Ga naar inhoud

vista prestatie score


anoniem

Aanbevolen berichten

Het maakt waarschijnlijk ook uit wat je nog allemaal op de achtergrond hebt draaien. Drivers & servicepacks/patch-status van je pc spelen ook een rol, tenminste bij mij veranderde score nadat ik mijn grafische kaart van een nieuwe driver had voorzien (Aero-score ging omlaag ... ) Asus F3Sv : 4,8 / 4,8 / 4,4 / 5,3 / 4,7
Link naar reactie
Windows 7 heeft inderdaad een andere Experience Index dan Vista. Deze zijn daardoor niet met elkaar te vergelijken. Meer info hierover op tweakers [url=http://tweakers.net/nieuws/57945/microsoft-licht-nieuwe-experience-index-in-windows-7-toe.html]Microsoft licht nieuwe Experience Index in Windows 7 toe.[/url] Op mijn Lenovo R61i laptop zat oorspronkelijk Vista Business. Welke Experience Index deze toen had, weet ik niet meer. Nu staat er de 90 dagen versie van Windows 7 Enterprise erop. Daarin is deze score 5,1/5,1/2,7/3,0/5,4.
Link naar reactie
aha dat verklaart veel. Scores in Vista en Windows 7 zijn dus niet vergelijkbaar. Vond het al zo vreemd. Scores in Vista gaan niet hoger dan 5,9 terwijl die van Windows 7 tot 7,9 loopt. Met andere woorden vrij nutteloos dit topic ;-) Vroeger hadden we hier een veel leuker topic voor, 3dmark... voornamelijk grafisch gericht, maar goed, ook processor telde wel degelijk mee. Helaas is de laatste versie van 3dmark niet meer gratis...
Link naar reactie
ja maar dat zegt dus weinig. ten eerste posten mensen nu ook scores van windows 7... ten tweede is een GTX275 al genoeg voor de maximumscore in deze prestatie index. Dus nog betere kaarten scoren even veel. Het is dan ook geen benchmark, maar een prestatie index. Er zijn wat dat betreft betere programma's om te benchmarken hoe snel een pc is. Deze score geeft alleen maar aan hoe windows draait, niet hoe goed je er op kan gamen of HD recoden bijvoorbeeld.
Link naar reactie
In theorie zou het makkelijk moeten zijn om zo spellen/software te vinden die goed op je pc past zonder ingewikkelde requirements te moeten uitpluizen ... Helaas slaan die scores als een tang op een varken als ze bij spellen aanwezig zijn :( Voorbeeld : World in Conflict : vereist 1,0 / recommended 3,0 Ik heb niet echt het idee dat dat ook maar enigszins realistisch is. En aangezien MS de prestatie-index voor Windows 7 weer anders berekend zijn we wat dat betreft nog verder van huis. Bij 3D-mark had je tenminste nog enig idee hoe 'goed' je systeem was (*), maar hier heb ik geen enkel vertrouwen in. Het is alsof er wat naar driver-instellingen wordt gekeken en dat op basis daarvan een 'prestatie' wordt voorspelt ... (*) al was dat erg betrekkelijk omdat je eigenlijk het benchmark-programma test en niet een 'echt' spel.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...