Ga naar inhoud

vergeet baby's, post pics van katten!


anoniem

Aanbevolen berichten

Jax, jammer dat je je pers hebt moeten herplaatsen, heb ik ook wel 'ns moeten doen.. maar soms klikt het gewoon niet tussen katten. Mijn katten zijn allemaal raszuiver (volbloed) met stamboom, daar zorg ik wel voor (ik fok ze zelf). :) Margreet57, dit zijn Heilige Birmanen, ze hoeven niet regelmatig gekamd of geborsteld te worden.. Birmanen zijn ook huiselijk en rustig, tevens zijn ze 'onderhoudsvrij' daarom heb ik ze. ;) De poes op foto in voorgaande reply heet Zaza. Dit zijn de andere 2 Heilige Birmanen die hier in huis lopen. [img:2a5833c59e]http://www.cattery-rebelrousers.com/photos/duus_01.jpg[/img:2a5833c59e] Medusa, zij is de tante van Sticky en Zaza. [img:2a5833c59e]http://www.cattery-rebelrousers.com/pics/DSC_0027_stick_forum.jpg[/img:2a5833c59e] Dit is Sticky, zij is de moeder van Zaza.
Link naar reactie
  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Leuke poezen, Rebel!! En onderhoud..dat zou ik er wel voor over hebben. Zowiezo als je een pers neemt weet je gewoon van te voren dat ze extra geborsteld moeten worden, dus dat is een keuze die je maakt. Leuke namen ook, Saskia had een aantal jaren geleden een rode Europese korthaar, een gewone huis-tuin-en keukenkat dus, die ze Zazi had genoemd naar een boek over katten waarin een zekere Kazazi de hoofdrol speelde. Helaas is hij overreden op een drukke weg. Saskia was er kapot van. Ze had um helemaal vanaf kitten 'opgevoed'.Tja..zulke dingen gebeuren nou eenmaal.... Dank je GD voor je complimenten :) Tja , ooit zal je misschien nog de ware ontmoeten. Ik hoop het voor je. Wie weet , kruist ze ooit nog es je pad. You never know. Heb gisteravond een medaltest gedaan voor dansles. Dat is een soort 'bekroning' op je danslessen. Ik zat in de Tweede Klasse en was tussen de 'TopKlasse' gedrukt, waarschijnlijk omdat ik de enige was in die klasse. Het ging wel redelijk alleen de 'american spin', die je dan bij de Jive danst en waarbij je je af moet zetten tegen je danspartner en min of meer om je eigen as moet draaien, ging gewoon niet..jammer, maar het tempo van de muziek lag ook aardig hoog. Enfin, ik heb gemiddeld op de dansen een 7 gehaald en das voor mij goed genoeg. Ik hoef niet op wedstrijden, vind ik mezelf niet echt goed genoeg voor, bovendien het moet een leuke ontspannig blijven. Mn schoonzoon is mn danspartner. Behalve mij assisteert hij ook. Zo was er gisteravond ook een meisje die spastisch was, maar wel meedanste,die hij dus ook assisteert. Ja, ik weet het, het klinkt gek, maar ik heb respect voor haar dat ze het toch probeert. Vanmorgen nog ff gefitnessed. Doe ik voor zover mogelijk een keer in de week. Om de boel soepel te houden, :) Zo, nu ff douchen en dan lekker relaxen in de zon. Tot laterzzz Groetenissen, Margreet.
Link naar reactie
Reno heeft inderdaad wel wat onderhoud nodig ja. Vaak borstelen en zeker nu hij verhaart gaat hij regelmatig onder de douche... (losse haren uitspoelen). Hij is overigens geen volbloed. Hij is een kruising tussen een Maine Coon en een Turkse Van. Een vriendin van mij had ook zo'n kruising en ik was helemaal gek van dat beest. Na lang zoeken vond ik hem ook. @rebel, mooie dieren!
Link naar reactie
Bedankt voor de complimenten. :) Ik hou de mooiste exemplaren zelf omdat ik ook kattenshows met ze loop, Medusa is Groot Internationaal Kampioen. Shows lopen doe ik voor de lol, het is voor mij een dagje uit, even gezellig onder andere kattenliefhebbers zijn en als de katten hun titels halen is dat mooi meegenomen. Leuke dochter en leuke katten heb je Margreet. Wat sneu dat Zazi is doodgereden, van de week is een Maine Coon van een kennis van me doodgereden op de snelweg. :( Mijn katten komen niet buiten (behalve in een afgezette tuin) en overlijden door ouderdom of ziekte. De namen van mijn katten zijn roepnamen die ik in de wandelgangen gebruik, op hun stamboom hebben ze heel andere namen. :D Birmanen hebben geen ondervacht en klitten zelden tot nooit, dus ik kan volstaan met eens in de zoveel tijd een borstel erdoor. Lord Wodan, Reno is een mooie kat. :) Leuk dat er uit een combinatie van rassen zo'n leuke kat komt. :) Ik kan me voostellen dat hij onderhoud nodig heeft, hij komt uit 2 rassen die een ondervacht hebben en die willen wel 'ns klitten. Vraagje: vind hij het leuk om onder de douche te gaan? Mijn ervaring is dat ze er nix aan vinden en dat is nog zacht uitgedrukt. ;) Mijn zoon heeft een kruising Heilige Birmaan x Maine Coon van mij, zijn naam is Coon (omdat hij het uiterlijk van een Maine Coon heeft) en hij klit ook niet omdat hij een Birmanenvacht heeft.
