Ga naar inhoud

waarom geen USB-recorder


anoniem

Aanbevolen berichten

Waarom is de industrie nooit met een USB-recorder gekomen ipv die waardeloze dvd-recorder..... Er wordt bij ons thuis veel van televisie opgenomen vooral mijn vrouw volgt veel series en programma's. Wij hadden ook al jaren 3 videorecorders beneden staan plus op onze slaapkamer en op de vliering (waar wij vaak zitten). Maar a-technsch dat mijn vrouw is zweert ze nog altijd bij de video recorder hoewel ze op een na beneden zijn vervangen door een dvd/hardiskrecorder. De hardrecorder is een ideaal ding ...als je maar wel kijkt op de plek waar deze staat. Op nemen op DVD, grappig maar ook hier als je ergens anders wil kijken moet je een extra handeling verrichten nl finaliseren .....vergeet je dit kan je het vergeten om de dvd op een andere dvd speler te bekijken ....ook weer erg omslachtig dus. Waarom is de industrie nooit met een USB recorder gekomen die je kan bedienen als een videorecorder maar ipv een videoband er te stoppen een usb stickie op 16 of 32 gig kan je aardig wat opnemen en je kan het zo meenemen naar een ander plek in huis waar een usbplayer staat of misschjien wel de tv die een usb aansluiting heeft en het zo af kan spelen . of kleven hier andere nadelen aan ???
Link naar reactie
volgens mij staat op tweakers een review van een recorder die drie dingen tegelijk kan opnemen en die je via je netwerk kunt benaderen en vanaf elke pc de media kunt afspelen. De verklaring voor het omslachtig maken van kopiëren is natuurlijk geld. Er wordt geld verdient met de verkoop van video / dvd enzovoort. Ook de TV verdient aan video. Als consumenten dat te makkelijk kunnen bewaren of overnemen zijn ze hun winsten kwijt. Ze hadden niet op de piratebay gerekend...
Link naar reactie
nou nou .. TPB is echt niet DE reden dat men zoveel 'mis' loopt. het is een verzameling van verschillende factoren. De meeste mensen denken dat het downloaden dan wel kopieren wat sinds eind negentiger jaren aan de orde is, de oorzaak is. Toen ik vroeger nog klein was, kopieerden wij aan de lopende band van vrienden (en zij net zo) de spelletjes voor de C64 en de Amiga 200+
Link naar reactie
Het is niet een kwestie van geld/controle, maar ook een dood-ordinaire kwestie van 'de eerste/enige' willen zijn. De patenten van een usb-recorder zijn eigenlijk al vergeven (= in handen van diegenen die de stickies maken). Een nieuwe technologie die zo incompatibel als maar enigszins is met al het bestaande zorgt ervoor dat de uitvinder ervan kan zeggen dat het 'zijn' idee was.
Link naar reactie
Buiten dat: [url=http://www.inesun.com/Brand-New-SATA-HDD-Media-DVR-Enclosure-with-AV-Recording-and-Viewing-Up-to-1080i-Video-Output-PAL--8247.html]het bestaat toch al[/url]? Op veel systemen zit al een USB-aansluiting. Kwestie van de data transporteren, en klaar. Alleen [i:785fc4ea83]direct[/i:785fc4ea83] van TV-signaal naar USB gaat nog niet altijd, maar het zou me niets verbazen dat dit nog komt. Rare complot-achtige theorieën zijn helemaal niet nodig.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...