Ga naar inhoud

Omzetten van .M2TS naar wat?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe camcorder Sony HDR-CX190. Ik heb een oud maar zeer goed video bewerkingsprogramma Magix Movie Edit pro 14 Plus. De cam maakt (in HD mode) <name>.M2TS video's. Die kan Magix niet aan. Updaten van Magix werkt niet, tevens kontakt maken met Magix lukt me ook niet. Daarbij hebben ze bij Magix nog nooit van codex gehoord: zoeken daarnaar geeft geen hits. Welke codex (Converter M2TS --> ??) moet ik gebruiken die het minst verlies geeft van kwaliteit en die door Magix 14 kan worden gelezen en bewerkt? perloc
Link naar reactie
M2TS is bij mijn weten bluray formaat, dus met een H.264 of VC-1 codec, en AAC voor geluid. Kun je ze eens gewoon domweg hernoemen naar avi, en kijken of magix ze dan wel vreet? Lukt het niet, format factory kan de bestanden wel omzetten naar bijvoorbeeld avi of mp4. Mediacoder is wat ingewikkelder in gebruik, maar kan het ook wel. Met als voordeel dat het waarschijnlijk wel zonder recoden kan.
Link naar reactie
[quote:d392b46256].... probeer een edit programma dat het wel native ondersteunt. [/quote:d392b46256]Welk bijvoorbeeld? Ik vind het wel raar dat nota bene Sony een format gebruikt welk zo weinig bekend is en buiten de standaards valt. Moet ik daarom maar de High Definition loslaten en op Std (Standaard) gaan opnemen? Verder heeft Sony wél een bewerkingsprogramma maar volgens de berichten is die site al maanden (tijdelijk vermeld!!) niet te bereiken!! Een video moet je toch bewerken voordat je die gaat vertonen? perloc
Link naar reactie
Nog geen van beiden gebruikt. Format Farctory is een converter. Alle conversion is verlies van kwaliteit. Maar aangzien blijkt dat ik m2ts niet rechtstreeks kan gebruiken ben ik veroordeeld om een converter te gebruiken. Tenzij Sony op korte termijn met hun expanded versie op de proppen komt. Best mogelijk dat Magix een versie heeft die m2ts wél aankan, maar dan zal ik die moeten kopen. Aangezien ik een volledige versie van Magix heb..... Ik heb met een andere converter een AVI gemaakt van een stukje m2ts. Maar ook dat slikt Magix niet. Dat vind ik zeer vreemd, want ik heb voorheen altijd met AVI's gewerkt. Format Factory staat de downloaden. Zal wel even duren. Zal kijken hoe dat uitpakt. Dank voor antwoord. perloc
Link naar reactie
Een raar progranna, dat Format Factory. Óf ik zie het over het hoofd, óf het is alleen mogelijk rechtstreeks van de camera (of mobieltje) een file in te lezen en te converteren. Dus niet een file die je gewoon op je HD hebt staan is in te lezen. Hoe doe je dat? Alleen al uit veilgheidsoverwegingen zet ik gelijk de video's van de memcard op de HD. En daar ook nog eens een copie van. Bovendien is de memcard (van de camera) maar beperkt: 16GB. Ik zal trouwens deze er weer afgooien en Mediacoder gebruiken. Dank voor de tip. perloc
Link naar reactie
Ik ben dus nu zover dat een .m2ts videofile een AVCHD is. Vroeger was een .AVI gewoon een AVI, dat was duidelijker. Nu, ik moet dus mijn Magix in de prullebak gooien en zien aan een video-programma te komen die een m2ts, oftewel een AVCHD video file kan bewerken. Dus blijft de vraag, welke? En bij voorkeur een goeie en freeware, want ik ben niet zo erg van plan opnieuw te betalen voor weer een ander programma. Sony biedt bij de camera een programma aan waarbij je een download moet doen voor "extended feautures". Daar zit een editor bij maar als je nu denkt dat je daarmee de video kunt editen..... Het is een foto-editor!! Bij een videocamera! Ook zit er een brandprogtramma bij waarmee je de ruwe video op een DVD kunt branden. Daar schiet je ook niets mee op, want dat kan elk ander brandprogramma. perloc
Link naar reactie
Videocodering die rekening houd met compatibiliteit zoals mpeg codering is voor het grootste gedeelte terugwaards compatibel, zo kan iedere mpeg2 gecertificeerde decoder ook omgaan met mpeg1 en zo kan ook , in principe, iedere mpeg4 decoder omgaan met mpeg2. Dat komt grotendeels omdat de codeer techniek als basis het oude formaat gebruikt,mpeg2 is eigenlijk mpeg1 met extra truken en zo is mpeg4 eigenlijk mpeg2 met extra truken al zijn dat wel heel veel extras. Voor zover ik weet is het hele bluray verhaal gebaseerd op compatibiliteit met 2 codeer technieken mpeg2 en mpeg4, in eerste instantie was er alleen van mpeg2 sprake simpelweg omdat de hardware nog niet krachtig genoeg was om volledige 1080P/50-60 af te spelen met mpeg4 codering EN realtime de beveiliging set te decoderen, na verloop van tijd werd de techniek beter en kwamen er al meer en meer mpeg4 blurays. In eerste instantie moet bluray dus volledig mpeg2 compatibel zijn en dus is het vrij aannemelijk dat er in de m2ts container beide kan zitten. Ik weet ook eigenlijk niet anders dan dat de m2ts container beide kan bevatten. Ik ben bang dat dit net zoiets is als dat de meeste mensen niet weten dat er op een dvd ook mpeg1 kan/mag staan net zoals er ook halve en kwart resolutie video op mag staan, theoretisch is het mogelijk dat je een dvd koopt waar VideoCD materiaal op staat. Feit is dat we al een aantal jaren in niemandsland zitten wat betreft compatibiliteit en 1 universele norm, die is er simpelweg niet, iedere fabrikant klooit maar wat aan en verzint eigen normen en gaandeweg worden apparaten ge-update zodat ze compatibel worden. Zo is strict genomen avchd niet compatibel met bluray maar dat is uiteraard hoogst problematisch voor kopers van avchd cameras; je kunt er niet fatsoenlijk mee weg op een dvd en officieel dus ook niet op een bluray,hercoderen is de enige optie en dat duurt lang en kost kwaliteit. Dus op dit moment is de situatie dat ,niet officieel, avchd gelijk staat aan bluray maar je hebt er geen garantie op. Als je dus een avchd camera koopt begin je aan een videobewerkings avontuur, we zijn daarmee feitelijk nog slechter af dan destijds in 1995 voor de komst van DV. Praktisch gezien: als een video programma je video niet wilt eten---> in de bak er mee en op naar het volgende programma, dat is de realiteit van nu. Overigens:de specs van deze cam zeggen dat beide mogelijk zijn, in HD word mpeg4 gebruikt en in standaard resolutie word mpeg2 gebruikt; Video Format : HD: MPEG4-AVC/H.264 AVCHD 2.0 format compatible; STD: MPEG2-PS De mpeg2 is dus in program stream format (zoals dvd-video)wat suggereert dat je dan geen m2ts container krijgt want die is voorbehouden voor transport streams. Het verschil tussen program en trasport stream is dat program stream efficiënter is om video lokaal af te spelen doordat het weinig fout tolerant is, transport stream is minder efficiënt maar is veel toleranter met fouten en kan juist daardoor uiteindelijk toch weer efficiënter zijn, een transport stream hoeft bv geen begin of eind te hebben, kan dipjes in de netwerk snelheid opvangen enz enz.
Link naar reactie
Heel helder verhaal, zoals altijd rwilligen ;), maar ik blijf erbij dat mpeg-2 geen avchd is, dus ook al drukken ze zowel avchd als mpeg-2 in een m2ts container, enkel mpeg-4 is avchd imho. Maar gaat ver off-topic, hoop dat ts snapt dat hij/zij z'n software even moet updaten, niet ongebruikelijk in de snel veranderende wereld van ook video.
Link naar reactie
Op de eerste plaats loop ik wat achter: ik kreeg/krijg via Email geen bericht meer dat er antwoord is gekomen. Hier reacties. - arjant2: ik ben van plan om een magix versie aan te schaffen, maar zit momenteel slecht bij kas. Dus dat wordt eind volgende maand. - Jaap H en jgbteg: ik heb die Wiki site reeds bezocht, geeft veel info maar schiet er weinig mee op. - rwilligen: ook een duidelijk en goed verhaal, maar ik zit helaas gebakken aan m2ts. Dus ik zal ermee moeten leren leven. - Jaap H: zie mijn antwoord aan arjant2. Dank voor alle reacties. Ondertussen, omdat er geen reactie is gekomen voor een (freeware en goed) m2ts editor advies heb ik maar de VSO AVCHD editor (Beta) gedownload. Maar helaas, die krijg ik niet aan de gang. Mijn camera transporteert per shot 2 file naar mijn HD: ene .m2ts en een .m2ts.modd file. Als ik die drop in het linker vakje krijg ik de volgende melding: Sorry (!!) In order to be able to load an mts/m2ts file VSO editor needs its corresponding clip info file CLP/dpi to be loaded in the right folder. Tja, die clp file is er dus niet en ik weet niet hoe ik daar aan moet komen. Dus ook deze VSO staat op de Uninstall nominatie, maar ik wacht even een eventueel antwoord af. MVG perloc
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...