anoniem Geplaatst: 17 februari 2008 Delen Geplaatst: 17 februari 2008 Hallo allemaal, Het is wat off-topic, maar we hebben dit echt hard nodig nu. Wij zijn 3 leerlingen uit klas 3Vwo. Voor het vak Nederlands hebben wij de opdracht gekregen verschillende personen te interviewen over poezie. Wij moeten dit project op 20 februari inleveren. Voor die datum moeten wij dus alle mensen geinterviewd hebben en en hun meningen vergeleken hebben. Wij vroegen een week geleden aan mensen op verschillende poeziefora of ze een aantal vragen wilden beantwoorden. We kregen geen enkele reactie. Als oplossing bedachten we dat het wel leuk zou zijn mensen met verschillende interesses te interviewen en hun meningen te vergelijken. Jullie voelen hem natuurlijk al aan komen. Wij zouden het erg fijn vinden als jullie mee wilden werken met ons project, door onderstaande vragen te beantwoorden. 1) Allereerst: wat is uw naam, leeftijd en geslacht? 2) Wat is poëzie? 3) Wat vindt u van poëzie en waarom? 4) Wat vindt u van het volgende gedicht van Ivo de Wijs en waarom? [i:ec5c748eb6]KIPPEN EN HANEN (Poules et coqs) Zo, nu vertel ik graag wat mij Gebeurd is op een boerderij… Ik hoorde een paar kippen zeggen: “Wij hebben slaap, dus wij gaan leggen” “Fout,” knorden toen twee dikke biggen “Het moet niet leggen zijn, maar liggen” “Oh nee,” riep toen een derde zwijn Van liggen kan geen sprake zijn Want kippen in een kippenhok Die slapen zittend op een stok En rinkelt ’s morgens vroeg de wekker Voelt elke kip zich weer kiplekker En dat is dan, om zo te zeggen Een mooi moment om te gaan leggen!” (Ik hoop dat ik in dit gedicht De zaken goed heb uitgeligd) [/i:ec5c748eb6] Wij zouden het ontzettend fijn vinden als jullie deze vragen voor ons zou willen antwoorden. Jullie zouden ons hier erg mee helpen. Alvast bedankt voor de moeite . Manon, Darlyne en Jasmijn. :D :D :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2008 Wat offtopic? Je registreert je net haha. Alsof iemand je gaat helpen met je project :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2008 kan je dat niet aan familie/vrienden vragen? :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2008 ... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2008 Moeten jullie dat voor Beeldende Vorming, CKV of Levensbeschouwing doen ? Sorry, daar doe ik niet aan mee... ik boycot onnozele vakken waar bakken subsidies naar toe gaan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2008 OT - poezie kan ik mij niets bij inleven, Ik zal er dan ook nooit wat om geven. alleen als ik stoned ben dicht ik vaak, en dan praat ik ook maar wat raak. Dichten is kut :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2008 We doen dit voor Nederlands en we hebben het al aan familie, vrienden, klasgenoten en leraren gevraagd. Het leek ons ook leuk om deze vragen aan mensen met verschillende interesses te stellen, en hun meningen te vergelijken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2008 1) Naam Achternaam, 999, Onzijdig 2) Saai 3) Saai, Daarom 4) OMFG HOE SAAI!!!, Daarom zo beantwoord namens mijn pc ;) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2008 Ik zelf vind het een beetje op een kinderachtige manier verteld, maar kan aan mij liggen he, ik zelf heb ook gedichten moeten schrijven voor CKV, dat is echt *** :P Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 2008 Worden deze antwoorden ook serieus opgenomen in jullie verslag ? Vooral die van mijn mede-forumer SavantIdiot is ge-ni-aal Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 2008 Tsja... met een behoorlijke dosis aan disrespect..... Ik kan mij best inleven in poezie, Ik ben als tekstdichter nooit stoned, En ja.. ik rook JPS... En ter informatie aan SavantIdiot, Ik ben 36 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 2008 1. hoite 19 man 2. iets met dichten 3. niks voor mij, omdat het zonde van je tijd is. 4. te lang, omdat ik halverwege ben afgehaakt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 2008 1) Waarom denk je dat hier nicknames gebruikt worden? 2) Als het goed is een haarscherpe foto maar dan in woorden 3) Ik houd van mooie foto's en ik houd van mooie taal 4) Dit is geen poëzie Jammer dat op poëziefora niemand reageerde. Maar misschien heeft de bakker of de buurman wel een veel originelere kijk op poëzie. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen