Ga naar inhoud

06- nummer achterhalen?? Iemand??


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:56d157cc5a="Vandread"]Uhr... nummerherkenning?[/quote:56d157cc5a]Hij bedoeld denk ik [i:56d157cc5a]van wie[/i:56d157cc5a] en niet [i:56d157cc5a]wat[/i:56d157cc5a] het nr is. Maar daar is geen makkelijke manier voor, een provider mag die gegevens niet vrij geven. Enige manier om er achter te komen is om naar de politie te gaan, en dan nog is het een lange moeizame route... Makkelijker is om met nr herkenning uit (op de meeste mobiele telefoons kan je dat uit zetten) het nr te bellen en kijken of die gene opneemt met zijn naam. Een andere manier om er vanaf te zijn is door de telefoon zo in te stellen dat ie alleen nog gebeld kan worden door mensen die in het interne telefoonboek staan. Dat kunnen de meeste moderne mobieltjes wel.
Link naar reactie
Ik kom alles tegen, dat komt niet omdat ik het op internet strooi maar omdat wanneer je zakelijke kaartjes uitdeelt je blijkbaar mensen hebt die daar misbruik van maken en je in een diensten zoeksysteem opnemen :roll: Maar daar gaat de discussie niet over, sommige mensen verkopen items via websites en zetten hun 06 erbij, door zulk toeval kan je nummers vinden.
Link naar reactie
Bedankt voor al het tips.. Google heb ik geprobeerd maar zonder resultaat. Ik vermoed ook dat het een Prepaid kaart is. waarmee mijn tante gebeld wordt. Terug bellen doen we wel, maar jammer genoeg is de telefoon of uit, of ze zetten in bezet stand (hij gaat 1/2 keer over en opeens bezet). Ik dacht zelf aan Politie bureau. Maar meestal is dat zo'n gedoe. En de website van www.omgekeerdzoeken.nl & www.ikhebje.nl ookal zonder resultaat.. Ik denk toch maar aan politiebureau als het erger wordt..
Link naar reactie
Houd er rekening mee dat je nummer misschien al eens door iemand anders is gebruikt ... Dat gebeurd bij 'normale' telefoonnummers, dus dat zal voor mobieltjes niet anders wezen. Waar ik werk komt op een lijn al jaren telefoon voor een meubelzaak binnen die al jaren is opgeheven/verhuisd ... Je zou ook gewoon een nieuw nummer kunnen aanvragen als het echt gaat storen. En het helpt als je je (mobiele) telefoonnummer niet zo maar weggeeft. Dan is de kans dat je door een (anonieme) onbekende gebeld te worden ook een stuk kleiner. Je zou je eigen nummer eens via Google kunnen zoeken. Wie weet vind je zo wie het nummer voor jou had ...
Link naar reactie
[quote:ff128e6ec3="Phrea"]Hmmm... In hoeverre is dit nog legaal? Alle opties gegeven had je zelf ook kunnen bedenken, en wil je dieper de materie in duiken kom je al snel in het illegale circuit terecht. Wat mij betrefd had deze draad al direct gesloten kunnen worden. ...waarvan akte.[/quote:ff128e6ec3]beetje onzin reactie, dit is het offtopicforum en al helemaal niks illegaals aan. Het enige wat je kan doen is je telefoon een tijdje uit zetten en voicemail uit. Dan krijgt de beller geen contact en na een week is de lol er wel af en dan zet je hem weer aan.
Link naar reactie
Het gebeld worden kan ook door een automatisch proces veroorzaakt worden. Dus een computer systeem belt uit. Bijvoorbeeld, een bepaald waarschuwingssysteem die enkele nummers gaat bellen, en wanneer degene die gebeld wordt niet de goede aktie verricht, wordt de volgende gebeld. Het kan best zijn dat er een verkeerd nummer is ingevoerd. Dit ook omdat vermeld werd dat bij terugbellen niet wordt opgenomen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...