Ga naar inhoud

avi van 698 Mb via Mainconcept Enc naar dvd 4770 Mb


Aanbevolen berichten

Via MainConcept MPEG Enc heb ik een avi met ondertiteling geconverteerd naar dvd om hem dus op dvd te gaan branden. Maar hij is nu 4770 MB groot geworden, te groot dus. De film duurt echter toch maar 1 uur en 45 minuten. Dat zal ik ongetwijfeld ergens niet goed gedaan hebben (bitrate??). Kan iemand mij helpen?
Link naar reactie
Niet echt een oplossing voor je probleem maar wel een tip: Nero Vision werkt een stuk eenvoudiger. Dat programma past de kwaliteit zo aan dat hij op de DVD past. Ook ondertiteling meenemen is geen enkel probleem. Maak er ook meteen een mooi menu bij. Het converteren plus branden duurt zo'n 3 uur. Uitleg over het programma vind je hier: http://www.weethet.nl/dutch/video_avi2dvd_nerovision2.php
Link naar reactie
Je kunt het nogmaals encoderen en dan met een lagere bitrate inderdaad. Het is relatief eenvoudig uit te rekenen welke bitrate (bits of of kilo bits of mega bits per seconde) je zult moeten gebruiken om precies de dvd te vullen. Makkelijker (gemak dient de mens) gaat het misschien met iets als: DVD Shrink, waarmee je je bestaande, te grote, geheel kunt terugbrengen naar de juiste omvang.
Link naar reactie
Ja, met NeroVision heb ik enkele dvd's gebrand en uiteindelijk belandden die allemaal in de prullenbak. Om de paar seconden staat het breeld stil. De conversies maakte ik met DIKO. Ik heb gelezen dat een aantal spelers echter niet overweg kan met KVDV (Kwag). Waarschijnlijk heb ik dat met mijn Denon dus ook. Ik ben dus op zoek gegaan naar een ander conversieprogramma: MainconceptENC dus. Volgens de site van WEETHET exact alle aanwijzingen gevolgd. Helaas staat er niet bij hoe je die bitrate moet instellen. Ik snap daar nog steeds niets van: minimum, maximum, variabel. Daarom zal het resultaat wel te groot geworden zijn. Ik kan dit echter met DVDShrink proberen terug te brengen naar aanvaardbare proporties. Ik heb nu een volgend probleem. Ik heb nu weer dezelfde conversie gemaakt met MainConceptENC, volgens dezelfde procedure. Uiteraard nog niet gebrand maar vertoond op mijn pc: Ondertiteling prima, beeld prima, synchronisatie prima maar.... GEEN GELUID !! TIPS?
Link naar reactie
[quote:92dfcd8a01]Makkelijker (gemak dient de mens) gaat het misschien met iets als: DVD Shrink, waarmee je je bestaande, te grote, geheel kunt terugbrengen naar de juiste omvang.[/quote:92dfcd8a01] Tja, en dat kan dus niet met een naar mpg-geconverteerde avi-file !!! DVD-Shrink biedt weliswaar de optie OPEN FILES, maar herkent ze vervolgens niet! (versie 3.2) Hij accepteert alleen maar dvd's om te shrinken....[/b]
Link naar reactie
[quote:1e321452cb="theplayer1"][quote:1e321452cb]Makkelijker (gemak dient de mens) gaat het misschien met iets als: DVD Shrink, waarmee je je bestaande, te grote, geheel kunt terugbrengen naar de juiste omvang.[/quote:1e321452cb] Tja, en dat kan dus niet met een naar mpg-geconverteerde avi-file !!! DVD-Shrink biedt weliswaar de optie OPEN FILES, maar herkent ze vervolgens niet! (versie 3.2) Hij accepteert alleen maar dvd's om te shrinken....[/b][/quote:1e321452cb] Vandaar mijn formulering: 'geheel', ik hoopte dat je hierdoor zowel het een als eventueel het ander zou proberen. Met het 'shrinken' van de dvd structuur (VIDEO_TS map) lukt het in ieder geval om de dvd precies te vullen, als DVD Shrink meewerkt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...