Ga naar inhoud

Hoe Video afspelen


Aanbevolen berichten

Hallo, Uit de bieb heb ik een video. Met VLC "zie" ik dat het een MPEG 1/2 formaat heeft. Als ik de video probeer te starten kom ik niet verder dan het menu, waar een aantal talen als ondertiteling zijn te kiezen.... verder gebeurt er niets.... behalve een paar seconden hoor ik dat de DVD aangesproken wordt maar dan is het weer stil. WAT doe ik niet goed om dat ding aan het lopen te krijgen ... suggestie ?? :oops: :oops:
Link naar reactie
Met 'een video' bedoel je een dvd-video neem ik aan? Zeg dat dan ook gewoon: met pc's is exact aangeven wat het probleem is belangrijk, doordat het allemaal exact werkt en een exacte oplossing vraagt in het geval van problemen. VLC speelt denk ik normaliter dvd-video maar kan vanzelfsprekend problemen hebben, probeer het voor het gemak daarom eerst eens met een andere speler zoals Windows Media Speler of Media Speler Classic. Als die beiden ook geen dvd-video willen spelen is er meer aan de hand op je syteem.
Link naar reactie
[quote:d17de8e4e4="Jaap H"]Met 'een video' bedoel je een dvd-video neem ik aan? Zeg dat dan ook gewoon: met pc's is exact aangeven wat het probleem is belangrijk, doordat het allemaal exact werkt en een exacte oplossing vraagt in het geval van problemen. VLC speelt denk ik normaliter dvd-video maar kan vanzelfsprekend problemen hebben, probeer het voor het gemak daarom eerst eens met een andere speler zoals Windows Media Speler of Media Speler Classic. Als die beiden ook geen dvd-video willen spelen is er meer aan de hand op je syteem................[/quote:d17de8e4e4]Dank voor de tips.... met name downloaden MEDIA SPELER CLASSIC. Met dit programma kan ik de DVD-Video afspelen ! Overigens.....ik ben video-beginner.......voor mij is "alles" tot nu toe "video", maar ik kom er langzaam achter dar daar een HELE wereld van verschillen in verstopt zit..... mijn excuus voor de (misschien) onduidelijke vraag in het vorige......... Toch nog voor de volledigheid: Als ik de DVD-Video gestart heb met MediaSpelerClassic en ik start daarNA VLC op dan wil deze de Video wel lezen (vertonen), maar als ik daarna de pc herstart en dan eerst VLC opstart wil deze de video niet afspelen en is het probleem als vanouds.... EN..... na een herstart v/d pc ziet VLC -3- streams in het verster "media-informatie".... als echter MediaSpelerClassic heeft gelopen (met die video) en ik kijk daarna met VLC naar de zelfde info dan staan daar opeens meer streams (stuk of 11). Als dit probleem makkelijk en duidelijk is mag er een antwoord komen, ander ben ik tevreden.... want ik kan de DVD-video immers bekijken met MPClassic. En....... nogmaals bedankt!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...