anoniem Geplaatst: 22 januari 2008 Delen Geplaatst: 22 januari 2008 Jongens.. Kunnen jullie mij ergens mee helpen? Laatste dagen wordt er vaak gebeld en gesmsd met een 06 nummer. wat erg irritant is. En dat doen ze bij mijn tante. wat zij echt niet leuk vind. Weet u misschien hoe ik erachter kan komen van wie het nummer is? Alvast Bedankt.. Gr. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2008 Uhr... nummerherkenning? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2008 hoe doe je dat? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2008 [quote:56d157cc5a="Vandread"]Uhr... nummerherkenning?[/quote:56d157cc5a]Hij bedoeld denk ik [i:56d157cc5a]van wie[/i:56d157cc5a] en niet [i:56d157cc5a]wat[/i:56d157cc5a] het nr is. Maar daar is geen makkelijke manier voor, een provider mag die gegevens niet vrij geven. Enige manier om er achter te komen is om naar de politie te gaan, en dan nog is het een lange moeizame route... Makkelijker is om met nr herkenning uit (op de meeste mobiele telefoons kan je dat uit zetten) het nr te bellen en kijken of die gene opneemt met zijn naam. Een andere manier om er vanaf te zijn is door de telefoon zo in te stellen dat ie alleen nog gebeld kan worden door mensen die in het interne telefoonboek staan. Dat kunnen de meeste moderne mobieltjes wel. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2008 Ik heb hetzelfde nodig. Er was ooit een site [die ben ik helaas kwijt] waar je de gegevens bij een telefoonnummer kon zoeken. Of die site nog bestaat weet ik niet ik weet dus ook niet meer wat de link er naartoe is maar het heb dus ooit bestaan dat zowiezo. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2008 Je kan het nummer gewoon es op google intikken (met bv een spatie tussen 06 en de rest) of het nummer gewoon terugbellen vanaf een ander nummer met nummerid uit. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2008 Je kan je 06 in het telefoonboek laten opnemen maar de meeste mensen doen dat niet, en daarnaast kan je in de meeste telefoon boeken niet op telefoon nr zoeken alleen op naam. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2008 Als ik mijn 06 enz intik bij google zie ik gewoon dat het nummer van mij is. Wel een spatie gebruiken na 06 Jack Marotick Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2008 Dan moet dat nummer wel geregistreerd staan in het telefoonboek. Als het wel in het telefoonboek staat, kun je de bijbehorende gegevens opzoeken op http://www.omgekeerdzoeken.nl/ Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2008 [quote:0a487bbb6a="marotick"]Als ik mijn 06 enz intik bij google zie ik gewoon dat het nummer van mij is. Wel een spatie gebruiken na 06 Jack Marotick[/quote:0a487bbb6a] Als ik mijn nummer intik op google komt er een heleboel onzin uit. Ik kan nergens mijn naam terugvinden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2008 Ik kom alles tegen, dat komt niet omdat ik het op internet strooi maar omdat wanneer je zakelijke kaartjes uitdeelt je blijkbaar mensen hebt die daar misbruik van maken en je in een diensten zoeksysteem opnemen :roll: Maar daar gaat de discussie niet over, sommige mensen verkopen items via websites en zetten hun 06 erbij, door zulk toeval kan je nummers vinden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2008 Bedankt voor al het tips.. Google heb ik geprobeerd maar zonder resultaat. Ik vermoed ook dat het een Prepaid kaart is. waarmee mijn tante gebeld wordt. Terug bellen doen we wel, maar jammer genoeg is de telefoon of uit, of ze zetten in bezet stand (hij gaat 1/2 keer over en opeens bezet). Ik dacht zelf aan Politie bureau. Maar meestal is dat zo'n gedoe. En de website van www.omgekeerdzoeken.nl & www.ikhebje.nl ookal zonder resultaat.. Ik denk toch maar aan politiebureau als het erger wordt.. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2008 Houd er rekening mee dat je nummer misschien al eens door iemand anders is gebruikt ... Dat gebeurd bij 'normale' telefoonnummers, dus dat zal voor mobieltjes niet anders wezen. Waar ik werk komt op een lijn al jaren telefoon voor een meubelzaak binnen die al jaren is opgeheven/verhuisd ... Je zou ook gewoon een nieuw nummer kunnen aanvragen als het echt gaat storen. En het helpt als je je (mobiele) telefoonnummer niet zo maar weggeeft. Dan is de kans dat je door een (anonieme) onbekende gebeld te worden ook een stuk kleiner. Je zou je eigen nummer eens via Google kunnen zoeken. Wie weet vind je zo wie het nummer voor jou had ... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2008 Hmmm... In hoeverre is dit nog legaal? Alle opties gegeven had je zelf ook kunnen bedenken, en wil je dieper de materie in duiken kom je al snel in het illegale circuit terecht. Wat mij betrefd had deze draad al direct gesloten kunnen worden. ...waarvan akte. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 2008 Ik vroeg hier alleen om hulp en informatie.. Je vraagt om hulp, als je zelf er niet achter kan komen. Hij mag best op slot. Maar het zou fijner zijn geweest, als het ook op een normale manier werd gezegd. Ik bedank voor al het informatie wat mij werd gegeven. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 2008 Voorlopig gaat er hier helemaal niets op slot dus geen zorgen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2008 [quote:ff128e6ec3="Phrea"]Hmmm... In hoeverre is dit nog legaal? Alle opties gegeven had je zelf ook kunnen bedenken, en wil je dieper de materie in duiken kom je al snel in het illegale circuit terecht. Wat mij betrefd had deze draad al direct gesloten kunnen worden. ...waarvan akte.[/quote:ff128e6ec3]beetje onzin reactie, dit is het offtopicforum en al helemaal niks illegaals aan. Het enige wat je kan doen is je telefoon een tijdje uit zetten en voicemail uit. Dan krijgt de beller geen contact en na een week is de lol er wel af en dan zet je hem weer aan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2008 Het gebeld worden kan ook door een automatisch proces veroorzaakt worden. Dus een computer systeem belt uit. Bijvoorbeeld, een bepaald waarschuwingssysteem die enkele nummers gaat bellen, en wanneer degene die gebeld wordt niet de goede aktie verricht, wordt de volgende gebeld. Het kan best zijn dat er een verkeerd nummer is ingevoerd. Dit ook omdat vermeld werd dat bij terugbellen niet wordt opgenomen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen