Ga naar inhoud

filmkwaliteit opkrikken voor nog niet-gevulde dvd


Aanbevolen berichten

Ik heb een film (avi) gedownload van 2 uur en een kwartier, met ondertiteling. Die kan niet op een dvd (wel op een dual layer maar die heb ik niet). Nero wil hem automatisch passend maken (3.335 Gb) zodat hij er uiteindelijk wel op een dvd gebrand kan worden: LP dus. Ik weet echter nu niet hoe die kwaliteit er dan uit ziet. Nou denk ik, ik heb nog zo'n ruime Gb over op die dvd. Kan ik met een programma er kwalitatief nog meer uithalen en ten slotte de maximum capaciteit van dat dvd'tje gebruiken? :wink:
Link naar reactie
De kwaliteit van een DivX/XviD gecomprimeerde film kan nooit beter worden wanneer je 'm naar DVD terugconverteert. Vind je dat trouwens geen gedoe, dat converteren naar DVD? Voor ca. 100 euro heb je een standalone DivX-player met goede ondersteuning voor ondertitels. :wink: http://www.divxplayer.nl/ProductenSpecs.php?Product=DP1000
Link naar reactie
[quote:9f99a6b822]De kwaliteit van een DivX/XviD gecomprimeerde film kan nooit beter worden wanneer je 'm naar DVD terugconverteert.[/quote:9f99a6b822] Oh, dat gaat dus niet op. Andere vraag: Is de kwaliteit dan hezelfde?? Want dan maakt het niet uit. [quote:9f99a6b822]Vind je dat trouwens geen gedoe, dat converteren naar DVD? Voor ca. 100 euro heb je een standalone DivX-player met goede ondersteuning voor ondertitels[/quote:9f99a6b822] Nou, gedoe...NeroVision doet alles voor me. Kost alleen enkele uurtjes wachten. Bovendien heb ik een dure Denon 2900 (SACD/DVD/CD enz.). Beetje overdone, wanneer ik daar nog eens een tweede speler bijzet, nietwaar...?
Link naar reactie
[quote:6f08335311="theplayer1"]Oh, dat gaat dus niet op. Andere vraag: Is de kwaliteit dan hezelfde?? Want dan maakt het niet uit.[/quote:6f08335311]Bij een perfecte decompressie en recompressie is de kwaliteit hetzelfde ja.[quote:6f08335311="theplayer1"]Nou, gedoe...NeroVision doet alles voor me. Kost alleen enkele uurtjes wachten. Bovendien heb ik een dure Denon 2900 (SACD/DVD/CD enz.). Beetje overdone, wanneer ik daar nog eens een tweede speler bijzet, nietwaar...?[/quote:6f08335311]Ja, dan wel. Maar ik download ca. 3 films per nacht, dus is dat geklooi met NeroVision geen doen voor mij. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...