Ga naar inhoud

Help ons met ons schoolproject!


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Het is wat off-topic, maar we hebben dit echt hard nodig nu. Wij zijn 3 leerlingen uit klas 3Vwo. Voor het vak Nederlands hebben wij de opdracht gekregen verschillende personen te interviewen over poezie. Wij moeten dit project op 20 februari inleveren. Voor die datum moeten wij dus alle mensen geinterviewd hebben en en hun meningen vergeleken hebben. Wij vroegen een week geleden aan mensen op verschillende poeziefora of ze een aantal vragen wilden beantwoorden. We kregen geen enkele reactie. Als oplossing bedachten we dat het wel leuk zou zijn mensen met verschillende interesses te interviewen en hun meningen te vergelijken. Jullie voelen hem natuurlijk al aan komen. Wij zouden het erg fijn vinden als jullie mee wilden werken met ons project, door onderstaande vragen te beantwoorden. 1) Allereerst: wat is uw naam, leeftijd en geslacht? 2) Wat is poëzie? 3) Wat vindt u van poëzie en waarom? 4) Wat vindt u van het volgende gedicht van Ivo de Wijs en waarom? [i:ec5c748eb6]KIPPEN EN HANEN (Poules et coqs) Zo, nu vertel ik graag wat mij Gebeurd is op een boerderij… Ik hoorde een paar kippen zeggen: “Wij hebben slaap, dus wij gaan leggen” “Fout,” knorden toen twee dikke biggen “Het moet niet leggen zijn, maar liggen” “Oh nee,” riep toen een derde zwijn Van liggen kan geen sprake zijn Want kippen in een kippenhok Die slapen zittend op een stok En rinkelt ’s morgens vroeg de wekker Voelt elke kip zich weer kiplekker En dat is dan, om zo te zeggen Een mooi moment om te gaan leggen!” (Ik hoop dat ik in dit gedicht De zaken goed heb uitgeligd) [/i:ec5c748eb6] Wij zouden het ontzettend fijn vinden als jullie deze vragen voor ons zou willen antwoorden. Jullie zouden ons hier erg mee helpen. Alvast bedankt voor de moeite . Manon, Darlyne en Jasmijn. :D :D :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...