Ga naar inhoud

filmpje verkleinen


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb een filmpje gemaakt voor toernooi. Deze is nu +- 10 min lang. Maar als ik die render bij vegas 5.0 als .wmv is hij 260 mb. Ik wil het filmpje ongeveer maximaal 100 mb laten worden. Welke codec kan ik het beste gebruiken om het filmpje klein te houden en toch redelijke kwaliteit te behouden.
Link naar reactie
Je kunt zo veel codecs downloaden als je wilt maar als je de codec niet corect instelt wordt het nix en blijf je (te) grote files houden. Datarate, daar draait het om; de hoeveelheid bits die er per seconde gebruikt mag worden voor hetopslaan van de video, het wordt meestal aangegeven in kilobits per seconde (Kbs), niet te verwarren met kilobytes per seconde (KBs) Voor 10 minuten video op 100 MB data zou de bitrate 1365 Kbs moeten zijn en dat is voor zowel de video als de audio tesamen. Haal je daar 128 Kbs voor de audio vanaf dan blijft er 1237 Kbs voor de video over. Stel je codec in op 2 Pass-VBR mode met een gemiddelde bitrate van 1237 voor de video en 128 voor de audio en alles zal goedkomen. Overigens: 1237 Kbs is voldoende om pal video(720x576) met dvd kwaliteit weer te geven, zelfs met de "oeroude" divx 3.11-lowmotion.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...