Link naar reactie
[quote:68c34869fb="Rebel"]Vraagje: vind hij het leuk om onder de douche te gaan?[/quote:68c34869fb] Toen ik Reno kreeg was hij dood en doodziek en moest ik hem dagelijks extra verzorgen, medicijnen geven, druppelen etc. Hierdoor laat hij zich door mij zonder mokken verzorgen en daar hoort ook de douche bij :wink: Hij is uberhaupt niet bang voor water, hij speelt vaak met het water van de vijver. Hij komt overigens ook niet buiten, alleen in de tuin met een tuigje..
Link naar reactie
Tja Lord Wodan, ze zeggen wel es: honden reageren meer op je, maar zoals ik dat van jouw Reno lees doen katten daar niet voor onder. Je zou haast de indruk krijgen dat je een hechte band hebt opgebouwd tijdens de verzorging toen Reno nog ziek was. Mijn katten lopen wel los, wat soms wel es lastig is hoor, August maakt zich dan schuldig aan 'zinloos geweld tegen dieren',terwijl zn vrouwtje die actie juist steunt. :oops: Dan ligt er weer es een dooie muis achter het huis. En de kat van de buuf 'ruimt het dan weer op'. Dat beest is 13 jaar oud, dus niet zo vlug meer ter been, haalt ergens anders een dooie muis weg en legt um dan voor de voeten van zijn vrouwtje. Kijkt ze haar gelukzalig aan met een blik van: kijk es wat ik voor je gevangen heb!! Buuf blij met een dooie mu(i)s, :D
Link naar reactie
heh .. nooit gedaccht dat ik op dit forum nog eens over mijn katten zou schrijven.. mijn katten zijn mijn kinderen. Mijn britse korthaar, Freek-Hans genaamd, lijkt op een europese korthaar omdat zijn gezicht dat 'verraad'. Echter is het een officiële volbloed britse korthaar met stamboom en al. Ik heb zijn moeder gekregen, Swica, ergens in 2002. Swica was mijn eerste eigen poes, toen ik op mijzelf ging wonen. In 2004 schonk zij het leven aan 4 kittens, waarvan ik er één, Freek-Hans, gehouden heb. Helaas, zoals het iedere moeder betaamd, ging zij op zoek naar de 3 andere kittens toen ik die vergeven heb. Ze kwam helaas niet terug. Heb weken, zo niet maanden gezocht, affiches opgehangen en ben bij elke dierenkliniek/dierenziekenhuis/dierenarts langs geweest gedurende een jaar, heb op elke website (marktplaats, speurders etc en zelfs ebay.nl) foto's geplaatst met zelfs een beloning van een paar honderd euro. Nooit ook maar één positieve reactie gehad. Conclusie voor mij is dat ze gewoon is opgepakt door iemand die haar meegenomen heeft. Freek-Hans was toen 6wkn, en vanaf dat moment stond meneer er alleen voor in de grotemensenwereld. Hij leefde toen samen met Nala, een grote staartloze kater van mijn huisgenoot (dit was niet de vader, Swica was gedekt door een volbloed Britse Korthaar). Dat ging op zich goed in het begin, tot likken e.d. toen ik helemaal op mijzelf ging in 2006. In de zomer van 2007 kwam Kimmy, een Europese Korthaar. Ik kwam op een zwoele zomeravond van mijn werk terug, en zag een doosje in de lift van de flat staan. Zoals wel vaker, let je daar niet op. Echter bij het uitlopen van de lift met de fiets, stootte ik tegen het doosje aan, en hoorde tot mijn grote verbazing gepiep uit het doosje komen. Ik maakte het doosje open, en tot mijn afgrijzing zat er een 3-4wkn oud poesje in, een pikzwarte. Er zat