Ga naar inhoud

Portrait opgenomen videofragmenten


anoniem

Aanbevolen berichten

Goedemiddag, ik heb een aantal filmpjes met de digitale fotocamera in portrait opgenomen en later met een programma een kwart slag gedraaid. Individueel zijn die prima af te spelen. Na het branden van een DVD met Windows 7 zijn de in portrait opgenomen fragmenten in de breedte opgerekt tot schermformaat. Windows 7 geeft de mogelijkheid om in 4:3 of in 16:9 formaat te branden maar ik vind geen mogelijkheid om het oorspronkelijke formaat te behouden. Wie heeft een oplossing? Groeten van Ab Gobets.
Link naar reactie
Misschien moet je de zijkanten keihard opvullen met borders Ik heb ooit eens in zo'n geval succesvol gefroebeld met Avidemux en het volgende daarover vastgelegd Borders met Avidemux Video > selecteren MPEG-4 ASP(xvid) Configure > Encoding Mode > Video Size (Two Pass) Filters > Noise > Mplayer hqdn3d > Sharpness > Sharpen (fast) + Msharpen > Transform > Add black borders Left 160 Right 160 Audio op Copy laten staan. Format op AVI Misschien kan het ook met FormatFactory.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...