Ga naar inhoud

Thee- en andere moeilijk te verwijderen aanslag


anoniem

Aanbevolen berichten

Bij het doen van de dagelijkse afwas valt het me op dat onder andere theeaanslag lastig te verwijderen is. Net zoals koffie(melk)- en andere aanslag. Waaronder ook pastasaus. Voor thee- en koffieaanslag kwam ik via google onder andere [url=http://www.omawapsie.nl/waps_weet_raad/keuken_kook_bak_tips/theeaanslag_koffie.html]Oma Weet raad Keuken,Kook,Baktips Theeaanslag/Koffie[/url] tegen. De vraag is of er hier op dit forum daarmee en andere schoonmaakmiddelen uit de supermarkt persoonlijke ervaring is. Zodat we die hier op het forum kunt delen.
Link naar reactie
Het hangt zeer sterk af van de ondergrond, is het zacht, hard maar toch poreus. Theevlekken kun je idd met zuur bestrijden, citroenzuur maar ook azijnzuur. Als ik zelf een glas sinaasappelsap drink in een glas waar net thee in gezeten heeft (en alleen snel omgespoeld) dan is is na die tijd heel mooi schoon... Voor troep die erin trekt, pasta kleurstoffen.... als ht er echt niet uit gaat na een goed week en wasbeurt.. helpt vaak alleen bleekwater, maar ook niet altijd... en pas op al het materiaal kan er niet goed tegen of verkleurt..... plus dat het niet zo milieuvriendelijk is. De Oma tips zijn vaak heel aardig..... PS: vlekken van aangebakken aardappelen.... gewoon met koud water lang laten staan.... dan zwelt het vaak weer en kun je het met de gewone afwas vaak weer schoonmaken. Meteen veel heet water : werkt averechts....
Link naar reactie
Bij de theeaanslag gaat het om theeglazen. Ik had vanmiddag een groot theeglas gevuld met een laagje citroen, en aangevuld met leidingwater. Ik check morgenochtend wel of het is gelukt. Met bleekwater wil ik het nog niet proberen. Ik zag het wel liggen in het schap van de supermarkt. Maar ik heb dat nog niet gekocht. Azijn zou ik ook nog wel kunnen proberen. Jif of eigenlijk Cif heb ik ook wel eens geprobeerd voor theeglazen. Maar gebruik ik liever niet. Wat de pastasaus resten betreft. Die komen terecht in een plastic magnetronschaaltje. Als ik die schoonmaak met groene dreft, dan zie ik doorgaans nog achter gebleven restjes. En hoe zijn de ervaringen van het schoonmaken van een de koekenpan? Dan bedoel ik niet de binnenkant. Maar de buitenkant. De onderkant van die koekenpan is geribbeld. Dus moeilijk schoon te maken. Ik vond er wel een vergelijkbare vraag over [url=http://forums.marokko.nl/archive/index.php/t-850937.html]Help onderkant koekepan hoe maak ik die schoon[/url] Maar ik twijfel aan de daar geboden antwoorden.
Link naar reactie
Voor aanslag in een pan, gebruik Vitrol. Niet aansteken btw .. gewoon Vitrol erin doen, 2dgn laten weken, daarna uitspoelen met lauw water (niet warm, niet koud). Daarna ff met CIF er overheen, en schoon is pan. Dan als laatste ff door de vaatwasser halen (kan je het beste doen zonder glazen er bij in te zetten) en 'the dirt is gone'.
Link naar reactie
Het is anders wel bedoelt als een serieus topic. En chemische vloeistoffen vallen vanaf nu, buiten het doel van dit topic. Ik heb overigens geen afwasmachine. Ik doe de afwas nog steeds met de hand. [quote:92ce8e1e0c="jolo"] Ik heb die citroen/water overgegoten in een glazen maatbeker met zichtbare melkaanslag. Eens zien wat het daarmee doet. [/quote:92ce8e1e0c] Ik vind de glazen maatbeker voldoende schoon. De melkaanslag is verdwenen. Ik heb dit ook nog geprobeerd in een melkglas. Hierin is het resultaat iets minder. Maar kan er wel mee door. In dat melkglas heeft toch vaker melk gezeten. Verder heb ik met citroen/water uit een soepkop erwtensoep aanslag proberen te verwijderen. Ik vind het resultaat nog niet voldoende. Dus heb ik deze weer opnieuw gevuld met verse citroen/water voor een tweede poging.
Link naar reactie
[quote:c6a429db70="Margreet57"]Heeft niet echt met thee-aanslag te maken maar aangezien de tijd van de muggen en ander 'ungeziefer' aanbreekt je muggen en vliegen ook kan 'verdelgen' met een schoteltje met een paar van die zoetjes voor in de koffie ofzo. Ze snoepen ervan en krijgen zo een 'overdosis' en sterven. (heb ik gelezen op een forum)[/quote:c6a429db70] dierenbeul sla ze dan gelijk dood met een schoen ofzo .. eerst laten lijden en dan laten sterven. kleine dieren hebben ook een gevoel hoor.
Link naar reactie
Dan nu weer terug ontopic. [quote:75b64d826b="jolo"] En hoe zijn de ervaringen van het schoonmaken van een de koekenpan? Dan bedoel ik niet de binnenkant. Maar de buitenkant. De onderkant van die koekenpan is geribbeld. Dus moeilijk schoon te maken. [/quote:75b64d826b] Om precies te zijn gaat het om de buitenkant van een wokpan. Ik heb er voor alle zekerheid een foto van gemaakt [img:75b64d826b]http://img242.imageshack.us/img242/4479/wokpan4aug09.jpg[/img:75b64d826b] Is er nog een mogelijkheid om dat schoon te maken? Of kan ik beter een ander model wokpan aanschaffen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...