geen enkel gaatje in het doosje. Het beestje was helemaal uitgepat, was helemaal koud en kon alleen nog piepen, niet miauwen. Ik heb haar direct in huis genomen, en heb de woningbouw op de hoogte gesteld van het gebeuren, die er tot op de dag van vandaag (bijna 2jr later) niets mee heeft gedaan, maar goed dat terzijde. Ik heb ook bij elk appartement aangebeld, maar tuurlijk wist niemand er vanaf (zoals altijd). Na uitvoerige controle bij de dierenarts, kwam naar voren dat zij enkel last had van wormpjes, verder niet. Ik heb haar laten behandelen, voorzien van een chip, inentingen e.d, en 300€ later heb ik haar weer meegenomen naar huis. Ik heb haar Kimmy genoemd. Kimmy kwam in 'het nest' met Freek-Hans en Pumba (de pers). Beide katten accepteerden haar eerst niet, en wilden meer vechten dan lief doen. Echter, een week later (ze hebben haar wel met rust gelaten) begon Freek-Hans met haar te spelen, en sindsdien is Freek-Hans een soort vaderfiguur geworden van Kimmy en zijn ze de beste maatjes. Pumba de pers is sinds November 2008 ergens anders. Ik kon het niet meer aanzien. Het huis stonk als de ziekte, en zelfs buren begonnen te klagen. Dit was voor mij de druppel, en heb ik naar een alternatief huis gezocht voor deze poezemans. Normaal zou ik dit niet doen, ik was helemaal gek van dit lieve beestje, maar ik moet ook een béétje aan mezelf denken. Ik zit er nog wel eens over te denken om naar het asiel te gaan en daar een katje weg te halen (ik haal ze liever uit het asiel dan een nieuwe te nemen, dan hebben deze beestjes ook nog een leuke(re) toekomst dan de rest van hun leven in een hok spenderen). Maar: ik wil zo graag een hond. Deze hond wordt hoogstwaarschijnlijk een Greyhound (vind het ZULKE mooie hondjes, zo lief, alleen kunnen de meesten niet met katten overweg). Wordt het geen greyhound, dan ga ik voor een Engelse Mastiff, Sint Bernardshond of een Dobermann. Maar de Greyhound heeft mijn grote voorkeur. :) Ik zal binnenkort wat foto's plaatsen.
Link naar reactie
Zelf zo goed als mijn gehele leven katten om me heen gehad. Rond mijn 14e is de enige kat die wij destijds hadden overleden aan kanker, toen hebben we een half jaar geen kat in huis gehad. Een half jaar later kriebelde het toch weer, en toen hebben we uit een nestje 2 kittens gehaald; 1 voor onszelf en 1 voor mijn tante. (vuilnisbakkies, maar daar stoor ik me niet aan) Toen ik op mezelf ging is onze poes naar mij toe gegaan, en ik heb haar nog steeds. Inmiddels behoorlijk op leeftijd. Sinds afgelopen vrijdag is daar de kat (ook vuilnisbakkie) van mijn vriendin bijgekomen aangezien mijn vriendin en ik zijn gaan samenwonen. Die is nu zo'n 9 maanden, en ik vreesde ook wat voor het acceptatieproces. Mijn oude kat is een teritoriale b*tch ;) en ik had eigenlijk verwacht dat ze er meteen op zou vliegen. Dat valt gelukkig mee. Het is nog wel veel grommen, regelmatig blazen en een paar keer per dag een paar tikken uitdelen, maar ze lijken zich ermee verzoend te hebben dat ze niet van de ander afkomen. En wonder boven wonder lijkt het jonge katertje de dominante van de twee te worden. Hoop dat dit geen voorbode is voor slecht nieuws voor de oude...
Link naar reactie
Ja, hihi, deze naam lijkt er meer op. Leuke topic dit topic!! :D Maar ik blijf wel meer rondbladeren hier hoor op andere topics. Mijn Demie is ook eigenlijk geadopteerd jaren geleden. Een getrouwd stel een paar blokken verderop ging scheiden. Ze hadden twee katten waarvan de manspersoon hoogstwaarschijnlijk eentje heeft meegenomen en zij de andere (Demie) mee zou nemen naar een flatje. Helaas...Demie liep regelmatig weg, terug naar het oude huis. Ze hebben haar 'gevangen' en de bedoeling was haar tijdeijk onder te brengen bij ons tot zij een baasje en vrouwtje had gevonden voor Demie. Nou ja, om een lang verhaal kort te maken: Demie is uiteindelijk bij ons blijven hangen. (hoe kan het ook anders met dierenliefhebbers, hihi). Ons laatste hondje die we hebben gehad kwam uit het asiel. Sonja was een teefje van 9 jaar oud (leeftijd speelt bij mij geen rol). Ze heeft nog 4 mooie jaren mogen beleven bij ons. Toen kreeg ze een soort hernia: verkalkte tussenwervelschijf in de nek. Behoorlijk pijnlijk, ze gilde het soms uit van de pijn. Een paar keer de dierenarts bezocht met haar. Die had op het laatst een suggestie van: proberen met accupunctuur, maar garantie op genezing kon hij niet geven. Op het laatst werd het zo erg dat we haar hebben laten inslapen (min of meer op advies van de dierenarts, met zulke dingen heb ik een hekel aan een beslissing te nemen over het leven van dieren). Ik ben nog bij haar gebleven tot ze 'insliep' , maar toen ze het fatale spuitje kreeg ben ik weggelopen. Daar kon ik niet tegen. Sindsdien heb ik nog geen hond weer aangeschaft. Ik denk er wel over mettertijd, maar dat moet ik gestopt zijn met werken zodat ik de hele dag voor hem in huis kan zijn. Ik heb er een hekel aan een ander te moeten vragen tijdelijk voor hem te zorgen (uitlaten en eten geven enzo). Wel pas ik een keer per jaar op een hondje (ook een rioolpoedel wiens naam in de straatgoot staat) van een collega van mij. t Beessie is ook al een bejaarde dame (12 jaar) maar krijgt nog steeds deuren open. Hoe ze het voor mekaar krijgt mag Joost weten. Dat beessie hebben ze ooit es een keer vastgebonden aan de kant van de weg gevonden. Mensen hebben haar toen naar het asiel gebracht en mijn collegaatje heeft haar daar weer weggehaald. In het begin was ze behoorlijk wantrouwig tegenover iedereen die ze niet kende maar nu valt dat wel mee.
Link naar reactie
Wij hebben vroeger altijd honden gehad, omdat ik allergisch zou zijn voor katten. Ik was altijd bezig met onze honden, uitlaten etc. Toen mijn zoon geboren was werd toen hij 2 mnd was duidelijk dat hij allergisch was voor allerlei dieren met vachten of veren, behalve katten en aangezien ik het belangrijk vind dat een kind met een huisdier opgroeid is er een kat in huis gekomen. Ik heb 14 jaar huiskatten gehad die buiten liepen, maar de 1 na de ander verdween en dat deed me besluiten een raskat te nemen die in huis blijft en waar ik op kan letten. M'n eerste Birmaan kocht ik in 1988 en sindsdien heb ik kinderen, kleinkinderen etc. van haar in huis gehad. De poes uit haar eerste nest is 14 april 19 jaar geworden en ze heeft last van ouderdomskwaaltjes, maar verder gaat het goed met haar. Vorig jaar heb ik in oktober een andere dochter in moeten laten slapen.. ze is 15.5 jaar geworden. Ja Ger vaak wennen katten redelijk snel aan elkaar. Het kan ook anders, ik heb hier een moeder en dochter en nu de dochter bijna 8 mnd is is het regelmatig hommeles tussen die 2. Pff puberende katten. :lol:
Link naar reactie
[quote:2b4604cf1c="Margreet57"]Whahaha, wist niet dat katten ook puberen kunnen. Dingen uitvreten wat niet mag als ze geen aandacht krijgen wel. http://www.youtube.com/watch?v=s13dLaTIHSg en deze http://www.youtube.com/watch?v=w0ffwDYo00Q offuh deze http://www.youtube.com/watch?v=4rb8aOzy9t4[/quote:2b4604cf1c] hahaha geweldig ;) lag helemaal in een deuk :) whieehhh
Link naar reactie
Geweldig die fimpjes! :lol: De kleine heeft het niet op mij voorzien, voor mij is ze de liefheid zelve en voor de andere poes in huis ook. Nee ze heeft het puur op haar moeder voorzien. Als haar moeder tegen haar gromt of blaast gaat ze achter haar aan en dan rent haar moeder al blazend en grommend achterom kijkend voor haar uit. :) Ze krijgt nu ook de leeftijd dat ze de rangorde gaan bepalen, dan komt dit gedrag vaker voor.
Link naar reactie
Wij hebben een tweeling. Dat zou je niet zeggen, de ene is zwart en de andere oranje-rood. De oranje-rode, Sjors, is de voorzichtigste. Toch gebeurt er telkens weer iets met 'm. Hij heeft al twee keer op 't randje gestaan. De zwarte, Sjimmie, is wat avontuurlijker. De twee waren altijd met de kat van de buren vrienden, Klaas. Jammer genoeg is Klaas 2 weken geleden overleden. :cry: Sjors en Sjimmie zijn een paar weken geleden 3 geworden. De buren hebben nog meer katten, van lieve (Klaas) tot hele valse. Sjors heeft ruzie met een andere rooie. Die is de valste die ik ooit heb gezien. Als je binnen een meter bij je komt hangt hij meteen aan je gezicht. :? We wonen dus in een kattenbuurt. 8) Er is wel één hond. Die kan goed met katten om gaan, hij heeft zelfs kattenvrienden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...