Ga naar inhoud

hoe internet-docu branden op dvd-schijf?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb op internet een documentaire gezien (http://link.brightcove.com/services/player/bcpid316007453?bctid=769318739) en wil deze graag aan iemand laten zien die zelf geen internet heeft. Daarom wil ik deze docu op een schijfje zetten zodat hij als dvd kan worden bekeken. kan iemand mij uitleggen of dit kan en zoja hoe...Ik heb een Mac. Leg het uit alsof ik 6 ben want ik ben niet thuis in de materie.. :oops:
Link naar reactie
Ik heb geen Mac :cry: (of nog niet :)) , dus ik weet niet of alles wat ik verteld ook bij jou zal werken, maar ik zal m'n best doen. Het eerste wat je moet doen is het filmpje downloaden. Wat je hiervoor kunt doen is naar [url]http://www.zamzar.com/url/[/url] gaan, en de link plakken. Bij stap 2 zou ik voor AVI kiezen, omdat ik denk dat je die ook met 'n mac kunt afspelen. Anderrs moet je MPEG 4 kiezen (ofzo, kenners??). Bij het laatste veld vul je een geldig e-mail adres in, waarnaar je link verstuurt zal worden. Na een tijdje wachten zal je een e-mail ontvangen met daarin een link naar het te downloaden bestand. Je download het een slaat het ergens op waar je het nog makkelijk kan vinden (zal geen probleem zijn met safari). Vervolgens start je een programma op om te branden. Nu komt het probleem: Ik gebruik nero, maar ik weet niet of je dat ook hebt op 'n mac. Als dat niet is moet je het even zeggen. Je selecteerd CD, en vervolgens Video-CD (ik neem aan dat het op 'n cd'tje past). Je selecteerd je video, en blijft verder op volgende klikken. (ik neem aan dat je al wel eens iets gebrand hebt. Je zult vast tegen problemen aanlopen, vertel even welke, en ik probeer je verder te helpen. suc6! :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...