwde mobiele telefoonomgeving en zijn we lekker compatible... want daar gaan we nu met zijn allen wel heen... daarom hoop ik echt dat windows 8 nog erger flopt dan windows Vista... dat was tenminste nog bedoeld voor een PC... :evil:[/quote:0bf78163b8] Je kunt meteen aan de slag; wel effe wakker blijven bij de ontwikkelingen.... dit kan al jaren.... http://www.pathikshah.com/blog/how-to-install-android-on-pc-laptop/ Gezocht via: http://www.google.nl/#hl=nl&sclient=psy-ab&q=android++installation+intel&oq=android++installation+intel&gs_l=hp.3...1440.15490.0.17258.20.15.0.5.5.0.479.2916.3j7j2j0j3.15.0...0.0...1c.1.8FrgYt2MpEQ&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=cb331e4772026d9e&bpcl=35466521&biw=1440&bih=531 maar je kunt ook vast NL-trefwoorden gebruiken....
Link naar reactie
[quote:8760af5dd5="lion"][quote:8760af5dd5="jolo"]De meeste mensen kopen waarschijnlijk een pc/laptop/netbook met Windows voor-geïnstalleerd. Zolang daarop Windows 7 nog als keuze wordt aangeboden, hoeft er inderdaad niet te worden overgestapt op Windows 8.[/quote:8760af5dd5] En zelfs als Win 8 daar op zou staan niet. (…) Veel nieuwe systemen worden uitgebracht met Win 8. Microsoft heeft onder druk toestemming gegeven dat kopers mogen downgraden naar Win 7. [/quote:8760af5dd5] Ik heb dit even opgezocht http://www.microsoft.com/oem/en/licensing/sblicensing/pages/downgrade_rights.aspx#fbid=AZuyrgXXqWj Echter als ik dit zo lees, geldt dit alleen voor pc's met Windows 8 Pro voor-geïnstalleerd. Daarmee kun je terug naar Windows 7 Professional of Windows Vista Business. Het geldt dus niet voor de gewone Windows 8, die zo te zien wordt meegeleverd met deze 4 laptops http://tweakers.net/categorie/496/laptops/producten/#filter:q1YqKMpMTvXNzFOyMtBRKi5ITXbLzClJLSpWsqpWMjYzBlFliTlKVtFKZkaGpkqxtbW1AA
Link naar reactie
Als je alleen maar Facebook, nu.nl en nog een paar sites bezoekt, mailt en wat simpel office werk doet kan W8 waarschijnlijk voor die doelgroep prima werken. Motto voor hen: less is more... Maar als je gewend bent in diepere menustructuren te werken en die in eens klap zichtbaar te hebben, heeft mi een classic menu toch veel voordelen. Vorig jaar had ik een Ubuntu versie gedownload en die werkte al met die tiles (tegeltjes).... vreslijk. Ik kon het normale menu niet zo snel vinden en de geavanceerde instellingen via de tiles al helemaal niet... Snel naar Debian 6, werkte meteen probleemloos, terwijl ik er nog nooit mee gewerkt had....
Link naar reactie
[quote:f238f5378c="andre@home"]Als je alleen maar Facebook, nu.nl en nog een paar sites bezoekt, mailt en wat simpel office werk doet kan W8 waarschijnlijk voor die doelgroep prima werken. Motto voor hen: less is more...[/quote:f238f5378c]Mensen die het alleen daarom gaat, kunnen beter een chromebook kopen. Sneller en goedkoper.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...