Ga naar inhoud

windows xp strippen met xp lite voor videobewerking


Aanbevolen berichten

Hallo mensen ik heb een pc gebouwd met win xp prof met sp2. 512 mb pen 4 200 gib hard disken een dvdbrander en een Canopus rt+ kaart met let's edit plus 2 Nu wil ik deze pc allen gebruiken voor videomontage ik wil dus mijn win xp os strippen met xplite nu wil ik graag weten wat ik kan verwijderen en wat ik beslist moet laten zitten, ik wil nog wel de mogelijkheden hebben om met van mijn andere pc files te kunnen delen. dit wilde ik doen via firewire, als ik het me goed herinere kan dat ook. Dus van jullie wil ik graag weten wat ik wel kan verwijderen en wat ik moet laten zitten. Bedankt alvast. Groetjes G.Bos
Link naar reactie
Hoi, Ik ben het met JBS eens. Strippen van Windows XP zal je voor wat betreft videobewerking geen voordeel opleveren. Het is wel zaak om zo weinig mogelijk programma's samen met XP op te laten starten, maar als je alleen videobewerkingssoftware hebt geinstalleerd zal het aantal programma's dat opstart al minimaal zijn. Wil je toch toegang hebben tot de lijst met programma's die starten als je je PC aanzet: start -> uitvoeren, tik daar MSCONFIG in, en zie het tabblad 'opstarten'. Verder zou je een aantal services van Windows XP uit kunnen zetten. Kijk daarvoor eens [url=http://web.archive.org/web/20041128084144/www.blackviper.com/WinXP/servicecfg.htm]hier[/url], maar weet wel wat je doet als je met services aan het werk gaat. Maak desnoods even een image van je goed werkende systeem, dan kun je snel en makkelijk terug als er iets gebeurt met je installatie. Netwerken kan inderdaad ook met Firewire.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...