anoniem Geplaatst: 20 september 2009 Delen Geplaatst: 20 september 2009 Ik heb op internet een documentaire gezien (http://link.brightcove.com/services/player/bcpid316007453?bctid=769318739) en wil deze graag aan iemand laten zien die zelf geen internet heeft. Daarom wil ik deze docu op een schijfje zetten zodat hij als dvd kan worden bekeken. kan iemand mij uitleggen of dit kan en zoja hoe...Ik heb een Mac. Leg het uit alsof ik 6 ben want ik ben niet thuis in de materie.. :oops: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 20 september 2009 Ik heb geen Mac :cry: (of nog niet :)) , dus ik weet niet of alles wat ik verteld ook bij jou zal werken, maar ik zal m'n best doen. Het eerste wat je moet doen is het filmpje downloaden. Wat je hiervoor kunt doen is naar [url]http://www.zamzar.com/url/[/url] gaan, en de link plakken. Bij stap 2 zou ik voor AVI kiezen, omdat ik denk dat je die ook met 'n mac kunt afspelen. Anderrs moet je MPEG 4 kiezen (ofzo, kenners??). Bij het laatste veld vul je een geldig e-mail adres in, waarnaar je link verstuurt zal worden. Na een tijdje wachten zal je een e-mail ontvangen met daarin een link naar het te downloaden bestand. Je download het een slaat het ergens op waar je het nog makkelijk kan vinden (zal geen probleem zijn met safari). Vervolgens start je een programma op om te branden. Nu komt het probleem: Ik gebruik nero, maar ik weet niet of je dat ook hebt op 'n mac. Als dat niet is moet je het even zeggen. Je selecteerd CD, en vervolgens Video-CD (ik neem aan dat het op 'n cd'tje past). Je selecteerd je video, en blijft verder op volgende klikken. (ik neem aan dat je al wel eens iets gebrand hebt. Je zult vast tegen problemen aanlopen, vertel even welke, en ik probeer je verder te helpen. suc6! :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 20 september 2009 Wat is er mis met een mpeg file. Kan mac ook afspelen met mpeg streamclip. Maarja moet je dat ook weer downloaden. Is het bedoeld voor in hoge kwaliteit? De rest wat dinges zegt klopt wel. Avi is misschien handiger. Nog een vraag aan flint, wil je het op een dvd speler kijken of op een computer (is wel verschil in) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 20 september 2009 MPEG files zijn bij mijn weten altijd groter (of is het nou andersom), dan avi's, en dan zouden ze niet als video-cd kunnen. Idd, als je ze alleen op een computer wilt kijken kun je hem ook gewoon slepen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2009 Is het gelukt? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2009 Dinges en Athos alvast hartelijk dank voor de reacties, ik heb helaas niet direct tijd om er mee aan de slag te gaan :cry: maar komend weekeinde wel :lol:. Ik wil de docu overigens het liefst afspeelbaar als een gewone dvd... :? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2009 Probeer maar van 't weekend, zeg maar waar t verkeerd gaat... Suc6! (dat je geen tijd hebt is niet erg, dat hebben we allemaal te weining :P) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen