Ga naar inhoud

Probleem bij afspelen zelfgemaakte DVD in Onkyo SP-502


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een probleem bij het afspelen van zelf samengestelde DVD (+R)'s. Het euvel doet zich met name voor bij het afspelen van zo'n zelfgebrande disk in mijn Onkyo DV-SP502 huiskamer speler. Ik gebruik de volgende apparatuur en software: Opnamen worden gemaakt met een Sony DVD Camcorder met mini DVD-R's. Deze films kopieer ik vervolgens naar mijn PC en bewerk ik vervolgens met TMPGenc DVD Author laatste versie 1.6.34.89, tot een zelf samengestelde DVD, incl. menustructuur e.d. De output brand ik daarna met de writing tool van DVD Author m.b.v. mijn AOpen DVD writer DUW1608 (met de laatste firmware versie A080) naar een Verbatim Digital Movie DVD+R disk. Deze disk is daarna wel zonder probleem af te spelen in de DVD speler van mijn PC. Als ik hem echter wil afspelen in mijn huiskamer speler Onkyo DV-SP502, begint bij sommige tracks het beeld te haperen of loopt vast. Ik heb ook al geëxperimenteerd met andere merken DVD+R's en RW's, maar het blijft tobben... Je zou natuurlijk zeggen dat de Onkyo de schuldige is, maar andere zelfgebrande DVD+R's (bijv. kopieën gemaakt met Clone DVD, of foto cd's) speelt ie altijd wel probleemloos af..Het is heel frustrerend allemaal en ik heb inmiddels al een aardige verzameling bierviltjes opgebouwd...:-( Heeft iemand een idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn? Zou het in de werking van TMPGenc DVD Author kunnen liggen? bvd
Link naar reactie
Ik heb gisteren mijn AOpen DVD writer (DUW1608/ARR) nogmaals voorzien van de laatste firmware update 1.08. Daarna heb ik de DVD output files bij wijze van test met Nero 6 naar een Imation DVD+RW gebrand. Tot mijn verbazing kon ik deze disc nu wel zonder probleem afspelen in mijn Onkyo DVD stand-alone speler.... :D Voorzichtige conclusie: de Onkyo was niet het probleem, maar er was schijnbaar iets niet goed met de ondersteuning van de DVD formaten in de AOpen....Ik ga diezelfde DVD film nu weer op een Verbatim DVD+R Digital Movie Disc branden en ben dan erg benieuwd of die ook is af te spelen in de Onkyo. Is het inderdaad mogelijk dat de firmware update van de AOpen een positief effect heeft gehad? Heeft firmware ook effect op de compatabiliteit van een DVD disc? Ik lees op het AOpen forum wel veel over problemen met deze brander... Ben benieuwd naar andere meningen....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...