Ga naar inhoud

DVD branden, hulp gevraagd


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een televisieserie op mijn pc staan en wil die graag op dvd branden. Nu heb ik een vraag. Ik heb de AVI bestanden keurig geconverteerd naar VTS, BUP en IFO bestanden. Dat is dus gelukt. De serie bestaat uit 20 afleveringen en ik heb dus 20 mapjes met de betreffende bestanden. Nu wil ik alles op dvd branden met Nero Burning ROM. Ik sleep de bestanden uit mapje 1, zeg maar, naar Nero en dat staat dan netjes in het scherm. Als ik de volgende map daarheen sleep, krijg ik de melding dat de bestanden BUP en IFO als bestaan en of die overschreven moeten worden. Die bestanden hebben namelijk dezelfde naamgeving als die in alle andere mapjes. Ik denk niet dat ik alles moet overschrijven omdat het, denk ik, andere bestanden zijn. Is het een idee om als die BUP en IFO bestanden in de andere mappen te hernoemen zodat ik ze alsnog in Nero krijg? Ik kom hier even niet uit en hoop dat iemand mij verder kan helpen. Dank en groet Ruurd
Link naar reactie
Hallo, Allereerst dank voor je reactie. Ik heb een aantal .avi bestanden geconverteerd naar bup, ifo, VTS-bestanden gebruik makend van AVS Video Converter. Ik had 23 .avi bestanden van elke rond de 45 minuten en heb nu 23 (video.ts) mapjes met de bup, ifo en VTS-bestanden. In de mapjes staan 3 VTS bestanden en 2 bup en 2 ifo bestanden. Ik wil deze nu op een dvd branden. Ik gebruik hier Nero Burning Rom voor. Het slepen van het eerste mapje levert geen probleem op maar als ik mapje twee sleep dan krijg ik de melding dat de ifo en bup-bestanden dezelfde naam hebben als die in mapje een die er al staat. Mij wordt gevraagd of deze bestanden overschreven moeten worden. Mij lijkt van niet maar ik ben daar niet zeker over. Dat is dus mijn vraag. Kan ik overschrijven of moet ik misschien alle bup/ifo bestanden in de overige mappen andere namen geven zodat ik ze wel in Nero krijg. Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is. Groet Ruurd
Link naar reactie
Hallo, Allereerst dank voor je reactie. Ik heb een aantal .avi bestanden geconverteerd naar bup, ifo, VTS-bestanden gebruik makend van AVS Video Converter. Ik had 23 .avi bestanden van elke rond de 45 minuten en heb nu 23 (video.ts) mapjes met de bup, ifo en VTS-bestanden. In de mapjes staan 3 VTS bestanden en 2 bup en 2 ifo bestanden. Ik wil deze nu op een dvd branden. Ik gebruik hier Nero Burning Rom voor. Het slepen van het eerste mapje levert geen probleem op maar als ik mapje twee sleep dan krijg ik de melding dat de ifo en bup-bestanden dezelfde naam hebben als die in mapje een die er al staat. Mij wordt gevraagd of deze bestanden overschreven moeten worden. Mij lijkt van niet maar ik ben daar niet zeker over. Dat is dus mijn vraag. Kan ik overschrijven of moet ik misschien alle bup/ifo bestanden in de overige mappen andere namen geven zodat ik ze wel in Nero krijg. Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is. Groet Ruurd
Link naar reactie
Heb je wel eens eerder een DVD gemaakt? Je hebt nu eigenlijk ieder AVI-bestand panklaar gemaakt om op een DVD te branden. Wil je 23 films van 45 minuten op één DVD branden? :D Voor een redelijke kwaliteit zou ik niet verder gaan dan anderhalf uur film per DVD maar je kan natuurlijk met drie series voor één DVD experimenteren met DVD-RW's en kijken hoe het bevalt maar je moet dus gewoon de oorspronkelijk AVI's in het DVD-programma importeren. De omzetting naar Video-TS, VOB, IFO enz (DVD-videoformaat) doet het prgramma, je vindt die bestanden later op je gebrande DVD als je er met de verkenner naar kijkt. Kijk eens naar een tutorial, bijv. https://www.youtube.com/watch?v=LrIYqAdqP7c&feature=related of oefen even met Windows Live Moviemaker waarvan je (onder meer) hier een verhaal kan vinden http://computertotaal.nl/software/22956-windows-live-movie-maker/6.html. Zo te zien op de site van AVS (en de video) kun je daarmee overigens ook een DVD maken, die programma's werken ongeveer op dezelfde wijze.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...