Ga naar inhoud

aansluiting aldi op aldi


Aanbevolen berichten

Ik ben de (inmiddels niet meer zo gelukkige) bezitter van een recente Aldi (medion) notebook (MD95400) en een 1 jaar oude Aldi (medion) digitale videocamera (MD 41859). Beide zijn voorzien van een 4pins fire-wire aansluiting. De bij de videorecorder meegeleverde firewire kabel heeft een 4pins aansluitin (voor in de videocamera) en een 6pins aansluiting voor in de PC. Helaas zit er geen 6 pins ingang op de notebook. Ik heb een 2 x 4 pins kabel aangeschaft, maar de notebook doet niks, herkent niet eens dat er nieuwe hardware is aangesloten. Mijn desktop PC heeft een 6pins firewire en een 4 pins firewire ingan. Daar werkt de 6 pins inganfg perfect, maar de 4 pins ingang reageert net als mijn notebook, d.w.z. helemaal niks!. Een uur lang met de helpdesk van medion aan de lijn gezeten, met als eindresultaat dat men het daar uiteindelijk ook niet weet:'"we kunnen helaas niet garanderen dat al onze apparaten met elkaar compatible zijn". Wie helpt, of is mijn probleem niet oplosbaar (hetgeen jammer zou zijn, want ik wil mij laptop en camera mee op vakantie nemen)
Link naar reactie
Hou maar op, ik heb de oplossing gevonden. Na 3 minuten in de betere computershop (bedankt Multicom) wisten ze me meer te vertellen dan 1,5 uur aan de telefoon bij de helpdesk van medion. De oplossing is een IEEE1394 cardbus adapter type II (32 bits,3,3V) (= een insteekkaart met 3 6pins firewire ingangen) die in bijna elke moderne notebook zo is in te schuiven. Tja, als je het weet is het simpel (maar m.i. hadden de 'professionals'van medion me dat ook kunnen vertellen)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...